تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

استاندارلرستان: تبدیل سالانه هشت هزار هکتار زمین دیم به آبی

  • کد خبر : 70407
  • 01 تیر 1394 - 18:07

    استاندار لرستان گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده سال گذشته هشت هزار هکتار اراضی دیم استان به آبی تبدیل شده است.   به گزارش میرملاس، هوشنگ بازوند در تشریح بخشی از اقدامات انجام شده ۲۰ ماهه گذشته در حوزه کشاورزی افزود: بر این اساس امسال نیز این مهم در دستور کار […]

_MG_0338

 

 

استاندار لرستان گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده سال گذشته هشت هزار هکتار اراضی دیم استان به آبی تبدیل شده است.

 

به گزارش میرملاس، هوشنگ بازوند در تشریح بخشی از اقدامات انجام شده ۲۰ ماهه گذشته در حوزه کشاورزی افزود: بر این اساس امسال نیز این مهم در دستور کار قرار دارد.

 وی اظهار داشت: میانگین اراضی آبی لرستان ۲۵ درصد و این میانگین در سطح کشور ۴۵ درصد است که برای رسیدن به نرم کشوری تبدیل دست کم هشت هزار هکتار زمین دیم به آبی سالانه مورد توجه است.

 وی افزود: همچنین ۱۱ هزار هکتار از اراضی آبی استان که به صورت سنتی آبیاری می شده، سال گذشته به آبیاری مکانیزه تبدیل شده است که این برنامه در سالجاری نیز دنبال خواهد شد.

 مدیریت ارشد اجرایی استان ادامه داد: ۸۵ درصد هزینه آبی کردن اراضی توسط دولت و مابقی نیز سهم آورده کشاورزان و به صورت غیرنقدی تامین می شود.

 بازوند تصریح کرد: همچنین سال گذشته با استفاده از اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به استان، ۱۰۵ کیلومتر کانال آب بر  احداث و راندمان پنج هزار و ۲۵۰ هکتار اراضی کشاورزی از ۳۵ به ۶۵ درصد ارتقاء یافت.

 گفتنی است از مجموع حدود ۸۰۰ هزار هکتار اراضی آبی لرستان ۲۵ درصد آبی و مابقی دیم است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=70407

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. جناب استانداردههاهکتارازاین اراضی مربوط به منابع طبیعی حتی درارتفاعات بوده که باریشه کن کردن ویاسوزاندن درختان بلوط به اراضی کشاورزی تبدیل شده وبااستفاده ازتسهیلات بلاعوض بارانی شده اند ونتیجه این کارشستن خاکهای سطحی این اراضی وتبدیل شدن اراضی به زمینهای سنگلاخی است ..وحاصل این عمل فقط اعلام امارهای کمی برای مسئولین اموراست….

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.