تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
8

انتخابات مجلس دهم در شهرستان کوهدشت و دلهره های پیش رو

  • کد خبر : 71418
  • 21 تیر 1394 - 3:20

  نوری نظری طبا / میرملاس : باز هم صدای طبل انتخابات از کوچه پس کوچه های شهر شنیده می شود و شیپور تبلیغات، مدتی است مردم وادی دقیانوس را قبل از موعد مقرر از خواب زمستانی بیدار کرده است و با تحریک و تهیج انتخاباتی، آنها را برای مبارزه ای رودررو آماده می کند […]

Scan10004-214x300

 

نوری نظری طبا / میرملاس :

باز هم صدای طبل انتخابات از کوچه پس کوچه های شهر شنیده می شود و شیپور تبلیغات، مدتی است مردم وادی دقیانوس را قبل از موعد مقرر از خواب زمستانی بیدار کرده است و با تحریک و تهیج انتخاباتی، آنها را برای مبارزه ای رودررو آماده می کند رها از اینکه سالیان سال است که هیچ گونه کار زیربنایی و عمرانی در این دیار فراموش شده انجام نگرفته و کوچکترین تغییری بر سیمای زجرآلود و آتش گرفته ی شهرستان کوهدشت مشاهده نشده است.

سالها با سبقت ثانیه ها بدون تکرار در حال گذر است گذری که  شخمی از خون و درد بر سیمای مردم شهرستان کوهدشت به یادگار گذاشته و همه را به فرار و کوچ از زادگاه خویش مجبور کرده و آینده مردم  را در هاله ای از ابهام و تردید قرار داده است و در راستای خروج از این بن بست هیچ ایده ای آینده نگرانه طراحی نشده و همیشه با تعصبات شخصی و جهت گیری های بی اساس روبرو بوده است درخت توسعه شهرستان کوهدشت قبل از ریشه دوانیدن هر روز تمرین تبر دارد و با مرگ برگ هایش همیشه با نابودی و فنا دست به گریبان بوده است و تکانه ای دیگر سقوطش را حتمی خواهد کرد فقر و بیکاری در خوشناموند، هومیان، کونانی، طرهان، رومشگان، درب گنبد بیداد می کند امکانات بهداشتی و درمانی در اقل خود قرار دارد روزمره گی در بین جوانان شهرستان طبیعی جلوه می نمایاند و استعدادهای ناب در حال مدفون شدن هستند و اما همیشه جهت حرکت نمایندگان در خلاف جهت آسایش و رفاه مردم بوده است و هر روز بهتر از دیروز قاب فقر و مظلومیت مردم نگون بخت شهرستان کوهدشت با وعده های دروغین تزیین شده است سد معشوره و سد سیمره سرطرهان و آزاد راه کربلا پشت شعارهای کر کننده نمایندگان خاک می خورند و برندهای شهرستان به اسم دیگر شهرها و استانها در بازارهای داخلی و خارجی عرض اندام می کنند مناطق گردشگری از قبیل غار کهن میرملاس به خرابه تبدیل شده اند و تنگه ی شیرز و انارستان سیاب چشم به الطاف نمایندگان دوخته اند عمق فاجعه در اکثر روستاههای شهرستان به وضوح قابل رویت است و مردم این روستاهها با بدبختی تمام در چنگال بی رحم روزگار گرفتار شده اند و آینده ی شوم خود و فرزندانشان را به نظاره نشسته اند منافع عام قربانی اختلاف سلیقه ها و کج اندیشی گروههای خاص شده است و هر روز بر تعداد پابرهنگان روستاههای شهرستان افزوده می شود.

نگرانم که دوباره وعده و وعیدهای سرخرمن کاندیداها در حد شعار باشد و دوباره دل به ناکرده ها خوش کنیم و باز هم شهرستانمان در خواب پیشرفت باشد و هیچ دلسوزی برای اعتلایش تلاشی نکند.

