تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
5

دکتر عبدی : نظارتی بر اجرای قانون نظام اداری و مقابله با فساد نیست/ فساد اداری افزایش یافته است

  • کد خبر : 70571
  • 03 تیر 1394 - 14:31

    به گزارش میرملاس ؛ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از نبود نظارت بر اجرای آزمایشی قانون نظام اداری و مقابله با فساد، گفت: در حقیقت در همان سال های نخست باید ابزار نظارتی بر اجرای آزمایشی قوانین گمارده شود تا موانع و مشکلات و البته میزان اثرگذاری آن مشخص شود. ایرج عبدی […]

57842_orig

 

 

به گزارش میرملاس ؛ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از نبود نظارت بر اجرای آزمایشی قانون نظام اداری و مقابله با فساد، گفت: در حقیقت در همان سال های نخست باید ابزار نظارتی بر اجرای آزمایشی قوانین گمارده شود تا موانع و مشکلات و البته میزان اثرگذاری آن مشخص شود.

ایرج عبدی در گفت وگو با  خانه ملت، درخصوص وضعیت نظام اداری در کشور و لایحه تمدید اجرای آزمایشی قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، گفت: در حال حاضر قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد حدود سه سال است که به صورت آزمایشی در حال اجرا است، اما نظارتی بر اجرای آزمایشی این قانون وجود نداشته است، در حقیقت هر قانونی که برای نخستین بار بخواهد تصویب شود لازم است در همان سال‌های نخست ابزار نظارتی بر آن گمارده شود تا موانع و مشکلات و البته میزان اثرگذاری آن مشخص شود.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه تاکنون نظارتی بر اجرای قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد نشده است، گفت: آنچه مسلم است اینکه اجرای آزمایشی قانون ارتقا سلامت نظام اداری و مقابله با فساد باید تمدید شود تا مشکلات آن بررسی شود.

وی افزود: در سال‌های اخیر با وجود قانون، فسادهای اداری افزایش یافته و متاسفانه نتوانسته‌ایم قوانین را به شیوه‌ای طراحی کنیم که فساد را در کشور به حداقل برسانیم، در واقع در حوزه استخدام و واگذاری‌ها، نبود ساز و کار درست سیستم اداری را فساد زا کرده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه نظارت مهم ترین مسئله برای مقابله با فساد است، گفت: نظارت؛ قوانین را ارزیابی می کند به شکلی که فساد کاهش یابد، به عنوان نمونه برخی معتقدند کارها به بخش خصوصی باید واگذار شود اما عده ای می گویند بخش خصوصی فسادزاست، همچنین برخی اعتقاد دارند سازمان های نظارتی مشخص مانند سازمان مقابله با فساد باید تشکیل و تاسیس شود، از این رو نظرات مختلف نیازمند کار تحقیقاتی است تا در حوزه فساد راهکارهای ارائه شود تا در کاهش فساد اداری کشور موثر باشد.

عبدی با بیان اینکه آنچه در جامعه مشهود است، افزایش فساد است، گفت: با وجود فساد اداری بسیار، نیازمند اقدامات اساسی برای برون رفت از وضعیت فعلی هستیم،  از این رو اجرای آزمایشی قانون ارتقا سلامت نظام اداری و مقابله با فساد باید تمدید شود تا حداقل ناکارآمدی آن مشخص شود، این خود فرصتی برای مطالعات ایجاد می کند تا پس از این نیز قانونی مشابه آن تصویب نشود.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: علت افزایش فسادهای اداری قانون ارتقا سلامت نظام اداری و مقابله با فساد نیست، بلکه شیوه عمل به قانون است هرچند شکی نیست که باید این قانون در اسرع وقت اصلاح و دائمی شود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=70571

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. من رویایی دارم .به روباه تبدیل شد.

  2. درود بر دکتر عبدی واقعا مرحبا .تشکر از زحمت های بی دریغ جنابعالی .من دنبال کارهای شما هستم واقعا خسته نباشی .اگه اینجور پیش بره ماجزو استانهای برتر میشیم .این اقایونم که توهین میکنن میدونم کار شخصی داشتن جواب نگرفتن .کاش همه مثل شما خدا رو میدیدن.البته اگه این اقای مدیر اینو انتشار بده.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.