تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
6

۵۰ حلقه چاه غیرمجاز در الیگودرز وجود دارد

  • کد خبر : 70545
  • 03 تیر 1394 - 13:39

  فرماندار الیگودرز گفت: ۵۰ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان وجود دارد. به گزارش میرملاس به نقل از ایسنا، میرزایی اصل در جلسه کارگروه حفاظت منابع آب این شهرستان، افزود: آب مترادف زندگی است، زندگی زمانی مفهوم پیدا می‎کند که آب وجود داشته باشد و اگر آب نباشد زندگی تهدید می‎شود. وی با اشاره به […]

میرزایی

 

فرماندار الیگودرز گفت: ۵۰ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان وجود دارد.

به گزارش میرملاس به نقل از ایسنا، میرزایی اصل در جلسه کارگروه حفاظت منابع آب این شهرستان، افزود: آب مترادف زندگی است، زندگی زمانی مفهوم پیدا می‎کند که آب وجود داشته باشد و اگر آب نباشد زندگی تهدید می‎شود.

وی با اشاره به اینکه در بحث نزولات آسمانی شهرستان در حالت نرمالی است، اظهار کرد: بارش سالانه در شهرستان نسبت به بلندمدت افزایش داشته و در بحث کشاورزی و آب مورد نیاز آن مشکلی نداریم ولی سطح آب سفره‎های زیرزمینی پایین است و در این حوزه مشکلاتی وجود دارد.

فرماندار الیگودرز تصریح کرد: در بحث حفاظت از منابع آب، شهرستان ۷۴۰ حلقه چاه مجاز و حدود ۵۰ حلقه هم چاه غیرمجاز دارد.

این مقام مسئول تاکید کرد: باید با این چاه‎های غیرمجاز برخورد قانونی شود لذا هم‎اکنون زمان مناسبی برای برخورد نیست به‎دلیل اینکه خسارت زیادی به کشاورزان می‎رساند، کشاورزان جزء اقشار آسیب‎پذیر جامعه هستند و در حقیقت قشری ضعیف هستند اگر بنا است که در این حوزه برخورد شود قبل از اینکه کسی اقدام به کشت کند باید برخورد قانونی صورت گرفته و از کشت جلوگیری شود.

میرزایی اصل اضافه کرد: دربحث الگوی کشت محصولات نیاز به فرهنگ‎سازی است باید به کشاورز آموزش داده شود تا کشتی را جایگزین کند که هم درآمدش بیشتر و هم اینکه مصرف آب آن کمتر باشد یعنی باید نگاه‎ها را عوض کرد.

وی بیان کرد: باید هم ارتقاء آموزش و هم ارتقاء فرهنگ عمومی ما قوی باشد که این نیاز به تدبیر و برنامه‎ریزی دقیق دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این راستا باید از ظرفیت سازمان‎های مردم نهاد استفاده کرد و بخشداران از طریق شوراها و دهیاری‎ها ورود پیدا کنند و در رابطه با این موضوع هماهنگی‎های لازم را انجام دهند.

میرزایی اصل گفت: در بحث آب شرب باید به‎طور جدی با انشعاب‎های غیرمجاز و متخلفان برخورد شود و باید آب شرب از آبی که برای فضای سبز استفاده می‎شود، تفکیک شود.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=70545

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.