- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

رئیس دانشگاه لرستان: دانشگاه لرستان دانشجوی خارجی جذب می‌کند

139309101551506224196964

 

رئیس دانشگاه لرستان از پذیرش دانشجوی خارجی به عنوان یکی از برنامه‌های مهم پردیس بین‌المللی دانشگاه لرستان خبر داد و گفت: تلاشمان این است به‌زودی فرآیند جذب دانشجو را در دانشگاه لرستان آغاز کنیم.

به گزارش میرملاس ؛ خسرو عزیزی شامگاه دوشنبه در دیدار با سفیر سوئد اظهار داشت: دانشگاه لرستان با قدمتی ۴۰ ساله دارای ۵۷ رشته‌ دکتری، ارشد و کارشناسی است.

وی افزود: دانشگاه لرستان علاقه‌مند است در قالب تفاهم‌نامه‌ای به تبادل استاد و دانشجو، انجام طرح‌های پژوهشی مشترک، برگزاری کنفرانس‌ها و همایش‌ها بین دانشگاه‌های لرستان و آبسالا بپردازد تا از نتایج علمی هم بهره‌مند شوند.

رییس دانشگاه لرستان، از تأسیس دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی در این دانشگاه طی چند ماه اخیر خبر داد و بیان کرد: در امور تحقیقاتی و پژوهشی نیز به موضوعاتی چون نانوتکنولوژی، ژنتیک و کشاورزی در مناطق خشک و نیمه‌خشک پرداخته‌ایم.

عزیزی عنوان کرد: دانشگاه لرستان در رشته‌های مختلف فنی و مهندسی به خصوص در ارتباط با مهندسی معادن در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اقدام به پذیرش دانشجو کرده است.

وی با تأکید بر اینکه لرستان دارای معادن خوبی است، تصریح کرد: این موضوع می‌تواند پایگاه مناسبی را برای کشور سوئد در ایران فراهم آورد.

رییس دانشگاه لرستان گفت: واحدهای بخش نرم‌افزاری این دانشگاه در مرحله‌ اولیه طرح بوده که با همکاری دانشجویان سوئدی مخصوصاً در ارتباط با توسعه‌ منابع آب می‌توانیم توفیقات مشترکی را به دست آوریم.

عزیزی تعداد دانشجویان دانشگاه لرستان را ۹ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۴۰۰ نفر دانشجوی دکتری و دو هزار دانشجو نیز در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.

وی تصریح کرد: دانشگاه لرستان برای چهار هزار دانشجو خوابگاه فراهم کرده و واگذاری تمامی خوابگاه‌های دانشجویی به بخش خصوصی نیز از اقدامات آینده وزارت علوم است؛ همچنین تأمین بخشی از بودجه‌ی دانشگاه‌ها قرار است از درآمدهای اختصاصی‌شان تأمین شود.

وی از پذیرش دانشجوی خارجی به عنوان یکی از برنامه‌های پردیس بین‌المللی دانشگاه لرستان نام برد و افزود: با عملیاتی شدن این برنامه تمامی دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.