تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

ملکشاهی : قانون آیین دادرسی کیفری به مبحث مجازات موادمخدر ورود نکرده است

  • کد خبر : 70983
  • 13 تیر 1394 - 4:34

  رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: قانون جدید آیین دادرسی کیفری به ماهیت رسیدگی و مجازات موادمخدر ورود نکرده است. الهیار ملکشاهی در گفت و گو با ایرنا در عین حال اظهارداشت: این قانون در شیوه رسیدگی مباحث مربوط به موادمخدر تغییراتی لحاظ کرده است. وی افزود: در این قانون فقط […]

ImageThumb21-399x300-1

 

رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: قانون جدید آیین دادرسی کیفری به ماهیت رسیدگی و مجازات موادمخدر ورود نکرده است.

الهیار ملکشاهی در گفت و گو با ایرنا در عین حال اظهارداشت: این قانون در شیوه رسیدگی مباحث مربوط به موادمخدر تغییراتی لحاظ کرده است.

وی افزود: در این قانون فقط در یک مورد نسبت به موادمخدر که همان شکل رسیدگی حوزه موادمخدر است، تغییراتی اعمال کرده است به گونه ای که پیش تر با یک قاضی این موضوعات رسیدگی می شد و قاضی بدوی حکمش قطعی بود اما اکنون در جرایم مهم موادمخدر که حبس ابد و اعدام دارند، موضوع با سه قاضی بدوی رسیدگی می شود.

ملکشاهی با اشاره به انتقادات برخی مسوولان در زمینه قانون جدید و شکل رسیدگی به حوزه موادمخدر، تصریح کرد: حکمی که این قضات می دهند، قابل اعتراض است و پس از آن به دیوان عالی کشور می رود که سه قاضی دیگر در دیوان نیز برای احکام صادر شده اظهارنظر می کنند.

وی با بیان اینکه با قانون آیین دادرسی کیفری، اکنون احکام مهم موادمخدر با دقت بیشتر و بالاتری صادر می شود، ادامه داد: ما در ماهیت جرم موادمخدر ورود نکرده ایم و به نظر من رسیدگی عادلانه و منصفانه برای احکام موادمخدر را در آینده شاهد خواهیم بود.

رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قانون پیشرفته ای در حوزه موادمخدر لحاظ شده است، گفت: در صورتی که بی گناهی اعدام شود اثر آن خیلی بدتر از این است که احکام با دقت بیشتری رسیدگی شود.

** قانون آیین دادرسی کیفری یکی از مهم ترین قوانین در کشور است

رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قانون آیین دادرسی کیفری که از اول تیرماه جاری اجرایی شده است، به عنوان یکی از مهم ترین قوانین در کشور به شمار می آید.

وی تصریح کرد: این قانون از نظر رعایت حقوق مردم و جامعیتی که در آن دیده شده است، بسیار حائز اهمیت است و در قانون جدید حق مردم و جامعه تامین می شود.

ملکشاهی افزود: برخی افراد با موادی از این قانون مخالفت هایی دارند به ویژه در امر وکالت که این موضوع به خوبی در این قانون نیز دیده شده است به طوری که در گذشته وکیل در تحقیقات مقدماتی کلا حق مداخله نداشت تا زمانی که پرونده از دادسرا به دادگاه بیاید؛ اما در قانون جدید از روز اول وکیل باید با متهم همراه باشد و اگر قاضی مانع شود مجازات می شود.

وی ادامه داد: ولی در برخی جرایم خاص که مرتبط با امنیت ملی یا امنیت کشور است وکیلی که حق مداخله در این زمینه را دارد فقط باید از سوی رییس قوه قضاییه تعیین شده باشد چون این گونه جرایم با اسرار نظام و مردم سر و کار دارد.

وی گفت: با این قانون جدید گام خیلی بلندی در حوزه قضایی و حقوقی برداشته می شود چرا که در بحث دادگاه ها نیز رتبه بندی هایی صورت می گیرد و امور قضایی به شیوه ای مناسب تر انجام می شود.

ملکشاهی افزود: در امور کیفری پیش از این قاضی از ریز تا درشت پرونده را رسیدگی می کرد اما اکنون دادگاه کیفری شماره یک برای جرایم مهم و دادگاه کیفری شماره دو برای جرایم کوچک و غیرمهم تقسیم بندی شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با قانون جدیدآیین دادرسی کیفری بتوانیم علاوه بر تامین حقوق مردم، رعایت عدالت را شاهد باشیم.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=70983

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 15در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۵
  1. نمیدانم اما شاید درد شهرمان پیشگیری از دردهای رعنای عزیز مجروح اسیدپاشی است. بنده متن بالا را نخواندم اما همین امروز مصاحبه با برادر عامل اسیدپاشی را خواندم. خیلی درد آور است که همیشه نمایندگانمان در کمیسیون قضاییی مجلس میروند و فعالیتی در کمیسیونهای دیگری که بتوانند دردی از دردهای مردم عزیز و ستمدیده کوهشت را حل کنند، ندارند.
    این نکته را جهت همشهریهای عزیزم برادرانه عرض میکنم: بیائید حداقل از این به بعد به نماینده ای که زدوبندهای سیاسی را تجربه کرده رای بدهیم. اگر باشد و اگر بیاید. مردم بیچاره کوهدشت حق دارند معیشت بهتری داشته باشند.
    اصلا ریاست کمیسیون قضایی به چه کار کوهدشت آمده است؟ بله از این طریق زندان افتتاح میشود.
    ما نماینده ای میخواهیم که درب زندان ببندد نه بگشاید.
    به امید فردای بهتر برای رعنا و فاطمه عزیزمان. ما را هم در درد خودتان شریک بدانید.

