- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

کاروان قرآنی ۱۴۴۹ به کوهدشت رسید/ معرفی ظرفیت های قرآنی شهرستان

1761478

 

کاروان ۱۴۴۹ شبکه تلویزیونی قرآن صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران عصر روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان به کوهدشت رسید تا با حضورحافظان، قاریان و فعالان قرآنی این شهرستان، برنامه اجرا کند.

به گزارش میرملاس به نقل مهر، کاروان شبکه قرآن صدا و سیمای عصر بیست و یکم ماه مبارک رمضان با حضور در مسجد حضرت صاحب الزمان کوهدشت، برنامه اجرا کردند و حافظان قرآن کریم، قاریان و فعالان قرآنی این شهرستان با حضور در این برنامه توانمندی های خود را به نمایش گذاشتند.

 

کاروان قرآنی ۱۴۴۹

 

دراین مراسم که امام جمعه، نماینده مرم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از مسئولان اداری این شهرستان و خانواده های معظم شهدا حضور داشتند، به چند مادر شهید و حافظان قران کریم هدایایی تقدیم شد.

دراین برنامه قاریان برجسته کوهدشت به قرائت آیاتی چند از کلام روح بخش قرآن کریم پرداختند تا به صورت زنده از شبکه قرآن سیما نمایش داده شود.

 

کاروان قرآنی ۱۴۴۹

 

مجری این برنامه رسانه ملی درگفتگو با خبرنگار مهر با بیان این که نام این کاروان تلویزیونی برگرفته از تعداد سال های تاریخ نزول قرآن کریم تا امروز است، گفت: کاروان ۱۴۴۹ از ۲۳ خرداد از تهران به سمت شهرستان های کشور حرکت خود را آغاز کرده تا هرروز در یک شهرستان به صورت زنده برنامه اجرا کند.

واحدی هدف از این گردش قرآنی را معرفی توانمندی ها و ظرفیت های قرآنی شهرستان های کشور عنوان کرد و ادامه داد: کوهدشت مردمی مذهبی و بسیارفهیم دارد و از نظر ظرفیت های قرآنی دارای استعدادها و داشته هایی ارزشمند است که انتظار می رود از این لحاظ مورد توجه بیشتر مسئولان قرار گیرد.

 

کاروان قرآنی ۱۴۴۹

 

فرماندار کوهدشت نیز دراین مراسم با بیان این که کوهدشت با جمعیتی نزدیک به ۲۰۰ هزارنفر همگی شیعه راستین هستند، گفت: این شهرستان در دوران هشت سال دفاع مقدس به برکت آشنایی و دلبستگی با قرآن و ولایت ۵۱۴ شهید و هزار و ۸۶۸ جانباز به انقلاب تقدیم کردند.

کرم محمدی افزود: مردم کوهدشت با وجود محرومیت و وضعیت نامناسب معیشتی، دوستدار ائمه اطهار و متصل به روح قرآن کریم هستند.

محمدی اظهار داشت: کوهدشت دارای ۲۵ موسسه، ۷۰ کانون، ۲۰۰ کلاس قرانی و سه هزار قرآن آموز است و دراین شهرستان قاریانی برجسته اما گمنام با باورهای محکم وجود دارد.

 

1761477

 

فرماندار کوهدشت با بیان این که هر روز مورد تهاجم فرهنگ های بیگانه هستیم، یادآور شد: جوانان ما باید ادامه دهنده راه شهدا، رزمندگان و ایثارگران باشند و هرروز بیشتر با قرآن انس بگیرند؛ چرا که امروز مورد تهاجم فرهنگ های بیگانه ای هستیم که به دنبال از بین بردن هویت دینی و ملی ما بوده و تنها راه نجات جوانان و مقابله با این تهاجم توسل به قرآن و انس گرفتن با آن است.

محمدی از مسئولان صدا و سیما خواست هرچه بیشتر به بازتاب برنامه های قرآنی اهمیت دهند.