برای دستهای پینه بسته ی پدرانمان و صورتهای تکیده و سوخته ی مادرانمان و پاهای برهنه ی کودکی که زخم برهنگی روحش را می سوزاند و برای آینده ی دخترانمان نگرانم.

نگران تصویر تنهایی کپرنشینان استانمان، آینده ی مبهم جوانان بیکار شهرستانمان و شرمندگی پدری هستم که پول کارگری کفاف مخارج زندگی اش را نمی دهد و برای شکم های خالی مردمانم نگرانم.

نگرانم برای فقراقتصادی،  اجتماعی و فرهنگی که در شهرستانمان ریشه دوانیده و امکان درمانش از هر جهت مسدود شده است.

برای خالی از سکنه شدن شهرستانمان و کوچ جوانان نخبه دیارمان عمیقا نگرانم.

نگران حریق درجنگل های بلوطستان و گیسوان اتش افروخته زاگرس هستم.

نگرانم که دوباره انتخاب های نادرست و احساسی،  بدبختی مردم را صدچندان کند و امکانی برای برگشتمان به اصل و ریشه امان باقی نگذارد.

 

امروزه با حرکت سریع جوامع به سمت پست مدرنیسم و مدرنیته و تحولات اساسی در حوزه های مختلف و غنی سازی فرهنگ های کلاسیک بهترین انتخاب ها و زودبازده ترین عملیات عمرانی در حال رقم خوردن است و ما سالهاست از این قافله عقب مانده ایم و در سهل ترین انتخاب های خود دچار مشکل شده ایم خود و خویشتن فراموشی، انزوا، عقب ماندگی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و سقوط فرهنگ پایه و کلاسیک مرسوم در بین مردم را می توان جزو اولین قربانیان انتخاب های اشتباه مردم شهرستان کوهدشت قلمداد کرد که خدشه ای جبران ناپذیر بر پیکر فرهنگ انتخاب مردم وارد آورده است تعصبات قومی قبیله ای، فقر، بیکاری، عدم مدیریت صحیح و نبود حلقه های وصلی بین مردم و مسئولین عوامل اصلی انتخاب های اشتباه و احساسی مردم در سالیان اخیر بوده است که محصول این انتخاب ها، شهرستان کوهدشت را به عنوان فقیرترین و در عین حال مستعدترین شهرستان ایران در اکثر زمینه ها معرفی کرده است انتخابات شهرستان کوهدشت همیشه با تعصبات قومی قبیله ای همراه بوده و احساس، تصمیم گیرنده اصلی انتخابات بوده است و تاکنون هیچ وقت به سمت منافع جمعی حرکتی نداشته ایم و سعی بر این بوده است که منافع فردی تامین شود که آن نیز خود مشکلات عدیده ای را به بار آورده است. عقب ماندن شهرستان کوهدشت در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی محصول و ره آورد این معضل بزرگ بوده است آمار فاجعه بار زندانیان و کارگران ساختمانی، نبود کارخانجات صنعتی و پروژه های عمرانی،  کوچ نخبگان و بیکاری موید این قضیه است.

آیا زمان آن نیست که دستگاههای ذیصلاح  با نظارت و هماهنگی نمایندگان کنونی و آینده شهرستان برای خارج کردن شهرستان از این بن بست دست بکار شوند و با تزریق وام های خودکفایی نسبت به انجام پروژه های زود بازده از قبیل پرورش گل و گیاه، پرورش شتر مرغ، قارچ، کشاورزی مکانیزه، دامداری مدرن و… اقدام کنند؟

آیا وجود راههای مواصلاتی و ورود به بازارهای بزرگ دیگر استانها و شهرها نمی تواند شهرستان کوهدشت را از این بن بست خارج کند؟

نماینده ی آینده شهرستان کوهدشت باید بداند ما در بخش بهداشت و درمان، ورزش، خدمات رفاهی و آموزشی، کشاورزی مکانیزه و آب آشامیدنی با مشکلات عدیده ای روبرو هستیم ودر بخش گردشگری، برندسازی، تولید وایجاد کارخانجات صنعتی، توسعه ی مراکز آموزشی و فضاهای سبز و حرکت به سمت تکنولوژی های سبز دارای ظرفیت های بالقوه ای هستیم.

