- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

کشاورزان پلدختر بذر برای کاشت ندارند

 

[1]

 

به گزارش میرملاس نیوز؛مدیر جهاد کشاورزی پلدختر گفت: خشک‌سالی در پلدختر برداشت گندم را از ۲۲ هزار تن به ۶ هزار تن کاهش داده و کشاورزان پلدختری در سال زراعی جدید بذر برای کاشت ندارند.

 علی خادمی در گفت‌وگو با فارس گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون در سطح مزارع شهرستان پلدختر ۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر یادآور شد: این مقدار برداشت از حدود ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار گندم آبی و یک هزار هکتار جو آبی و هم‌چنین حدود ۱۰ هزار هکتار اراضی دیم قابل برداشت در مناطق میانکوه شرقی و معمولان صورت گرفته است.

خادمی ارزش این مقدار گندم را حدود ۲ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: متأسفانه در سال زراعی جاری کشاورزان پلدختر با پدیده خشک‌سالی و گرد و غبار و سرمای کم سابقه مواجه شدند، به طوری که زراعت‌های دیم در شهرستان به شدت تحت تأثیر این پدیده‌ها قرار گرفته و میزان برداشت گندم در سال گذشته که ۲۲ هزار تن بود به ۶ هزار تن کاهش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر از کاهش شدید برداشت محصول در شهرستان پلدختر ابراز نگرانی کرد و گفت: کشاورزان این شهرستان در سال زراعی امسال با مشکل کمبود بذر گندم مواجه هستند.