تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

توجه وی‍‍ژه به گمرک لرستان تاثیر بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارد

  • کد خبر : 71404
  • 20 تیر 1394 - 21:28

    استان لرستان دارای پتانسیل ها و مزیت هایی فراوانی در زمینه های مختلف صادرات کالا می باشد لذا توجه وی‍‍ژه به گمرک لرستان تاثیر بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارد. به گزارش خبرنگار میرملاس در خرم آباد ، صادرات کالا ،تقویت گمرک و مناطق ویژه اقتصادی یکی از راهکارهای دولت تدبیر و امید جهت […]

9e945b683de121987d34f121fe9b9d3e

 

  استان لرستان دارای پتانسیل ها و مزیت هایی فراوانی در زمینه های مختلف صادرات کالا می باشد لذا توجه وی‍‍ژه به گمرک لرستان تاثیر بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارد.

به گزارش خبرنگار میرملاس در خرم آباد ، صادرات کالا ،تقویت گمرک و مناطق ویژه اقتصادی یکی از راهکارهای دولت تدبیر و امید جهت رونق بخشیدن به اقتصاد تحریم شده می باشد.
در این بین نابرابر بودن فرصت های دستیابی به امکانات، سرمایه گذاری های نامتوازن، فقیر ماندن برخی مناطق از جریان توسعه و مسائلی از این دست است سبب شده است لرستان همچنان به عنوان استانی فاقد درآمد زایی محسوب شود.

از جمله ظرفیت های صادرات لرستان در حوزه کشاورزی و با توجه به چهار فصل بودن اقلیم این استان می توان به وجود ۱۳ درصد تولید انجیر کشور و جایگاه رتبه دوم کشوری در تولید این محصول ،دارا بودن رتبه ششم در تولید گردو ،۱۰ درصد تولید ماهیان سردآبی و مقام اول تولید بعد از استان‎های ساحلی کشور، در زمینه گیاهان دارویی تاکنون ۴۰۰ گونه شناسایی شده و ۱۰۰ گونه متنوع داروهای گیاهی اشاره نمود.

همچنین لرستان شهرت جهانی در زمینه تولید صنایع دستی ،توانای تولید یک هزار و ۳۰۰تن عسل و ظرفیت بالقوه تولید سه هزار تن عسل در سال، تولید ۲۰درصد حبوبات کشور ، وجود شش هزار راس واحد دامی و برنامه ریزی برای سال ۹۴ حدود ۱۴ هزار راس دامپروری و دامداری را نیز دارد.

استان دارای سه منطقه ویژه اقتصادی در بروجرد، ازنا و خرم‎آباد و دو گمرک خرم‎آباد و ازنا است که این شرایط باعث شده تا سالانه ۴۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‎گذاری در استان انجام شود.

استاندار لرستان گفت :خوشبختانه استان لرستان دارای مزیتهای فراوان به منظور جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی است که باید از آنها نهایت استفاده را ببریم ، دولت تدبیر وامید عنایت ویژه ای به رونق بخشیدن به اقتصاد کشور دارد .

نماینده مردم شهرستانهای درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی نیز در بازدید از گمرک منطقه ویژه اقتصادی شهرستان ازنا خواستار توجه ویژه جناب آقای دکتر کرباسیان ریاست محترم گمرک جمهوری اسلامی ایران از گمرک استان لرستان شد.

به گزارش ایرنا گمرک لرستان طی سه ماه سال جاری ۷۷۷ تن محصولات لبنی به خارج از کشورصادر نموده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد صد در صدی داشته است ،این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۹۷ درصد و از نظر دلاری ۸۱ درصد و از نظر ریالی ۱۰۳ درصد افزایش داشته است.

همچنین صادرات محصولات کشاورزی و دامی استان لرستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ازنظر وزنی ۱۰۵ درصد و از نظر دلاری ۱۲۲ درصد و از نظر ریالی ۱۴۸ درصد افزایش داشته است.

در زمینه صادرات دام زنده ۳۵۰ راس گوسفند به کشور کویت برای اولین بار و به صورت پایلوت از گمرک لرستان به ارزش دلاری ۶۵ هزار دلار و ارزش ریالی آن بیش از یک میلیارد ،صادرات ۲۰تن ماهی قزل آلا به خارج از کشور ،راه اندازی بخش گمرک مسافری فرودگاه شهرستان خرم آباد راه اندازی از جمله اقدامات سال جاری گمرک لرستان می باشد .

صادرات غیر نفتی عامل استقلال کشور از وابستگی به اقتصاد نفتی است و رونق صادرات غیر نفتی از طریق همه صنایع کشور سبب استقلال اقتصادی و سر افرازی ایران عزیزمان خواهد شد ،حال به رغم وجود چنین ظرفیتهایی لرستان توانایی بالقوه ای در صادرات در آمد زا و توسعه را در کارنامه خود به یدک میکشد و انتظار می رود این استان در زمینه گمرک و صادرات مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

تهیه گزارش : سجاد آریان پور / میرملاس 

IMG_3878

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=71404

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. باسلام وتشکر ویژه از استاندار پرتوان وزحمت کش استان لرستان از توجه ویژه به بخش صادرات وواردات گمرک لرستان الحق والانصاف این رشد چشمگیر در این بخش اقتصادی وگمرک حاصل شدنی نبوده مگر بواسطه زحمات وپیگیریهای استاندار محترم ومدیر محترم گمرک که ایشان هم کمر همت بستند ودر این ماراتن پیشرفت ورشد وتوسعه استان که شاهد ان هستیم دوش ا دوش دیگر مدیران زحمتکش قدم برمیدارن.به امید روزی که دیگر مدیران حوضه های اقتصادی قدر پتانسیل وزحمات اولین استاندار بومی دیارمان رو بدونند وپا به پای ایشان ودیگر مدیران دلسوز در مسیر توسعه استان قدمهای بزرگ رو بردارند.با تشکر

  2. بسیار عالی.لرستان غنی از برکات خدادای است که توجه ویژه نیاز دارد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.