 

چند پیشنهاد و ایده ی قابل اجرا به نمایندگان آینده برای برون رفت از بن بست و عقب ماندگی شهرستان کوهدشت:

یک پیشنهاد و ایده ی قابل اجرا این است که نماینده مردم در تمام حوزه ها، حلقه و کارگروهی از مشاوران و کارشناسان متخصص و توانمند آن حوزه تشکیل دهند و بدین وسیله مشکلات، پتانسیل ها و ظرفیت های توسعه شناسایی و بهترین راهکارها برای ترمیم و توسعه آنها اتخاذ شود.

و اما دومین ایده این است که با انجام کارهای پژوهشی، الگوها و شاخص های پیشرفت و توسعه  را از شهرستانهای موفق اخذ و طی برنامه ی کوتاه، میان مدت و بلند مدت آنها را بکارگیری کنیم و قانونی داخلی و قراردادی مصوب شود تا نمایندگان دوره های بعد در آن راستا حرکت کنند  تا باز هم  شاهد مصیبت های گذشته و تکرار اشتباهات دوره های قبل نباشیم.

سومین ایده ی قابل اجرا این است که نمایندگان، جوانان نخبه داخل و خارج از استان را در منصب های اداری شهرستان و استان بکارگیری کنند تا هم مانع خروج نخبگان شهرستان و کوچ آنها به خارج از استان و شهرستان شویم وهم انگیزه ی بازگشت دیگران را برای توسعه ی پایدار شهرستان کوهدشت فراهم کرده باشیم.

چهارمین ایده باید تلاش در جهت خودکفایی مردم با دادن وام های خودکفایی جهت ایجاد پروژه های زودبازده (پرورش گل و گیاه، پرورش شتر مرغ، قارچ، کشاورزی مکانیزه، دامداری مدرن) باشد تا مردم را در توسعه و اعتلای شهرستان سهیم کنیم  و با ایجاد همبستگی مثبت اجتماعی از بن بست اقتصادی که در راس مشکلات شهرستان است خارج شویم.

و آخرین ایده که احتمالا در شهرستان کوهدشت به جهت حساسیت های موجود شاید از کمترین شانس اجرا برخوردار باشد این است که شورایی از اصلاح طلبان و اصولگرایان  دلسوز شهرستان با تدوین اساسنامه ی داخلی  شورا جهت نظارت بر کار نمایندگان هر دوره تشکیل شود تا راهکارهای مرتبط با پیشرفت و اعتلای شهرستان در بهترین زمان به نماینده ارائه شود.

با این حال انتخابات پیش رو با سنت شکنی میتواند نقطه عطفی درجهت توسعه ی پایدار و فصل جدیدی برای اعتلای شهرستان کوهدشت بشمار آید اما ذکر راهکارهای ذیل برای تحقق این مهم خالی از لطف نخواهد بود:

۱- مردم در قالب گروههای مطالبه گر(صنف کشاورزان، فرهنگیان، کسبه و بازاریان، دانش آموزان و دانشجویان، جوانان بیکار و…) اهم انتظارات و خواست عمومی خود را گردآوری و بعد از انتخاب نماینده به صورت مجدانه پیگیری کنند.

۲- جوانان نخبه و مسئولان شهرستان و گروههای مختلف در سطح روستاهها، شهرها و بخش ها با تشکیل اتاق فکر، خط سیرکلی توسعه ی شهر، روستا، بخش و شهرستان را ترسیم کنند.

