- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

آقامحمدی : ایران از حقوق هسته‌ای خود چشم‎پوشی نمی‎کند

1-1850

 

 

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در مسائل هسته‎ای طرف غربی نباید با زبان زور و خوی استکباری با مسائل برخورد ‎کند.

 “ابراهیم آقامحمدی” در گفت‎وگو با ایسنا ، اظهار کرد: بحث مذاکرات هسته‎ای ایران در مرحله بسیار حساس و سرنوشت‎سازی قرار دارد اما غربی‎ها عادت کرده‎اند که خلاف چارچوب منطقی، حقوق بین‎المللی و اخلاق رفتار کنند و آنها می‎خواهند تنها با زبان زور و خوی استکباری با مسائل برخورد کنند تا به آنچه می‎خواهند برسند.

 وی ادامه داد: غربی‎ها تاکنون با این منش پیش آمده‌اند تا ایران از حقوق حقه خود وNPT بگذرد و این در حالیست که ایران به عنوان عضو فعال در مراودات بین‎المللی و موضوع هسته‎ای از حقوق خود چشم‎پوشی نمی‎کند.

 آقامحمدی بیان کرد: ایران تاکنون از حق خود کوتاه نیامده و شرایط آنها را نخواهد پذیرفت و چنانچه غرب بخواهد در چارچوب قوانین آژانس عمل کرده و آنچه در معاهده منع گسترش سلاح‎های هسته‎ای مبنی بر اینکه کشورهای عضو NPT حق استفاده از دانش هسته‎ای از طریق صلح‎آمیز را دارند را قبول کند بایستی امید داشته باشیم که این مذاکره به نتیجه برسد.

 نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس گفت: بعید به نظر می‎رسد که خوی استکباری غربی‎ها این اجازه را بدهد چرا که آنها برتربین و زورمدار هستند؛ چنانچه شرایط و حقوق ایران را بپذیرند، کشور ما موافقت خواهد کرد در غیر این صورت ایران زیر بار زور تا حالا نرفته و زین پس هم نخواهد رفت و حاضر نیست حق ملت ایران ضایع شود.

 آقامحمدی یادآور شد: در مجموع نظام چنین اجازه‎ای به غرب نمی‎دهد مگر اینکه براساس قوانین آژانس، NPT باشد، چنانچه این موارد را بپذیرند به نتیجه مذاکرات باید امیدوار بود هر چند بعید می‎دانم غربی‎ها حق ایران را به رسمیت بشناسند.