- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

کمپ‌های ترک اعتیادغیرمجازلرستان پلمب می شوند/تجلیل ازبهبودیافتگان

1610153

 

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان به پلمب کمپ های ترک اعتیاد غیرمجاز اشاره کرد و گفت: این کار شروع شده و تا کمتر از ۱۵ روز آینده مرکز غیرمجازی در استان نخواهیم داشت.

به گزارش میرملاس به نقل مهر، غلامرضا آقا میرزایی عصر امروز شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان به برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر از پنجم تا دوازدهم تیرماه اشاره و عنوان کرد: در خرم آباد نمایشگاه فرهنگ سرا را خواهیم داشت که توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، بسیج و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا می شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به برگزاری نمایشگاه های سیار در بروجرد، دورود، الیگودرز و کوهدشت اشاره کرد و ادامه داد: روز جمعه پنجم تیرماه مصادف با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر ائمه جمعه در خطبه های نماز جمعه در خصوص مبارزه با مواد مخدر سخنانی ایراد خواهند کرد.

آقامیرزایی با اشاره به اینکه مسابقه همگانی بعد از افطار در شهرهای رومشگان، دوره چگنی، سلسله، دلفان و ازنا برگزار می شود، تصریح کرد: همایش تجلیل از فعالان حوزه مبارزه با مواد مخدر در هر سه حوزه مقابله، پیشگیری و درمان در خرم آباد برگزارخواهد شد.

وی افزود: از خانواده های شهدا و جانبازان و نمایندگان نمونه دستگاه ها تجلیل به عمل خواهد. همچنین دیدار با خانواده شهدا را نیز طی هفته مبارزه با مواد مخدر خواهیم داشت.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه سخنران پیش از خطبه روز جمعه پنج تیرماه استاندار لرستان که ریاست شورا را به عهده دارند خواهد بود، خاطرنشان کرد: بسته های آموزشی که توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، بهزیستی، هلال احمر، بسیج و شهرداری تهیه شده است در ۱۱ شهرستان توزیع خواهند شد.

آقامیرزایی یادآور شد: در همایش تجلیل از فعالان استانی با حضور استاندار و ۱۵۰ نفر شامل مدیران عضو شورا، کارآفرینان و کارشناسان فعال دستگاه ها و اصحاب رسانه و خبر از ۱۰ نفر از فعالان مبارزه با مواد مخدر استان تجلیل به عمل می آید.

وی به تجلیل از بهبودیافتگان در همایش بهبود یافتگان اشاره و عنوان کرد: در این همایش از بهبودیافتگانی که ۱.۵ سال از سلامت آنها می گذرد تجلیل به عمل خواهد آمد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جمع آوری معتادان فقط مخصوص ایام نوروز نیست و طی سال با جدیت این کار انجام می شود.

آقامیرزایی به فعال بودن مراکز ماده ۱۶ آقایان و خانم ها در استان اشاره و تصریح کرد: در برخی موارد که افراد شرایط پذیرش در این مراکز را ندارند باید به مراکز میان مدت سطح استان مراجعه کنند.

وی افزود: در برخورد با عطاری های غیرمجاز نیز هم دانشگاه علوم پزشکی و هم نیروی انتظامی اقدامات خوبی انجام داده و مقرر شده در ماه های آینده عطاری های متخلف را بدون استثناء جمع آوری کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به پلمپ کمپ ها و مراکز میان مدت ترک اعتیاد غیرمجاز اشاره و خاطرنشان کرد: این کار شروع شده و تا کمتر از ۱۵ روز آینده ما مرکز غیرمجازی در استان نخواهیم داشت.

آقامیرزایی به شهرستان هایی که مراکز مجاز ندارند اشاره کرد و بیان داشت: از طریق دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی افراد با صلاحیت توسط فرمانداری ها معرفی شده و اعطای مجوز ایجاد کمپ ترک اعتیار در دستور کار قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: تمام مصوبات جلسات اسفند و فروردین ماه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اجرایی شده و موردی نداریم که با جدیت در دستور کار نباشد.