تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
8

اخاذی مرد زن نما در “واتس اپ”

  • کد خبر : 70737
  • 06 تیر 1394 - 0:43

رئیس پلیس فتا لرستان از دستگیری کلاهبردار زن نما در این استان خبر داد و از کاربران خواست به هیچ وجه به افرادی که در فضای مجازی شناختی نسبت به آنها ندارند اعتماد نکنند.

3315035_593

 

به گزارش سرویس فناوری/میرملاس نیوز:سرهنگ فرهاد ابدال چگنی رئیس پلیس فتا لرستان ضمن بیان این مطلب گفت : خانمی با مراجعه به مراجع قضایی اظهار کرد با اعتماد به دوستان خود در گروهی با خانمی به هویت جعلی( نازگل) آشنا و با ورود در آن محیط شماره تماس خود را برای این شخص ارسال که بعد از مدتی متوجه شده شخص مورد نظر خانم نمی باشد.

 
وی ادامه داد: به گفته شاکی از روز بعد از آشنایی با فرد مورد نظر، هویت جعلی نازگل با ایجاد مزاحمت و عنوان موضوع که عکس پروفایل او را در اختیار همسرش می گذارد وی را تهدید به خواسته نا مشروع می کند.

این مقام انتظامی ادامه داد:کارآگاهان پلیس فتا استان با تحقیقات مقدماتی و اقدامات فنی موفق به شناسایی فرد مذبور شده و آن را دستگیر کردند.
 
سرهنگ فرهاد ابدال چگنی رئیس پلیس فتا لرستان در این باره گفت:برخی افراد بدون اطلاع از قوانین و مقررات حاکم بر فضای مجازی وارد این فضا شده و محیط ناامن و آلوده برای سایر کاربران فراهم می نمایند که پلیس فتا با اینگونه موارد به شدت برخورد خواهد کرد.

وی تصریح کرد:بهترین راه برای مقابله و پیشگیری از جرائم اینترنتی،عدم اعتماد به کاربران و حتی عدم اعتماد به شبکه های اجتماعی است و لازم است به راحتی اطلاعات شخصی خود را در فضای مجازی به اشتراک نگذاریم.
 
ابدال چگنی به هم استانی ها توصیه کرد: به فرزندان خود آموزش دهید آشنایی‌هایی که در فضای مجازی ایجاد می‌شود را به فضای واقعی نکشانند و به هیچ وجه به افرادی که در فضای مجازی شناختی نسبت به آنها ندارند اعتماد نکنند.
 
منبع:  پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=70737

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. این فضاهای مجازی باید بسته شوند گرنه جامعه اسلامی ما ، حتی خودمون به فساد و بدبختی کشیده میشویم
    توروخدا این مسئولین این سایت ها رو ببندند

  2. یک مثال داریم …ندیده اناره نرسیده حالا فضای مجازی هم برای بعضیها دخل همان را دارد .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.