تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

استاندار لرستان در دیدار سفیر سوئد مطرح کرد : درخواست خواهرخواندگی خرم‌آباد با یکی از شهرهای سوئد

  • کد خبر : 70362
  • 31 خرداد 1394 - 15:57

      استاندار لرستان با ارائه درخواست خواهرخواندگی خرم‌آباد با یکی از شهرهای سوئد، گفت: شرایط حضور بخش خصوصی در استان لرستان به خوبی فراهم شده است و آمادگی کامل برای میزبانی از سرمایه‌گذاران سوئدی در لرستان وجود دارد. به گزارش میرملاس به نقل فارس ، هوشنگ بازوند ظهر امروز در دیدار با سفیر سوئد […]

811025609_44922

 

 

 

استاندار لرستان با ارائه درخواست خواهرخواندگی خرم‌آباد با یکی از شهرهای سوئد، گفت: شرایط حضور بخش خصوصی در استان لرستان به خوبی فراهم شده است و آمادگی کامل برای میزبانی از سرمایه‌گذاران سوئدی در لرستان وجود دارد.

به گزارش میرملاس به نقل فارس ، هوشنگ بازوند ظهر امروز در دیدار با سفیر سوئد بیان کرد: بعد از انتخاب دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهور، روابط ایران با کشورهای خارجی و به ویژه کشورهای اروپایی بسیار بهتر شده است که امیدواریم بتوانیم از این روابط به خوبی استفاده و ظرفیت‌ها و سرمایه‌های موجود در استان لرستان را به کشورهای مختلف معرفی کنیم.

وی افزود: لرستان یکی از استان‌های ثروتمند کشور است و مزیت‌های فراوانی در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و ورزشی دارد که بر همین اساس برنامه‌ای برای رشد و توسعه استان طی ۱۱ سال تدوین شده است که در این برنامه پرچمدار حرکت به سوی توسعه بخش خصوصی به شمار می‌رود.

بازوند با بیان اینکه امکان همکاری بخش خصوصی لرستان و سوئد در مسیر توسعه لرستان وجود دارد، عنوان کرد: تاکنون ۳۲ تاقدیس نفتی در استان لرستان شناسایی شده که ۱۸ تاقدیس مورد بررسی قرار گرفته است و کار مطالعاتی شش میدان نفتی به صورت کامل انجام شده و ۱۵۰ میلیون بشکه نفت ظرفیت این میادین است که در واقع این موضوع می‌تواند بازار بسیار خوبی برای حضور سرمایه‌گذاران سوئدی در لرستان باشد.

وی اضافه کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در معادن سنگ استان وجود دارد، به گونه‌ای که ۲۳ درصد معادن سنگ کشور در لرستان قرار گرفته است و در کنار آن خاک مرغوب و بارندگی فراوان باعث شده، تا لرستان وضعیت بسیار خوبی در زمینه کشاورزی داشته باشد و رتبه نخست تولید حبوبات کشور را به خود اختصاص دهد.

بازوند با بیان اینکه وجود ۸۰۰ هزار هکتار زمین مرغوب ظرفیت مناسبی برای توسعه کشاورزی لرستان به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: در حوزه گردشگری ۵ هزار اثر تاریخی در استان لرستان وجود دارد و پایتخت ژئوتوریسم کشور محسوب می‌شود و وجود ژئوپارک‌های علمی می‌تواند باعث ایجاد ارتباط بسیار خوبی بین دانشگاه‌های سوئد و لرستان شود.

وی وجود ۱۰۳ هزار دانشجو در دانشگاه‌های لرستان را ظرفیت بسیار بالایی در راستای توسعه استان دانست و اضافه کرد: یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر رودخانه و آبراهه در لرستان وحود دارد که باعث شده، این استان بعد از استان‌های ساحلی رتبه نخست تولید ماهیان سردآبی را به خود اختصاص دهد و علاوه بر آن وجود این رودخانه‌ها از دیرباز باعث به وجود آمدن پل‌های تاریخی در لرستان شده است، به‌گونه‌ای که ۴۰ درصد پل‌های تاریخی کشور در استان لرستان وجود دارد.

استاندار لرستان تصریح کرد: تمام این شرایط به‌گونه‌ای است که گردشگری و توریسم یکی از محورهای اصلی توسعه لرستان به شمار می‌رود و ما در استان لرستان آمادگی این را داریم تا میزبان شرکت‌های سوئدی باشیم و آنها را با ظرفیت‌های استان برای سرمایه‌گذاری آشنا کنیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود با سفیر سوئد با اشاره به اینکه دره خرم‌آباد به عنوان یک میراث ارزشمند در فهرست ثبت جهانی قرار دارد، اظهار کرد: خرم‌آباد با جمعیت ۵۰۰ هزار نفری خود و داشتن پتانسیل‌های فراوان یکی از شهرهای مهم و ارزشمند ایران به‌شمار می‌رود و ما برای خواهرخواندگی خرم‌آباد با یکی از شهرهای خوب کشور سوئد اعلام آمادگی می‌کنیم، ضمن اینکه امیدواریم شاهد پیوند بخش خصوصی سوئد و استان لرستان باشیم.

بازوند گفت: این نوید را به تمام سرمایه‌گذاران می‌دهیم که با توجه به فراهم بودن زیر‌ساخت‌های مناسب در استان لرستان در صورت حضور در استان سودآوری خوبی دارند و یقینا ریسک سرمایه‌گذاری در لرستان بسیار پایین خواهد بود و ظرفیت‌های خوب استان می‌تواند به خوبی مورد استفاده بخش خصوصی قرار بگیرد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=70362

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.