- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

فتاح: کمیته امداد حق ورود به انتخابات را ندارد

81664031-70002735

 

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: کمیته امداد حق ورود به انتخابات را ندارد و رویکرد هیات امنای این نهاد نیز بر این اساس است.

به گزارش ایرنا سیدپرویز فتاح روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: این نهاد نباید به نفع یا علیه کسی اقدامی انجام دهد یا از امکانات این نهاد برای این منظور استفاده شود.

وی افزود: سیاسی ترین کار ما رسیدگی به محرومان است حتی نباید مددجو را ابزار تبلیغ خود کنیم.

وی گفت: برای تغییر و تحول در مرحله اول باید از جامعه کارکنان خود آغاز کنیم و نگاه ما نسبت به کارمندان این نهاد نیز حمایتی است.

وی افزود: در مرحله اول به مددکاران که ارتباط مستقیم با مددجویان دارند توجه و مسائل و مشکلات آنان پیگیری خواهد شد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه گفت: نظام مالی و بانکی کشور باید به نفع محرومان جامعه باشد.

فتاح افزود: هم اکنون با مجلس، دولت، قوه قضاییه تعامل می کنیم تا قوانین لازم در این عرصه تقویت شود.

*کمیته امداد نباید تبدیل به اداره شود

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه کمیته امداد نباید به اداره تبدیل شود گفت: در این نهاد باید جهادی کار کنیم.

فتاح افزود: با مدیریت اداری فضای کشور تغییر نخواهد کرد بلکه باید با مدیریت جهادی و با حرکتی علمی، سیستمی، مبتنی بر واقعیت و عمل گرا کار کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: روحیه بد اخلاقی نیز نباید در بین نیروهای این نهاد باشد و عملکرد ها را نباید زیر سوال برد و اعلام کنیم که تاریخ از آنجایی شروع می شود که ما روی کار آمده ایم.

وی هدف این نهاد را چابک سازی و اصلاح ساختار عنوان کرد و گفت: نباید از مددجویان فاصله بگیریم و باید از علی (ع) که در روز حکومت داری و در شب نیز مددکاری می کردند الگو بگیریم.

وی با بیان اینکه باید درد محرومان را درک کنیم افزود: در این صورت می توانیم به آنان کمک کنیم.

*تولید فقر در جامعه نتایج مدیریت ها است

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه ما فقیر تولید نمی کنیم گفت: تولید فقر در جامعه نتایج مدیریت ها است که این امر هم اکنون وضع مطلوب کشور ما نیست.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب به اقتصاد مقاومتی بسیار سفارش کرده اند و این امر نیز به نفع محرومان است.

وی گفت: یک مدیر باید در زندگی شخصی خود نیز رفتار اقتصاد مقاومتی داشته باشد و مانند مردم باشد.

وی با بیان اینکه بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) برای رفع محرومیت ها آمده بود گفت: تولید فقر را به حساب ما مسوولان بگذارید.

وی همچنین گفت: هم اکنون کمیته امداد نباید تنها وابسته به دولت باشد زیرا که باید بار روی دوش مردم باشد.

وی افزود: امام خمینی (ره) ساده و بدون تشریفات بودند هم اکنون باید رفتار ما مدیران نیز بسیجی و ساده و بدون مخارج اضافه باشد و هدف تنها تکریم مردم باشد.

وی گفت: نباید کاری را با دوربین و تبلیغات انجام دهیم بلکه در مکتب اسلامی به دستگیری اشاره شده است.

وی بر خودکفایی و توانمندسازی مددجویان تاکید کرد و افزود: مسکن، ازدواج، تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، بیمه درمان و تامین اجتماعی از دیگر هدف های این نهاد است.

فتاح با بیان اینکه موسسه های خیریه مانع کار نهاد نیستند گفت: اما باید ساماندهی شوند تا کمک ها با انصاف و عدالت به همه نیازمندان دور و نزدیک برسد. 

وی در باره محرومان خراسان شمالی گفت: این استان را در بحث محرومیت حمایت خواهیم کرد.

فتاح افزود: با توجه به اینکه اعلام می شود این استان از نظر درآمد پایین ترین سطح درآمد را دارد اما در شاخص هایی مثبت است که باید روی آن شاخص ها کار شود.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب همیشه به نقاط قوت و مثبت ها توجه زیادی دارند.

مدیرکل سابق کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی نیز گفت: عوامل تولید فقر در این استان زیاد است و به همین علت سرانه درآمد خانوارها نسبت به کشور پایین است.

امان الله حسین پور اظهار کرد: هم اکنون ۱۳۰ هزار نفر جمعیت استان از خدمات کمیته امداد بهره مند هستند و بخش قابل توجهی از خانواده ها نیز محروم هستند.

وی عوامل تولید فقر در این استان را اعتیاد، کشاورزی خرد و سنتی، مهاجرت، حاشیه نشینی و نظام بیمه ای نادرست عنوان کرد.

امام جمعه بجنورد نیز در این آیین بر غنی سازی و توانمند کردن مددجویان تاکید کرد و گفت: باید با مدیریت نیازمندان جامعه را به خودکفایی برسانیم.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی افزود: در ارائه کمک هدف تنها صدقه دادن به نیازمندان نباشد بلکه در راستای توانمندسازی آنان باید اقدام شود.

این آیین با حضور مسوولان کشوری، استانی در تالار حافظ بجنورد برگزار شد و در پایان از زحمات امان الله حسین پور مدیر کل امام خمینی (ره) خراسان شمالی تقدیر و عباس اهرابی نیز به عنوان مدیر جدید این نهاد معرفی شدند.