- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

شاهرخی قبادی ؛در مصاحبه اختصاصی با میرملاس : حضورم در انتخابات قطعی است / حکمیت جامعتین را می پذیرم

0-221

 

به گزارش اختصاصی میرملاس ؛ پس از حرف و حدیث هایی در مورد گزینه ی نهایی جریان اصولگرایی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و شایعات ضدونقیض بر آن شدیم گفت و گویی با حجت الاسلام شاهرخی قبادی نماینده پیشین شهرستان کوهدشت و یکی از کاندیداهای احتمالی جریان اصولگرایی در حوزه انتخابیه کوهدشت و رومشکان داشته باشیم که در ادامه آمده است :

 

میرملاس :  جناب آقای شاهرخی قبادی بدون هیچ مقدمه ای بفرمایید وحدت اصولگرایان در کوهدشت به کجا انجامید؟

در مورد وحدت باید عرض کنم در دیداری که اوخر آذرماه سال کذشته با جناب آقای  دکتر بادامچیان داشتم ، ایشان عنوان نمودند “وحدت شما وآقای امامی راد در انتخابات آینده مجلس ، موجب موفقیت اصولگرایان کوهدشت خواهد شد” و پیشنهاد کردند که یکی از ما دو نفر با حکمیت جامعتین در در این حوزه نامزد شویم واعلام داشتند که آقای امامی راد این پیشنهاد را پذیرفته است.

بنده نیزاین پیشنهاد خیر خواهانه را پذیرفتم  النهایه عرض کردم باید موضوع خیلی طولانی نشود ومن تا آخراردیبهشت ماه سال ۹۴ منتظر نتیجه بررسی می مانم.

توصیه بعدی ایشان این بود که برای نیل به مقصود شما آقایان باید فضا را به سمت وسوی وحدت سوق وتلطیف نمایید.

به دنبال این توصیه بود که بنده پس از شرکت در مراسم یوم الله ۹ دی درکوهدشت، طی نشستی خبری با رسانه های محلی به صورت جدی، دوستانه و صادقانه بحث وحدت را تبیین نمودم که قاطبه مردم وجناب آقای بادامچیان که پیگیرموضوع وحدت هستند ، درجریان آن قرار گرفتند.

بنده برای حرمت گذاشتن هر چه بیشتر به نظریه مرقوم ،بعد از آن مصاحبه هیچگونه رفت و آمدی به حوزه انتخابیه نداشته حتی سفرهایی را که به مناسبت های دیگری عرفاً ضرورت داشت نیز برای پرهیز از هر گونه شائبه ، انجام ندادم به نحویکه از این بابت مورد انتقاد وگله به حق بعضی اقوام و دوستان قرار گرفته ام. با همه این تفاصیل با گذشت حدود دو ماه از مهلت مقرر تا کنون نتیجه ای عاید و واصل نگردید است.

میرملاس : چند روز قبل خبری در یکی از سایت های خبری تازه وارد و حاشیه ساز کوهدشت منتشر وبلا فاصله هم تکذیب شد در این مورد چه نظری دارید؟

افکارعموی این گونه رفتارها را مصداق بارز بد اخلاقی رسانه ای ویا سوء استفاده برخی عوامل پشت پرده، از رسانه ها با هدف جلوگیری از وحدت مورد نظر،ارزیابی می نماید.

میرملاس : از صحبت های شما اینگونه استفاده می شود که وحدتی در کار نیست؟

بررسی موضوع معرفی اصلح از طریق حکمیت ، بیش از حد انتظار طولانی شد است. ادامه بلا تکلیفی بیش از این ، جریان اصولگرایی را ، دچارسردرگمی و زیان می نماید. لذا با احترام فراوان به طراح محترم وحدت وتشکر از حسن ظن و دلسوزی ایشان ، به نظر می آید درشرایط کنونی راه حل منطقی این باشد که ما ضمن آمادگی کامل برای از سرگیری بحث وحدت وپیگیری آن از هرطریق ممکن ، کارمان را به صورت قانونی ،شروع کنیم. اگروحدتی حاصل شد که فبها المراد واگر چنین اتفاقی رخ نداد ، در وضعیت فعلی نیز با توجه به  سوابق امر، فضای موجود وتکثر کاندیدا وآرایش سیاسی انها  در این دوره ، برای حقیر شانس موفقیت وجود دارد.

میرملاس : به نظر می رسد قصد کاندیدا شدن دارید؟

دوستان اصولگرا به هیچ وجه من الوجوه عذربنده را نپذیرفته اند وبر این امراصرا رو پا فشاری می کنند. بی توجهی به نظراین عزیزان را که نوعاً قصدی جز انجام وظیفه و ادای تکلیف نداشته وندارند دورازانصاف ومروت می دانم.