۳-  فرهنگیان به عنوان نیروهای پیشران توسعه راهکارهای کلی برون رفت از رکود شهرستان را ترسیم کنند و دلسوزانه اهداف پیشرفت را تعیین کنند.

۴- کاندیداها برنامه های مدون خود را برای برون رفت از وضعیت موجود شهرستان ارائه دهند تا مردم بهترین انتخاب را داشته باشند.

۵- دستگاهها و ادرات ذیصلاح شهرستان در جهت منافع مردم حرکت کنند نه در جهت منافع کاندیدایی خاص.

۶- تعصبات قومی قبیله ای کنار گذاشته شود و حتی الامکان تلاش در جهت منافع جمعی باشد نه منافع فردی.

امیدوارم مقاله ی فوق توانسته باشد گوشه ای از دلهره ها، ایده ها و انتظارات مردم مظلوم شهرستان کوهدشت را بازگو کرده باشد تا انشالله در اسرع وقت توسط وکلای مردم نسبت به پیگیری و رفع آنها اقدامات اساسی و شایسته ای صورت گیرد.

 

  

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=71418

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 63در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۶۳
  1. جناب اقای نظری طبا برات ارزوی موفقیت میکنم به مشکلات موجود در شهرستان کوهدشت و بخشهای تابع به خوبی اشاره نمودید انشااله مردم این دوره با انتخاب کاندید اصلح فریب وعده و وعیدهای فریبکارانه را نخواهند خورد

    • درود بر شما جناب اقای رحیمی عزیز
      ممنون و سپاسگزارم
      شما همیشه نسبت به دلنوشته های حقیر لطف دارید
      سپاس از حضورتون

  2. عالی بود خسته نباشی برادر واقعیت ها را گفتی

  3. سلام بر نوری احسن بر شما انصافا مطالب جالب بود
    ولی شهرستان کوهدشت بدون شک در خط مقدم.سیاستش فرهنگیان هستند و مطالبه گری را نمیدانند چون همشون به فکر منافع شخصی هستند و به اعتقاد من تا فرهنگیان این تفکر را دارند کوهدشت نمتوتند مطالب گر باشد و این قشر کاری کردند که اقشار دیگر هم نمی توانند مطالبه گر باشند بنظر من شهرستان کوهدشت اولین چوب سیاست را از قشر فرهنگی میخورد و اگه توجه کنیم بجز فرهنگیان کسی دنبال داغ کردن تنور انتخابات نیست تا حالا هم قشر دکتر، مهندس و کشاورز و همچنین کسبه هم ندیدم در این شهر وارد سیاست شود و به نظر بنده باید به فرهنگیان عزیز عرض کنم که به فکر بقیه بخصوص جوانان باشید و دست از سیاست ریزتان بردارید که یک طایفه را دنبال یک کاندید راه میندازید که رییس مدرسه شوید.

    • سپاس از حضورتون برادر آدینه وند بزرگوار
      متاسفانه ما هیچ وقت بدنبال مطالبه گری نبوده ایم و اساسی ترین مشکل شهرستان کوهدشت هم همین است امیدوارم این دوره مردم مطالبه گری را تمرین کنند و بجای منافع فردی بدنبال منافع جمعی باشند که خیر و مصلحت مردم شهرستان در آن است

