تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
3

کائیدی:۱۴ روستای پل دختر آب شرب ندارند/ لزوم رفع اختلافات بین روستایی برای آب رسانی

  • کد خبر : 70328
  • 30 خرداد 1394 - 11:35

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: ۱۴ روستای شهرستان پل دختر در حالی از وجود آب شرب محروم هستند که اعتبار لازم برای آب رسانی تامین شده است. علی کائیدی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، درخصوص مشکل عدم آبرسانی به ۱۴ روستای پلدختر، گفت: در شهرستان پلدختر ۱۴ روستا با […]

42995_thum

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: ۱۴ روستای شهرستان پل دختر در حالی از وجود آب شرب محروم هستند که اعتبار لازم برای آب رسانی تامین شده است.

علی کائیدی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، درخصوص مشکل عدم آبرسانی به ۱۴ روستای پلدختر، گفت: در شهرستان پلدختر ۱۴ روستا با نام های دره خزینه، چم گرداب، چم گز، جلوگیر، طالقانی، برج کبود، رنگین بان، شهدای تنگ فنی، سراب رجب و کنار بلوط در گرمترین نقطه شهرستان مشکل آب آشامیدنی دارند.

نماینده مردم پلدختر و ملاوی در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با وجود اینکه مجتمع آبرسانی برای این ۱۴ روستا ساخته شده است اما هنوز از داشتن آب شرب محروم هستند، در دو سال گذشته نیز با رایزنی‌های استاندار لرستان اعتباری در حدود یک میلیارد تومان در وزارت نفت مصوب شد که در صورت شروع پروژه آب رسانی، اعتبار تزریق می شود.

وی افزود: موضوع از آب و فاضلاب روستایی استان پیگیری شده است و در حال حاضر بیش از ۳ میلیارد تومان اعتبار برای آغاز پروژه موجود است اما معضلات اجتماعی و اختلافات بین روستایی مانع شروع پروژه شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با در خواست همکاری از مسئولان محلی استان لرستان، گفت: با توجه به آغاز فصل تابستان و شروع فصل گرما ضروری است تا این اختلافات رفع شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی در خصوص اختلافات پیش آمده بین روستاهای پلدختر، گفت: روستای ولیعصر دارای تالاب‌هایی است و با مجوز محیط زیست مقرر شده تا در این روستا چاه‌های آبی حفر شود، اما اهالی این روستا نگران کم شدن آب روستای خود هستند و از این رو حاضر به همکاری برای آبرسانی به چهارده روستای دیگر نیستند؛ این در حالی است که مسئولان آب و فاضلاب استان معتقدند حفر چاه ضربه ای به منابع آبی روستای ولیعصر وارد نمی کند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=70328

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. درود بر نماینده شریف و مردم دار پلدختر

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.