- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

آخرین وضعیت استعفای مدیران و استانداران و برگزاری انتخابات الکترونیکی

81659472-6542117

 

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: برگزاری الکترونیکی انتخابات در کلان‌شهرها باید به تایید شورای نگهبان برسد. محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگاران  با اشاره به استعفای استاندار قم و معاون سیاسی این استانداری، گفت: تا زمان انتخاب استاندار جدید، استان قم با سرپرست اداره خواهد شد.

*مهلت استعفای مدیران دولتی برای حضور در انتخابات مجلس به پایان رسید
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه وزارت کشور ۲۸ خرداد را آخرین مهلت استعفای مدیران دولتی برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس اعلام کرده بود و آیا آمار دقیق از میزان استعفای مدیران مشخص شده یا خیر؟ اظهار داشت: پس از ۲۸ خرداد یک هفته دیگر این مهلت تمدید شد و روز چهارشنبه مهلت تعیین شده برای استعفای مدیران دولتی به پایان رسید.
*تنها یک استاندار از ۳۱ استاندار استعفا داده است
معاون سیاسی وزیر کشور درباره آمار استعفای استانداران به منظور کاندیداتوری در انتخابات مجلس، گفت: تنها یک استاندار و آن هم استاندار قم استعفا داده و استعفای دیگری از استانداری‌ها به دست وزارت کشور نرسیده است.
*تعدادی از معاونان استانداری‌ها استعفا دادند
مقیمی با تکذیب استعفای استاندار خراسان‌رضوی و فارس به قصد حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت:‌ استعفایی به جز استاندار قم به دست ما نرسیده، اما تعدادی از معاونان استانداری‌ها استعفا دادند که آمار مشخص آن را باید از استانداران پرسید که این استعفاها در مرحله اول به دست آنان می‌رسد.
*برگزاری الکترونیکی انتخابات در کلان‌شهرها باید به تایید شورای نگهبان برسد
وی درباره آخرین وضعیت برگزاری انتخابات الکترونیکی انتخابات اسفندماه، گفت:‌ انتخابات الکترونیکی کلان‌شهرها در دست بررسی کارشناسان وزارت کشور و شورای نگهبان است و تا زمانی که با شورای نگهبان به نتیجه نهایی نرسیم، نمی‌توانیم چیزی از آن اعلام کنیم و شورای نگهبان باید آن را تایید کند و ما نتیجه آن را اطلاع‌رسانی می‌کنیم.
معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد: درباره کلیت برگزاری انتخابات الکترونیکی هم شورای نگهبان و هم وزارت کشور نظر یکسانی دارند و مواق آن هستند.