  4. سلام دست مریزاد،برادرخوش ذوق وفهیم هم ولایتیم جوان پرشوروبااستعدادوباپشتکاربالا،کوچیده ای ازدیارهمیشه دیاری طرهان جناب آقای نظری طبا،تحلیل وپیشنهادات ارزنده ات راباجان ودل خواندم بازهم دسته گل کاشتی لذت بردم وبه طرهانی بودنم مفتخرترشدم،اماجناب نظری مگرتعصبات خشک باندبازی وسیاسی کاری مجال میدهدکه مردم زجرکشیده مناطق یادشده یادی بکنند،آقایان فقط دراین ایام وصرفاًبخاطررٱی جمع کردن یادشان میفتدکه مردم این مناطق درقیدحیات هستندامابدانندکه به همت جوانان پرشوروفهمیده وتحصیلکردکه ازسراجباراززادگاه مادریشان کوچ کرده وجهت امرارمعاش رهسپاروادی غربت شده انددیگراجازه نخواهنددادبااحساسات مردمان زادگاهشان بازی بکنندونمیگذارندمردم به وعدهاوشعارهای انتخاباتی اعتمادکنند،قطع به یقین بدانندکه اینبارمردم همانندخودشان باآنهارفتارخواهندکرد،دیگرشرکت کردن درمراسمات فاتحه خوانی ووعدهای دروغین کارسازنخواهدبود،ان شاالله بامیدشکوفایی هرچه بیشترشهرودیارمان.

    • دوست عزیزم جناب اقای بدری بزرگوار
      به ناچار از فرسنگها انطرفتر و در وادی غربت دستتان را به گرمی میفشارم و مفتخرم که دوستان بزرگوار و با شخصیتی امثال شما دارم و به خود می بالم و بابت مرقوم داشتن متن فوق از شما سپاسگزارم امیدوارم انتخابات آتی با انتخاب بهترین گزینه، سنگ بنای توسعه ی شهرستان کوهدشت را رقم بزند و زین پس شاهد عمران و آبادانی باشیم تا عقب گرد و ویرانی
      پایدار و مانا باشید

  5. درودبرشما مطالب بسیارارزشمندی بیان فرمودین ولی برادرمن ; سهم ونقش مابعنوان شهروندان ان دیارمظلوم درعدم توسعه وعقبماندگی شهرستان کمترازتشنگان قدرت وجویندگان نام ونان نیست مردم دردمندوساده دلی که فریب خدایان زر وزور وتزویر را می خورندوقطره رااقیانوس میخوانندوکسانیکه درسر جز سیفای ثروت اندوزی ندارندرا یاری مینمایندناگزیربه زیستن دراین ناکجا ابادسرایی هستندکه کلکسیونی ازنابسامانیهای اجتماعی واقتصادی وفرهنگی و…..است,نماینده رابانخبگان چگونه میخواهی متصل کنی ایشان راپخمگان پاچه خوار بکار ایدتانخبگان ازنابسامانی بستوه امده را !

    • سپاس از حضور گرمتان امیدجان
      متاسفانه دیوار از پی خراب است این دیوار باید ابتدا به ساکن تخریب،و سپس بازسازی شود و گرنه این مصیبتها همچنان ادامه خواهد داشت

  6. دست مریزاد آقای نظری طبا
    متاسفانه انگار کاندیداهای محترم رسالتشون فقط اینه که کاندیدای همون اشخاصی باشند که ازش حمایت کردن، چهارسال به چهارسال جهت مراسمات عزای مردم حضور پیدا می کنند که متاسفانه اینها شده کار عمرانی نمایندگان شهرستان کوهدشت، احتمالا بازهم با این راهکار وارد انتخابات می شوند، خواهشا به شعور مردم توهین نکنید.

