تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
6

جنگل‌های لرستان در شعله‌های آتش؛ این بار ۲۰۰ هکتار از مراتع دلفان در آتش سوخت

  • کد خبر : 71363
  • 20 تیر 1394 - 3:58

   آتش سوزی در جنگل‌های شهرستان دلفان در استان لرستان سبب نابودی ۲۰۰ هکتار از مراتع این شهرستان شد. جعفر طولابی سرپرست فرمانداری دلفان در گفت وگو با خبرنگاران ، با تائید این خبر اظهار داشت: جنگل و مراتع بخش کاکاوند شهرستان دلفان ساعت ۱۱ امروز دچار حریق شد و ۲۰۰ هکتار از مراتع  و جنگل در […]

15466_454

 

 آتش سوزی در جنگل‌های شهرستان دلفان در استان لرستان سبب نابودی ۲۰۰ هکتار از مراتع این شهرستان شد.

جعفر طولابی سرپرست فرمانداری دلفان در گفت وگو با خبرنگاران ، با تائید این خبر اظهار داشت: جنگل و مراتع بخش کاکاوند شهرستان دلفان ساعت ۱۱ امروز دچار حریق شد و ۲۰۰ هکتار از مراتع  و جنگل در آتش سوخت.

وی افزود: با توجه به کوهستانی و صعب‌العبور بودن منطقه آتش‌سوزی پس از چهار ساعت توسط نیروهای مردمی، بسیج، سپاه، فرمانداری، شهرداری، آتش‌نشانی و هلال‌احمر مهار شد.

بنابراین گزارش، امسال با شروع فصل گرما نیز آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های لرستان باقدرت و وسعت زیاد آغاز شد و در دشتِ نخست آتش‌سوزی که در ۱۵ خردادماه جاری رخ داد حدود ۱۵۰ هکتار از جنگل‌های منطقه ویسیان خرم‌آباد در آتش سوخت.

در آتش‌سوزی منطقه ویسیان که بیش از ۱۲ ساعت به طول انجامید و درنهایت به کمک نیروهای مردمی مهار شد مسئولان استان و شهرستان نبود امکانات در منطقه را دلیل تأخیر در مهار آتش‌سوزی اعلام کردند.

نابودی ۱۵۰ هکتار از جنگل‌های لرستان سبب تشکیل جلسه ستاد بحران استان با حضور فرمانداران و معاونان استانداری شد تا راهکاری اندیشیده شود.

نبود حداقل‌ترین امکانات برای اطفاء حریق جنگل‌ها و کمبود نیروی انسانی دو دلیل اصلی در تشدید آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های لرستان و خطای انسانی نیز عامل ۹۵ درصد آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های لرستان از سوی مسئولان اعلام شد و مقرر شد اعتباراتی برای مقابله با آتش‌سوزی اختصاص یابد.

معاون عمرانی استانداری لرستان نیز عنوان کرد که باید بخشی از اعتبارات عمرانی لرستان به امکانات مقابله با آتش‌سوزی اختصاص یابد.

هنوز خاکستر جنگل‌های ویسیان به زمین نیامده بود که آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های شهرستان پلدختر آغاز و در چندین مرحله آتش‌سوزی بیش از ۱۰ هکتار از این جنگل‌ها به کام مرگ رفت.

در چهار شبانه‌روز گذشته نیز آتش‌ به جان جنگل‌ها و مراتع کوه «کیالان»، «تخت چان» و اکنون «چارتا» افتاده و بخش زیادی از این مراتع را نابود کرد و نبود حداقل‌ها سبب شد این آتش‌سوزی حدود ۴شبانه‌روز ادامه یابد.

سالانه بیش از ۱۰ هزار هکتار از جنگل‌های لرستان به دلایل مختلف نابود می‌شوند به طوری که به گفته منابع طبیعی استان در سال گذشته بیش از ۳۵۰ هکتار و در سال ۹۲ بیش از ۱۶۰۰ هکتار از این جنگل‌ها بر اثر آتش‌سوزی نابود شدند و  تراژدی آتش در جنگل‌های لرستان در نبود حداقل امکانات در حال تکرار است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=71363

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. سلام . شمارا به خدا نظارت شود

  2. کاییدی نماینده پلدختر پشت پرده ماجرای معشوره را افشا کرده حجم برداشت آب تنها یک سوم است پس معشوره بی فایده است

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.