  2. نماینده عزیز کوهدشت فکری به حال کم آبی کوهدشت کن از پارسال تا بحال دو بار پمپ آب منزلمان سوخته . قرار بود چاههای آب را پلمپ کنید یا کشاورزان عزیز از کشت جایگزین استفاده کنند در صورتی که تمامی چاهها از سال قبل فعالتر هستند . به نظر شما ۷۰۰ نفر آبی کار سودببرند بهتر است یا ۱۰۰۰۰۰ نفر از تشنگی بمیرند . از چندین روز قبل تابحال در این ماه با برکت ، خدا وکیلی در طول اکثر روزها تا حدود ساعت ۱۰ شب آب برای وضو گرفتن ، دست شستن و………………………. نداریم . آیا با این وضعیت خدا را خوش است . این موضوع را به آقای فاضلی مدیر محترم آب و فاضلاب کوهدشت و آزاد بخت معاونت محترم فرمانداری و سایر بزرگان عرض کرده ایم و لی خبری از گشایش نیست . امید است به حال این مردم قدر شناس فکری کنید .

  3. نان و نام این مردم حوزه انتخابیه کوهدشت و پختی دیگه مشکلی نداریم جناب ملکشاهی

    • هرجا که حاج ملکشاهی تشریف داشته باشد .یعنی اراده وپشتکار اقتداروتدبیر یعنی شخصیت .بااین وضعیت نماینده اول استان لرستانه .اگه مشاوران خوبی داشت دیگه فکرشو بکن چه کارهایی که نمی کرد .تعدای ازاصول گرایان دورش می گرفتن می گفتن نیرو ها ی اصلاحاتی چون کاندید نداشتن به شما رای دادن .حاجی دراین مورد اشتباه کرد که اهمیتی به بهترین طرفدارانش که چپ بودن نداد.حیف اون همه زحمت .برابقیه خیلی خوب بود.

  4. حاجی از پروژه های ملی ات بگو!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!۱

  5. فقط شعار.پروژه هاش فقط شعار بود.نزدیک انتخابات دوباره وعده های دروغین دیگر سر خواهد داد.

  6. با سلام ، چرا انتقادها را ثبت نمی کنید

  7. حاجی خدا قوت از خاک فولاد می سازی در خشکسالی آب می آوری واقعا که اقیانوس افسانه ای هستی

  8. نماینده عزیز کوهدشت فکری به حال کم آبی کوهدشت کن از پارسال تا بحال دو بار پمپ آب منزلمان سوخته . قرار بود چاههای آب را پلمپ کنید یا کشاورزان عزیز از کشت جایگزین استفاده کنند در صورتی که تمامی چاهها از سال قبل فعالتر هستند . به نظر شما ۷۰۰ نفر آبی کار سودببرند بهتر است یا ۱۰۰۰۰۰ نفر از تشنگی بمیرند . از چندین روز قبل تابحال در این ماه با برکت ، خدا وکیلی در طول اکثر روزها تا حدود ساعت ۱۰ شب آب برای وضو گرفتن ، دست شستن و………………………. نداریم . آیا با این وضعیت خدا را خوش است . این موضوع را به آقای فاضلی مدیر محترم آب و فاضلاب کوهدشت و آزاد بخت معاونت محترم فرمانداری و سایر بزرگان عرض کرده ایم و لی خبری از گشایش نیست . امید است به حال این مردم قدر شناس فکری کنید .

  9. درود بر دکتر

  10. حاجی خسته نباشید میخواستم راجع ب جلسه شورای اداری درگرداب بگم چرافرماندارکوه کوهدشت ازواقعیات مشکلات طرهان ازجمله نداشتن آب آشا میدن روستاهای سرطرهان یا کارکردن ده کیلومتر جاده سرطرهان نسبت به انتقادات تیمور هاشمی جلسه را میکنه چرا ب مردم واقعیات نمیدی

  11. حاج ملکشاهی
    از شهر محرومت چه خبر؟؟خوبه؟؟ جوانان چطورن؟

  12. درود بر نماینده سخت کوش و دلسوز دکتر ملکشاهی امیدوارم بعد از توافق هسته ای دست شما بازتر شود در جهت حل مشکلاتی ک شما وارث ۳۴ سال کوتاهی و ناتوانی نماینده های گذشته هستید دست مریزاد

  13. با سلام وخسته نباشید ب نماینده محترم کوهدشت میخواستم راجع ب مشکلات آب آشا میدنی روستاهای کوکی و سرطرهان که آب بصورت جیره بندی میباشد ونسبت ب جاده ارتباطی طرهان ایلام ازطریق سیاپله توجه جدی شود که باعث از بن بست درآمدن منطقه است

  14. مردم عزیزبایدقدردان اقای ملکشاهی باشند .ولی اگراین بار اصلاح طلبان کاندیدواحدبدهند ایشون درخرم ابادکاندیدشوند .اونجاحتمارای میاورد.ص

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.