تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

نماینده ولی‌‏ فقیه در لرستان: ارزش‌های شخصیتی شهید بهشتی به دستگاه قضایی منتقل شود

  • کد خبر : 70490
  • 02 تیر 1394 - 18:25

    نماینده ولی‌‏ فقیه در لرستان با بیان این‌که لازم است ارزش‌های شخصیتی شهید بهشتی به نسل جوان و دستگاه قضایی منتقل شود، گفت: یکی از امتیازات شهید بهشتی تسلط ایشان بر قوانین بود و قضات و کارکنان دادگستری باید بر قوانین تسلط داشته باشند. به گزارش میرملاس به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین […]

41346t

 

 

نماینده ولی‌‏ فقیه در لرستان با بیان این‌که لازم است ارزش‌های شخصیتی شهید بهشتی به نسل جوان و دستگاه قضایی منتقل شود، گفت: یکی از امتیازات شهید بهشتی تسلط ایشان بر قوانین بود و قضات و کارکنان دادگستری باید بر قوانین تسلط داشته باشند.

به گزارش میرملاس به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی در دیدار با کارکنان دادگستری لرستان با تبریک به‌مناسبت هفته قوه قضائیه با بیان این‌که عملکرد صحیح مجموعه دادگستری لرستان باعث رضایت‌مندی، آرامش و امنیت قابل قبولی در سطح استان شده است، گفت: شهید بهشتی به‌عنوان معمار دستگاه قضا یک مؤمن قوی بود به‌طوری‌که صلابت، استواری، قاطعیت همراه با عطوفت در او تجلی پیدا کرد.

وی با بیان این‌که شهید بهشتی از قدرت مدیریت و قدرت فکر و اندیشه  برخوردار بود، ادامه داد: وی یک اسلام‌شناس قوی بود که هم در حوزه و هم در دانشگاه نقش‌آفرینی کرد یکی از امتیازات شهید بهشتی تسلط ایشان بر قوانین بود و قضات و کارکنان دادگستری باید بر قوانین تسلط داشته باشند.

میرعمادی با بیان این‌که لازم است ارزش‌های شخصیتی شهید بهشتی به نسل جوان و دستگاه قضایی منتقل شود، ادامه داد: امروز از امتیازات دستگاه قضای جمهوری اسلامی ایران بر سایر دستگاه‌های قضایی حضور یک مجتهد عادل در راس دستگاه قضایی است.

نماینده ولی ‎فقیه در لرستان در تشریح اهمیت و وظایف دستگاه قضایی بیان کرد: بسیاری از امور مردم به دستگاه قضایی بستگی دارد، مسئله احقاق حق و اجرای عدالت از مهمترین وظایف دستگاه قضاست کمااینکه عدالت از اهداف بعثت پیامبران و هدف آفرینش بوده است.

امام‌جمعه خرم‌آباد ادامه داد: ایستادگی در برابر انسان‌های زورگو، فاسق، پیشگیری از جرم و جنایت، برقراری امنیت، آرامش و آسایش مردم را از دیگر وظایف دستگاه قضا دانست و ادامه داد: باید از حقوق مردم در استان دفاع شود مردم لرستان با تمام شایستگی‌ها و قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها حقوق ناچیزی دارند.

وی حفظ جان، مال، ناموس و آبروی مردم را از وظایف دیگر دستگاه قضا دانست و یاداور شد: دستگاه قضایی باید ملجا و پناهگاه مظلومان و صاحبان حق باشند و مردم احساس کنند که دستگاه قضا پشتیبان آن‌هاست.

میرعمادی تسریع و سرعت بخشیدن رسیدگی به پرونده‌های قضایی را خواستار شد و اضافه کرد: لرستان در رسیدگی به پرونده‌ها عملکرد خوبی دارد اما به‌واسطه تکنولوژی و امکانات باید در رسیدگی به پرونده‌ها تسریع شود زیرا هرجا جرایم عمومی به سرعت رسیدگی شده، اثربخش بوده است.

امام‌جمعه خرم‌آباد با بیان این‌که باید مراجعات مردم به دادگستری کمتر شود، گفت: با توجه به امکانات باید استعلام پرونده‌ها و رسیدگی آن‌ها برای مردم آسان‌تر و در دسترس باشد کمااینکه کم کردن مراجعات باعث تکریم ارباب‌رجوع است.

نماینده ولی ‌‎فقیه در لرستان افزود: امروز دستگاه قضا از استقلال خوبی برخوردار است و قضات ما در صدور رای استقلال دارند و نباید استقلال قاضی سست شود و باید کاری کرد که وقتی قاضی رای داد، جلوی تبلیغات، نقل قول‌های دروغین و خودسازی رسانه‌ای بر علیه او گرفته شود.

وی با اشاره به این‌که باید شوراهای حل اختلاف تقویت شوند، بیان کرد: در لرستان برای بزرگان احترام قائل هستند و مردم مقید به احترام به بزرگان هستند لذا باید از عناصر ذی‌نفوذ برای شوراهای حل اختلاف استفاده شود.

 
 
 
 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=70490

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.