  7. با درود
    ضمن عرض خداقوت به محضر جناب نظری طبا و همه دلسوزان، غبطه خوران، زحمت کشان و در یک کلام، درک کنندگان زجرها و زخم های عمیق نشسته و نهفته در جسم و جان مردم مظلوم سراسر شهرستان کوهدشت که لحظه ها و دقیقه ها و ساعت ها و شبانه روزها و هفته ها و ماه ها و سال ها و حتا دهه های پی در پی است که قربانی جهل معصیت بار نیاکان خود از یک سو و برخی زمامدارن سیاسی حیله گر از دیگر سو، هستند. این سیاسون سیاستمدارنما، اما فاقد ذکاوت و هوش لازمه سیاسی و زمامداری، مصداق بارز ضرب المثل “خرش که از پل رد شد …” را قبلاً در کوران تبلیغات انتخاباتی، پس از آن، بخصوص در انتخاب فرماندارن و بخشداران و … و شانه خالی کردن از قول هایشان به مردم فریب خورده، در بیانیه ها و وعده وعیدهای خود گنجادند و اجرایی کردند، و متأسفانه هنوز هم همان رویه را ادامه می دهند. نتیجه این کار، بازندگان حداکثری جامعه و اقتصاد، فرهنگ و روان مردمی است که ریشه مظلومیت آنان به درازنای تاریخ و تا عمق فاجعه در هر زمینه ای است؛ به ویژه در حوزه ی اقتصاد، فرهنگ و روان. …. باری از همه کسانی که دغدغه شان صیانت و پاسداشت و یا در صورت توان، کمک به پیشبرد برنامه ها و پیشرفت فرهنگ و معیشت و تقویت روحیه این مردم دارای بانگ، اما ساکت شده است، به عنوان یک شهروند کوچک طرهانی کمال تشکر را دارم. طرهانی که زمانی همانطور که در فرهنگ دهخدا به آن اشاره شده است، از کشکان تا سیمره وسعت داشت و همسایه مستقیم و بی واسطه شهرستان خرم آباد بود، اکنون آگاهانه و ناآگاهانه توسط افرادی که از تاریخ اندک درکی دارند به گوشه رینگ تقسیمات سیاسی ایران برده شده است. افرادی که با مردم اوج گرفتند اما در اوج از بالا به مردم باران ناامیدی باراندند.

    • درود دکترجان، بسیار عالی بود.

    • درود بر شما دکتر رستمی
      بیان شیوای مشکلات توسط شما بسیار بهتر از تحریریه حقیر است و حقیقتا همانهایی که با مردم و بوسیله ی مردم اوج گرفتند کلنگ تخریب را آنچنان بر سر مردم کوبیده اند که بدبختانه سنگ بنای بدبختی و فلاکت را خودشان بنا نهادند و با سیاهی کاری مانع بزرگ توسعه ی شهرستان شده اند و هیچ وقت اجازه نداده اند کوهدشت در مسیر پیشرفت قرار بگیرد و بعضی ها با اینکه اکنون هیچ پست و منصبی در شهرستان ندارند اما اجازه نمیدهند مردم و ادارات و مسولین شهرستان بدون اجازه ی آنها حرکت مثبتی برای اعتلای شهرستانشان انجام دهند و آنچنان بر سیمای خون آلودمان چنبره زده اند که هیچ وقت به درمان و پیشرفت امید نداشته و نداریم
      جناب دکتر رستمی حضورتون تایید مقاله ی حقیر بود ممنون از شما

      • منظور از بعضی ها، همان اشخاصی است که با کوهدشت و مردمش به اوج رسیدند و هیچ کاری برای کوهدشت انجام ندادند و با اینکه هیچ پست و مقامی در شهرستان و استان ندارند بعبارتی خارج از استان و در کلانشهر ها دارای پست و منصب هستند حاضر نیستند کوهدشت را از دست بدهند.و بر روی سیمای زخمی اش چنبره زده اند

  8. باعرض سلام و خسته نباشی خدمت جناب نظری طبا عزیز که در همه حال دغدغه ای جز مشکلات زادگاهش ندارد به راستی تا کی این شهرستان باید تاوان تعصبات قومی و مدیریت بی برنامه و ضعیف که در هیچ زمینه ای مدیریت ندارد را باید بدهد به راستی طی بیست سال گذشته شهرستان کوهدشت و بخشهای هم جوار این شهرستان از لحاظ اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی چه جایگاهی دارند درست این نگارش به راستی عین واقعیت در شهرستان می باشد این موضوع که طی ده سال گذشته سونامی کوچ به لطف عدم مدیریت کارآمد و با برنامه باعث کوچ شده چیزی دیگر میتوان گفت خشک سالی در منطقه ای که قطب طبیعت ایران بوده به کجا کشیده شده دشتهای کوهدشت و طرهان را که همچون بیابان شده چه کسی باید اباد کند امید است افرادی که قصد کاندیدا شدن را دارند از این نظرات و پیشنهادا ت کمال استفاده را نمایندو مردم نیز با شناخت کافی نماینده خود را انتخاب کنند .
    عرض تشکر و خسته نباشی از جناب آزادبخت عزیز