میرملاس : اگر شما کاندیدای واحد اصولگرایان شوید، تعامل شما با سایر جریان اصولگرایی چگونه است؟

اولاً تاکنون که در این خصوص رسماً مطلبی به من اعلام نشده است ولی به هر حال در صورتی می توان در این کارموفقیت کسب کرد که شایبه حذف یک بخش  به نفع بخشی دیگر وجود نداشته باشد یعنی باید همه عزیزان اصولگرا در فرایند انتخابات ،قبل ، حین وبعد انتخابات مشارکت نمایند وبه عبارت روشن تر وحدت واقعی صورت گیرد.

ما در حال حاضر سه طیف اصولگرا داریم که متاسفانه ازهم فاصله گرفته اند. بخشی از آنها که حامی بنده بوده وهستند بخشی دیگربه آقای امامی راد وبخشی نیز در دوره گذشته به دیگری رای داده اند. ما همه از یک خانواده هستیم اگر یک همگرایی بین طیف های اصولگرا ایجاد گردد ، توفیق بزرگی نصیب این جریان خواهد شد که اثرات آن فراتر از انتخابات مجلس ونتیجه آن است.من هر کاری لازم ومقدور باشد در جهت تحقق این وحدت انجام خواهم داد.

میرملاس : انتخابات دوره قبل حرف وحدیث هایی به دنبال داشت چه تضمینی هست که در دوره آتی آن نگرانی ها وجود نداشته باشد؟

اعتقاد من این است که در کوهدشت همیشه دو کاندیدای اصلی ازمیان جریان های اصلاح طلب واصولگرا معرفی می شوند چون این دو جریان در کوهدشت دارای ریشه ونفوذ سیاسی هستند که از ویژگیهای آنها داشتن نیروهای خبره و کار آمد برای برگزاری انتخابات است.اگر مدیران برگزاری انتخابات به گونه ای برنامه ریزی کنند که صندوق های اخذ رای همسو با یک جریان نباشد ،عملاً سلامت انتخابات برای هر دو جریان حتی سایر کاندیداها تضمین می شود. ما این موضوع را به اطلاع مدیران ذیصلاح رسانده ایم و از مجموع قضایا هم چنین مستفاد می شود که به امید خدا مشکلی درپیش رو، نداشته باشیم.

میرملاس : به عنوان آخرین سوال نقاط ضعف وقوت تان در دوره ای که نماینده بودید چه بود؟

من از کاری که برای معشوره شد راضی هستم بالاخره کار اجرایی شد مصوبات ارزشمندی هم برای عمران وآبادانی کوهدشت اخذ شد که برخی از آن ها شروع شد ،برخی ردیف ملی گرفت وبرخی نیز درحد مصوبه باقی ماند که می بایست توسط نماینده پس ازمن، پیگیری میشد.  

نقطه ضعف ما این بود که کمتر مشکلات مان را برای مردم توضیح میدادیم این مسئله مورد انتقاد بعضی حتی دوستان بود.

از طرفی تمامی نیروهای اصولگرا بدون استثناء در مقاطعی با من مرتبط بودند ، خود یا خانوادهایشان به من لطف داشته ورای داده اند شایسته بود یک همگرایی ایجاد می گردید واز تفرق جریان اصولگرایی جلوگیری می شد اما متاسفانه در این زمینه قصوری صورت گرفته واین امر محقق نگردید.

حقیقت امر این است که بنده و آقای ابراهیمی فرماندار محترم وقت آنچنان  درگیر امور توسعه و پیگیری مصوبات اخذ شده برای شهرستان ونحوه اجرای آن ها و ملاقات با مسئولین کشوری واستانی بودیم که این مورد ، مغفول ماند.

البته ما مهمترین وموثرترین کار برای مردم وفرزندان آنهارا ، پیگیری همین امور به خصوص سد معشوره می دانستیم  و تصور می شود که ما در اولویت دادن به این مسائل اشتباه نکرده ایم هر چند باید اذعان کرد که وجود این اولویت قصور یاد شده را ، توجیه نمی نماید .

خلع دیگری که متاسفانه وجود داشت این بود که رقابت ها و گرایشهای سیاسی در کوهدشت باعث گردید که با رقبا و طرفداران صاحب نظرشان ، در حوزه های فرهنگی ، اجتماعی و عمرانی ارتباط و همکاری موثری نداشته باشیم.

به نظرم با توجه به لطف و حسن ظنی که مردم شریف کوهدشت با اندیشه های سیاسی مختلف نسبت به این بنده ناچبز دارند می توان فارغ از سلایق سیاسی حد اقل برای توسعه شهر ها وروستاهایمان ، وحدت و برنامه ای تدارک نماییم لیکن در گذشته از این موضوع پر اهمیت ، غفلت شده است.