- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

حکم قصاص قاتل پلیس بروجردی صادر شد

81660351-6543556

 

رییس دادگستری بروجرد گفت: حکم قصاص قاتل سرگرد رحمن فتح الهی پلیس وظیفه شناس برجردی که سال گذشته در درگیری مسلحانه به شهادت رسیده بود، صادر شد.

به گزارش میرملاس به نقل از  ایرنا حمیدرضا بوالحسنی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه بروجرد در مسجد امام خمینی(ره) این شهر افزود: این حکم در دادگاه کیفری استان لرستان صادر شده و مراحل آن در حال طی شدن است.

وی اظهار کرد: امید است حکم قصاص قاتل پلیس وظیفه شناس بروجردی هرچه سریعتر اجرا شود تا درس عبرتی برای دیگر مجرمان و قانون شکنان باشد.

سرگرد رحمن فتح الهی پلیس فداکار و شجاع بروجردی در تاریخ هفتم بهمن ماه ۱۳۹۳ در درگیری مسلحانه با فردی شرور به شهادت رسید.

رییس دادگستری بروجرد در ادامه با اشاره به نقش صنعت و اشتغال در کاهش آمار جرائم گفت: تعطیلی صنایع باعث افزایش بیکاری و آمار جرائم در جامعه می شود.

وی افزود: تمام تلاش دستگاه های امنیتی از جمله نیروی انتظامی، سپاه، دادگستری، فرمانداری و دیگر دستگاه ها ایجاد امنیت پایدار در جامعه است.

بوالحسنی گفت: مردم باید در تعاملات اجتماعی، قانون را مدنظر قرار دهند و برای فروش اموال منقول و غیرمنقول خود به دفترخانه های رسمی مراجعه کنند.

وی افزود: در صورت انجام معاملات به صورت رسمی، ۳۰ درصد از پرونده های دادگستری کم می شود.

رییس دادگستری بروجرد اظهارکرد: مردم با پرداخت به موقع عوارض، مالیات، قبوض و دیگر بدهی ها به خدمات رسانی نهادهای مربوطه کمک می کنند.

وی امنیت این شهرستان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: استان لرستان جزو پنج استان امن کشور محسوب می شود ولی متاسفانه به دلیل نبود احساس امنیت، سرمایه گذاری در این استان کم است. 

بوالحسنی در خصوص وضعیت زندان بروجرد گفت: متاسفانه جنبه تربیتی و بازدارندگی در زندان بروجرد دیده نمی شود و محل و محیط آن متناسب با اهداف زندان ها نیست لذا باید به محل دیگری خارج از شهر منتقل شود.

وی با اشاره به وجود یکهزار و ۱۵۴ زندانی شامل ۴۴۱ مجرد و ۶۹۲ متاهل در زندان بروجرد اظهار کرد: مردم در جشن گلریزان برای آزادکردن زندانیان کمک کنند.