  9. درود بر جناب نظری طبادوستان
    به نظر حقیر توسعه کوهدشت نیاز به یک تفکر فراجناحی دارد وفردی که مقبول هردوجریان فکری باشد، بدون ادعا وباتوجه به محدودیت های اعتبارات دولتیکسی که بتواند سرمایه گذاران بخش خصوص را به میدان عمل وارد کند فردی که زبان گویای این مردم باشد و انتخاب هرکسی که این شاخص ها را داشته باشد به نفع مردم است وانشالله همگی به این بلوغ فکری برسیم

  10. آفرین

  11. درود بر نوری نظری طبا!
    بیان شیوا و پر محتوای شما قابل تحسین می باشد.متأسفانه روشن نبودن فرهنگیان و دیگر سیاسمتداران شهرستان کوهدشت و بخش های تابعه مانن پتکی بر سر مردمان این شهرستان فرود آمده و فرصت اندیشیدن به آینده را از آنها گرفته،گفت گوشت گران شده چکار کنیم ،گفت نخرید تا بگندد،سیاسیون ما همیشه افکار و ایده های ضعیف داشته و آن را راحت میفروشند،آنهم به کالایی که زود از بین میرود و مصرف میشود،مثل مدیر یه مدرسه شدن یا معاون ویا ،،،،،ما هرگز مطابه عمومی و کلان را از نمایندگان نداشته ایم و این آفت است برای مردمان زادگاهم

  12. ممنونم ازطرح نکات کلیدی.امیدوارم مدنظرمسولین باشد

  13. با سلام و تحیات
    عبارات و اشارات و اندکی آنسوتر ،اندرزهای سیاسی آن عزیز همان دل گویه های این مردم محروم و شریف است که هرگز کسی در هیچ زمانی و مکانی وقعی بر آن روا نداشته است
    امید دارم این نسخه ی دلسوزانه ملاکی باشد و مناطی برای حضور آنانی که بهار را در بهارستان می بینند.

  14. درود خدا بر آقای نظری طبا و آرزوی موفقیت وسربلندی برای شما وتمامی عزیزانی که دلسوزانه به فکر پیشرفت شهرستان ومنطقه طرهان هستید.مقاله ای که نوشتید بدرستی یکسری از مشکلات ومعضلات شهرستان ومناطق را توضیح دادید واز ارائه راهکار های بسیار خوبتان لذت بردیم، امیدواریم که در انتخابات پیش رو شاهد انتخاب فردی باشیم که به فکر مصلحت عموم مردم باشد،

    • درود بر شما جناب اقای مهربان
      شما همیشه نسبت به دلنوشته های حقیر لطف داشتید
      سپاس

  15. در جواب آقای آدینه وند که فرمودن فرهنگیان مطالبه گری را نمیدانن اولا باید گفت که شما از چه قشری هستید که دیوار فرهنگیان را کوتاه دیدید دوما زمانیکه امسال شمای بیسواد سیاست رافقط بنفع خود ترجمه میکنید نباید بیشتر ازین انتظار پیشرفت داشت ودرآخر اگر فرهنگیان مطالبه گری را نمیدانستن امسال شما از کجا معنی این کلمه را میدانید غیب ملا هم که نیستید.

