تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
9

«هزار شلاق» بر بدن اسب ۳۰۰ ساله +تصاویر

  • کد خبر : 70516
  • 03 تیر 1394 - 11:12

    به گزارش میرملاس ؛ نمایش «هزار شلاق» نوشته ناصر حبیبیان و کارگردانی احسان ملکی اثری بر پایه تکنیک های نمایش ایرانی است که اجرای خود را از ۱۷ خرداد ماه در تماشاخانه سنگلج آغاز کرده است. این اثر نمایشی نگاهی دارد به تاریخ معاصر ایران و از زبان یک اسب با نام «کُرنگ» […]

1744755

 

 

به گزارش میرملاس ؛ نمایش «هزار شلاق» نوشته ناصر حبیبیان و کارگردانی احسان ملکی اثری بر پایه تکنیک های نمایش ایرانی است که اجرای خود را از ۱۷ خرداد ماه در تماشاخانه سنگلج آغاز کرده است.

این اثر نمایشی نگاهی دارد به تاریخ معاصر ایران و از زبان یک اسب با نام «کُرنگ» وقایع و اتفاقاتی را که از ابتدا تا انتهای حکومت قاجار در ایران رخ داده به تصویر می کشد.

 

اجرای نمایش هزار شلاق

 

این اثر آمیزه ای از تراژدی و کمدی است و «کرنگ» در طول نمایش شاهد اوج و حضیض رویدادهای زیادی از جمله توطئه ها، شکنجه ها و بسیاری مستندات تاریخی می شود. این اثر نمایشی بر پایه نمایش های ایرانی و علم و کتل و سوگواری های مذهبی استوار است و در کل رویکردی انتقادی به مسایل اجتماعی تاریخ معاصر ایران دارد.

 

اجرای نمایش هزار شلاق

 

در خلاصه داستان این اثر نمایشی آمده است: نمایش «هزار شلاق» زندگی اسبی سیصد ساله به نام «کرنگ» را روایت می کند که در طول این تاریخ وفاداری او به صاحبانش زندگی متفاوتی را برای او رقم می زند. در جریان انقلاب مشروطه، کرنگ به سفیر بریتانیا فروخته می شود که در دیدار سفرای بریتانیا و روسیه در باغشاه او عاشق «تینا» اسب سفیر روس می شود و به سبب همین آشنایی داستان دیگری برای وی رقم می خورد.

 

اجرای نمایش هزار شلاق

 

این اثر نمایشی خودکامگی شاهان قاجار را که منجر به ویرانی و نابودی ایران در آن مقطع زمانی شده است از زاویه دید یک اسب که سال ها در دربار حضور داشته است، به چالش می کشد.

 

اجرای نمایش هزار شلاق

 

«هزار شلاق» در سی و سومین جشنواره تئاتر فجر در بخش مرور تئاتر ایران به صحنه رفت و در ۵ بخش نامزد دریافت تندیس بود که با دریافت تندیس بهترین نویسندگی و موسیقی و همچنین لوح تقدیر کارگردانی از آثار برگزیده این دوره از جشنواره تئاتر فجر شناخته شد.

 

هزار شلاق

 

این اثر تولید گروه تئاتر «تیتال» از استان لرستان است که در مراسم پایانی اردیبهشت تئاتر ایران به عنوان موفق ترین و موثرترین گروه در سال ۹۳ شناخته شد.

در این نمایش حمید عرب، مسعود شاکرمی، سعید زارع، داوود معینی کیا و مریم طاهری ایفای نقش می کنند.

 

اجرای نمایش هزار شلاق

 

همچنین در نمایش «هزار شلاق» روح الله امامی به عنوان طراح صحنه، احسان آنالویی به عنوان آهنگساز، سمانه احمدی مطلق به عنوان طراح صحنه، تینا بخشی به عنوان طراح گریم، ناصر حبیبیان به عنوان مشاور کارگردان، ستار مهرشاد به عنوان دستیار کارگردان حضور دارند.

 

اجرای نمایش هزار شلاق

 

نمایش «هزار شلاق» در فصل جدید اجراهای تماشاخانه سنگلج از روز یکشنبه ۱۷ خرداد، هر روز به غیر از شنبه ها و در ساعت ۱۹:۳۰ روی صحنه است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=70516

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. سلام و خسته نباشید به همه ی بچه ها تیتال

  2. تبریک فراوان به دوستان هنرمند گرانقدرم جناب ملکی و جناب حبیبیان عزیز

  3. با سلام و خسته نباشی خدمت دوستان گرامی
    میشه خواهش کنیم بعد از اجرا در تماشاخانه سنگلج این نمایش زیبا در سالی آمفی تئاتر ارشاد- کوهدشت اجرا شود آخه خیلی مشتاق دیدار این نمایش هستیم اگه امکانش هست انجام شود ممنون میشویم – خدا قوت – زنده باشید

  4. هنرمندان کوهدشتی آفرینتان

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.