تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
7

فرماندار الیگودرز : تقویت صنعت گردشگری الیگودرز نیازمند تلاش همگانی است

  • کد خبر : 71039
  • 15 تیر 1394 - 10:55

  فرماندار الیگودرز گفت: با توجه به فراهم بودن زمینه‌های تقویت گردشگری در الیگودرز تلاش همه مسئولان برای توسعه این صنعت ضروری است. به گزارش میرملاس ، ولی‌الله میرزایی‌اصل در جمع اعضای انجمن میراث فرهنگی اظهار داشت: جاذبه‌های گردشگری الیگودرز در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری فوق‌العاده است و با توجه به وسعت و جاذبه‌های کم‌نظیر […]

 

فرماندار الیگودرز گفت: با توجه به فراهم بودن زمینه‌های تقویت گردشگری در الیگودرز تلاش همه مسئولان برای توسعه این صنعت ضروری است.

به گزارش میرملاس ، ولی‌الله میرزایی‌اصل در جمع اعضای انجمن میراث فرهنگی اظهار داشت: جاذبه‌های گردشگری الیگودرز در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری فوق‌العاده است و با توجه به وسعت و جاذبه‌های کم‌نظیر و ناشناخته شهرستان نظیر آبشار آب سفید، با برنامه‌ریزی می‌توان نسبت به تقویت صنعت گردشگری اقدام کرد.

وی گفت: مواریث فرهنگی معرف هویت فرهنگی هر منطقه هستند و بر همین اساس همه ما تکلیف داریم که این مواریث فرهنگی را اعم از اثر فرهنگی و جاذبه گردشگری به بهترین شکل ممکن معرفی کنیم.

فرماندار الیگودرز با اشاره به اینکه یک سیستم به تنهایی نمی‌تواند موضوع گردشگری را مدیریت کند و باید از ظرفیت سایر دستگاه‌ها و ظرفیت‌های مردمی هم استفاده کنیم، گفت: برابر مصوبه‌ای که وجود دارد یکی از اقدامات در این راستا تشکیل انجمن میراث فرهنگی در سطوح مختلف استانی، شهرستانی، بخش و در سطح روستا است تا در نتیجه اهدافی را که سازمان میراث فرهنگی تعقیب می‌کند، محقق شود.

وی افزود: در حوزه زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان کاری انجام نشده است که باید در این زمینه تلاش شود و این زیرساخت‌ها در شهرستان ایجاد شوند.

میرزایی‌اصل با بیان اینکه یکی از کارهایی را که در شهرستان شروع کرده‌ایم، اصلاح ساختارها است، گفت: الیگودرز با توجه به ظرفیت‌های جهانگردی که دارد باید از نظر ایجاد زمینه‌های اسکان مانند احداث هتل ارتقا پیدا کند.

وی اظهار داشت: نمایندگی میراث فرهنگی باید به اداره ارتقا پیدا کند که این یک نیاز ضروریست که در غیر این صورت نمی‌توان رسالتی که نسبت به شهرستان در این حوزه است را ادا کرد.

فرماندار الیگودرز در پایان با اشاره به اینکه شهرستان الیگودرز با داشتن عرصه وسیع در حوزه گردشگری دارای جاذبه‌های ناب و ناشناخته‌ای است، گفت: باید از ظرفیت تمام دستگاه‌ها، ادارات، بخشداران و … استفاده شود، تا این جاذبه‌های کم‌نظیر و ارزشمند به کل کشور و تمام دنیا معرفی شوند.

در این جلسه شهریسوند سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان الیگودرز و دبیر جلسه گزارشی از آثار باستانی ثبت شده، شهرستان ارائه و اساس‌نامه تشکیل انجمن میراث فرهنگی شهرستان را قرائت کرد.

در ادامه هم اعضای انجمن نقطه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=71039

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.