- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

اسماعیل دوستی : مجلس آینده؛ مجلس اصلاح‌طلبان است

 

جریانات سیاسی‌ اعتدال، اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی در کشور برای شرکت هرچه پر رنگ‌تر در انتخابات آتی و کسب کرسی‌های سبز مجلس شورای اسلامی فعال‌تر شده و شکل جدی‌تری به خود گرفته‌اند، به طوری‌که این فعالیت‌ها پا را از پایتخت فراتر نهاده و در استان‌ها نیز فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، در همین رابطه با اسماعیل دوستی عنصر اصلاح طلب، عضوشورای اسلامی شهر تهران هم صحبت شدیم.

 اسماعیل دوستی در این رابطه به می‌گوید: هیاتی از طرف بزرگان اصلاحات گروهی را ماموریت دادند که جریان انتخابات اصلاح‌طلبان را در کشور هدایت کنند این گروه نفراتی را در استان‌ها به عنوان هماهنگ کننده و رابط پایتخت و شهرستان‌ها تعیین کردند که در این راستا ۵ نفر را به‌عنوان کسانی که در استان لرستان تعیین شدند و جریان انتخابات را پی‌گیری کنند، معرفی کردند.   

 «حاج محمد رضایی، بنده«اسماعیل دوستی»، ملک‌آسا، «نماینده‌ی سابق پلدختر»، احمدی «نماینده سابق الیگودرز» و خانم اشرف بروجردی اسامی افرادی هستند که انتخاب شده تا با دوستان اصلاح‌طلب در استان و شهرستان‌های لرستان ارتباط برقرار کرده، ضمن بر تشکیل مجامع اصلاح‌طلبان شهرستان‌ها اقدامات لازم را به انجام برسانند».

 این درست است که افراد تعیین شده اشخاصی هستند که متصل به شهرستان بروجرد، الیگودرز، پلدختر ، خرم آباد، کوهدشت تکلیف دیگر شهرستان ها که نماینده ندارند؟

همه‌ی شهرستان‌ها نماینده دارند از بین نیروهای موثر اصلاح طلب در استان انتخاب شده‌اند البته با آقای سید عیسی موسوی نیا صحبت کرده‌ایم،  فکر کنم می‌خواهند کاندیدا شوند.

 با آقای سید مهدی موسوی نیز مذاکرات لازم صورت گرفته است چون ساکن خرم‌آباد می‌باشند و نمی‌توانند به تهران بیایند جزو ارکان اصلاح طلب استان قرار خواهند گرفت.

همانطور که از بین تمام گروه‌های مختلف اصلاح‌طلبی پنج نفر انتخاب شدند، به ازای هر شهر ۱۵ نفر، هر بخش۵ نفر به عنوان اصلاح‌طلبان آن منطقه یا شهرستان انتخاب می‌شوند، که در بین این‌ها مجمع استانی شکل گرفته و رییس استان نیز مشخص می‌شود.

 مهندس دوستی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر این‌که هدف از شکل‌گیری این مجامع شهرستانی چیه؟ گفت: در جریان انتخابات مجلس آینده، طیف اصلاحات، انتخابات آینده را با همکاری و هم‌فکری دوستان اصلاح‌طلب به دقت پی‌گیری می‌کنیم و با موافقت همه‌ی همراهان در استان به فضل خدای متعال، نماینده‌های اصلاح‌طلب و معتدل و ارزشی را راهی مجلس شورای اسلامی می‌کنیم.

 وی این پرسش را «در حال حاضر برنامه ای برای وحدت بین حامیان گفتمان اصلاح‌طلب و طرفداران روش اعتدال دارید؟» این گونه پاسخ می‌دهد:خوشبختانه در این خصوص ما با دولت هماهنگیم و در همین رابطه ارتباط بینابینی اصلاح‌طلبان با ستاد دکتر روحانی مستمر است، سعی می‌کنیم روسای ستادهای انتخابات روحانی را نیز در بین گروه‌هایی که انتخاب می‌شوند دخیل کنیم تا حضور فعال داشته باشند.

 برنامه‌ای برای وحدت رویه اصلاح طلبان در استان دارید؟ ان شاا… به‌زودی به‌وجود می‌آید و اگر مشکلی هم وجود داشته باشد با تدبیر دوستان هم‌فکر و همدل آن را برطرف خواهیم کرد.

 در همین رابطه به‌‌زودی لیست‌ها آماده و قطعی شده با همه‌ی گروه‌ها و احزاب اصلاح‌طلب در استان هماهنگ می‌کنیم، قابل توجه به این‌که لیستی که تهیه می‌شود از تمام احزاب اصلاح‌طلب استان در آن خواهد بود و همه‌ی دوستان در لیست حضور خواهند داشت.

 ما می‌خواهیم افرادی را به مجلس بفرستیم که از  انقلاب، ولایت فقیه و دولت حمایت کنند

 دوستی همچنین در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر افرادی به عنوان احزاب اصلاح‌طلب در استان کار خود را شروع کرده‌اند، آیا به صورت انفرادی می‌توانند فعالیت کنند؟

ما از کسانی حمایت خواهیم کرد که رویکرد اصلاح‌طلبی اعتدال‌گرا داشته باشند، ما می‌خواهیم افرادی را به مجلس بفرستیم که از اسلام، انقلاب، ولایت فقیه و دولت حمایت کنند.

 شورای نگهبان و تایید صلاحیت‌ها، این یک بحث دیگر است که ما نمی‌توانیم در مورد شورای نگهبان صحبت کنیم. ان شاا… کسانی را به صحنه خواهیم آورد که مشکلی نخواهند داشت.

 اگر فضای نظارت را تنگ نکنند، قطعاً مجلس آینده، مجلس اصلاح‌طلبان است

با توجه به برنامه‌هایی که دارید و قطعاً پیاده‌سازی هم می‌شوند، پیش‌بینی شما در مورد این‌که کرسی‌های مجلس بهارستان در دست اصلاح‌طلبان باشد، چند درصد است؟
اگر هیات‌های نظارت فضا را تنگ نکنند و گیرهای آن‌چنانی ندهند، قطعاً مجلس آینده، مجلس اصلاح‌طلبان خواهد بود.

گفتگو از : فیروز اسماعیلی نژاد / کاسیت