تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
8

در دیدار با ائمه جمعه ی قم : تاکید استاندار قم بر اهمیت توجه به رهنمودهای مراجع تقلید و بزرگان حوزوی

  • کد خبر : 7084
  • 30 تیر 1391 - 23:29

   به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایسنا ، کرم رضا پیریایی در دیدارهای جداگانه‌ای با آیت‌الله حسینی‌بوشهری و آیت‌الله سعیدی ائمه جمعه قم به تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای حرکت پرشتاب قم به سوی پیشرفت و آبادانی پرداخت و گفت: باید استان قم پرشتاب‌تر از گذشته در جاده پیشرفت حرکت کند.  وی […]

 

 به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایسنا ، کرم رضا پیریایی در دیدارهای جداگانه‌ای با آیت‌الله حسینی‌بوشهری و آیت‌الله سعیدی ائمه جمعه قم به تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای حرکت پرشتاب قم به سوی پیشرفت و آبادانی پرداخت و گفت: باید استان قم پرشتاب‌تر از گذشته در جاده پیشرفت حرکت کند.

 وی با اشاره به این‌که «دیدگاه ما نسبت به شهر مقدس قم باید کلان باشد» اظهار کرد: شهر قم از حیث جمعیتی یک کلان‌شهر به شمار می‌رود، اما به اعتقاد اینجانب از جهت علمی و فرهنگی یک جهان شهر محسوب می‌شود.

 استاندار قم با اشاره به این‌که «در اجرای پرسرعت پروژه‌ها به مساله کیفیت اجرا نیز توجه ویژه‌ای شده است» افزود: دولت به قم عنایت ویژه‌ای دارد و باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

 پیریایی با بیان این‌که «در اجرای پروژه‌ها اولویت‌ها مشخص شده است» تصریح کرد: امروز فرصت‌های بسیار خوبی برای پیشرفت قم مهیا شده است و باید از این فرصت‌ها بهره برد.

 وی با اشاره به جایگاه مراجع تقلید، علما و بزرگان حوزه خاطرنشان کرد: توجه به فرمایشات این بزرگان در پیشبرد امور در سطح استانی، ملی و بین‌المللی اهمیت بسیاری دارد.

 هم‌چنین آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری در دیدار استاندار قم با اشاره به جایگاه شهر قم تاکید کرد: اگر وضعیت شهر مقدس قم قابل قبول باشد باعث تبلیغ عملی اسلام است.

 وی ضرورت خدمت رسانی به زائران و مسافران بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: باید از زائران بارگاه حضرت معصومه(س) استقبالی در خور شأن ایشان داشته باشیم.

 امام جمعه قم با اشاره به سخنی از امیرالمومنین(ع) مبنی بر رسیدگی به اقشار محروم جامعه گفت: باید در جامعه اسلامی به اقشار محروم توجه خاصی صورت گیرد و نباید کسی در جامعه اسلامی احساس فقر و بیکاری داشته باشد.

 وی با اشاره به وجود برخی ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه گفت: در شهر مقدس قم جای هیچ‌گونه ناهنجاری و فساد نیست و باید این مسائل و مشکلات به صفر برسد.

 مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ضرورت توجه به عمران و آبادانی شهر قم را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: باید از فرصت خدمت به قم به بهترین شکل استفاده کرده و طرح‌هایی که در گذشته اجرایی شده است را با جدیت دنبال کرد.

 وی با اشاره به این‌که «نگاه به مسوولیت در نظام اسلامی با دیگر نظام‌ها متفاوت است» افزود: فرصت خدمت در نظام اسلامی باب خیری است که به سوی مسوولان گشوده شده است و مسوولان باید بدانند که این فرصت زودگذر است و از زمان مسوولیت بهترین استفاده و بهره را داشته باشند.

 بر اساس این گزارش آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) نیز در دیدار استاندار قم با اشاره به این‌که «خدمت در شهر قم یک توفیق است» اظهار کرد: آرزوی ما این است که مسوولان استان با هدف خدمت از همه توان خود بهره بگیرند و هنگام پایان مسوولیت کارنامه درخشانی از خود بر جای بگذارند.

 وی با اشاره به این‌که «طی سال‌های اخیر به خصوص در دولت نهم و دهم عنایت ویژه‌ای به شهر قم شده است» خطاب به استاندار قم گفت: شما در استان علاوه بر این‌که نماینده دولت هستید، نماینده نظام نیز به شمار می‌روید و ما خود را موظف می‌دانیم که در راستای ایجاد فضای وفاق و همدلی در استان همکاری داشته باشیم.

  امام جمعه قم با تاکید بر این‌که «مراجع عظام تقلید، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حوزه علمیه و بزرگان حوزه خیرخواه نظرات خیرخواهانه‌ هستند» افزود: مراجع و علما بازوان نظام انقلاب هستند.

  وی با اشاره به اجرای پروژه‌های مهم و زیربنایی در بخش‌های مختلف استان اضافه کرد: امروز فرصت خدمت پیش روی شما قرار داده شده است و امیدواریم که همه پروژه‌ها و طرح‌های ناتمام با در نظر گرفتن اولویت‌ها به سرانجام برسد.

 سعیدی با تاکید بر این‌که «باید شکرگزار نعمت اسلام و انقلاب اسلامی باشیم» یادآور شد: هدف همه کسانی که در این استان عهده‌دار مسوولیتی هستند خدمت به مردم و نظام است و امیدواریم که همه مسوولان همراه و همدل با هم در راه رشد و اعتلای استان قم به عنوان ام القرای جهان تشیع تلاش خستگی‌ناپذیر داشته باشند.

 وی پاسداری از خون شهدا و جامه عمل پوشاندن به وظایف را از نکات ضروری برای مسوولان استان دانست و اظهار کرد: منویات مقام معظم رهبری سرلوحه کار همه مسوولان است و باید قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی برای عملی شدن این منویات در بخش‌های مختلف تلاش وافری داشته باشند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=7084

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. برای استاندار لایق قم ارزوی موفقیت دارم .

  2. ]چراغی که به خانه رواست به قم حرامست

  3. آقای آزادبخت مگه چه سودی برای جنابعالی دارد که اخبار استان قم را داخل سایتتون مینویسید.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.