  16. حرف دل بود
    اما افسوس که دلسوزی های ما پا در هوا است
    با توجه به زمزمه های در راه به نظر من آقای نظری ، آش همان آش است و کاسه ای زیر نیم کاسه باید باشد
    و آش همان آش خاله است و خاله هم حکایت خاله خرسه است و از این دمبریده هم هر چیزی بر می آید.
    دلیل ساده مطیع نبودن اغلب کاندیداها به قانون کلی و شروع و شایع سازی های قبل از موعد قانونی تبلیغات
    اغلب طیفها حاضر به اجماع دو یا سه نفره خود نیستند یعنی منافع شخصی فدای حزب یا گروه نمی شود چه برسد به اینکه این منافع را بین عموم مردم تقسیم کنند…
    فقط به حرفهای آدینه وند که یقینن خودشان هم فرهنگی میباشند درباره ی فرهنگیان (نه همه بیشترشان) نه تنها مشکل انتخابات و باند بازی و مسائل سیاسی شهرند بلکه عامل گرانی زمین و نان و خونه و اجاره منزل و کرایه تاکسی وتنزل فرهنگ و کوچ نخبگان هم می باشند…

  17. درود جناب نظری طبا زحمت کش بی ادعا
    امید وارم مردم کوهدشت در قبال رای خود از نمایندگان حق خود را مطالبه کنند
    انشا الله نمایندگان پس از ورود به مجلس فراموش نکنند که از نردبان چه کسی بر این جایگاه تکیه کردند

    پیشنهادهای خوبی برای نماینده آینده شده به امید پیگیری و اجرای آنها توسط نماینده البته در صورت درخواست مردم تشکر مجدد نظری

  18. ضمن عرض سلام و خسته نباشی،جناب آقای نظری طبا،از اینکه می بینم دردیا ری هستم که جوانان لایق ودلسوزی مثل جنابعالی را پرورش داده بسیار خوشحالم،ایشالا بتوانیم به کمک همدیگرشهرخود را ازاین خواری وذلت نجات دهیم

    • امیدواریم بهترین گزینه به مجلس راه پیدا کند و باز هم امید داریم که این شخص تنها دغدغه اش مردم شهرستان و مشکلاتشان باشد و ان شاالله بدور از تعصبات قومی قبیله ای گذشته، نسبت به اعتلای طرهان که قربانی بزرگ جناح بازیهای سیاسی بوده است اقدام کنند

  19. با سلام ودرود فراوان بر برادر نظری طبا .

    به واقع که تمام مشکلات وسختیهای مردم شریف این شهرستان را که با آن دست وپنجه نرم میکنند را بیان نموده ای وراه کارهای مناسبی مطرح کرده ای به امید اینکه مردم شریف این شهرستان بدوراز تعصبات الکی واحساسی وطایفه بازی وبا یک اتنخاب خوب شاهد پیشرفت شهرستانشان باشند.

    • سپاس حمید جان دوست عزیز
      امیدواریم این دوره ماندلایی ظهور کند و شهرستان کوهدشت را از این منجلاب نجات دهد

  20. درود برادر نظری.نوشتن..باز نوشتن تا کی.مسولین انگار در گوششان پنبه گذاشتن که هیچ صدایی نشنوند امیدوارم حداقل در انتخابات پیش رو مردم با دید باز به کسی رای بدن که گوش شنوایی برای مردم باشه

    • سپاس حمزه جان دوست داشتنی و بزرگوار
      امیدواریم همچنان امیدوار که به در کس آید

  21. با سلام.باز هم مثل همیشه بسیار زیبا وشیوا به نکات مهم و کلیدی اشاره فرمودید امیدواریم این مقاله تلنگری باشد برای همه ی ما و کسانی که سودای نمایندگی در سر دارند.در پایان هم از شما اقای نظری طبا بسیار ساسگزارم

  22. بسیار عالی نگاشتی!
    بامید آنروز که مدیران ما در مسیر پیشرفت و کارهای عمرانی و زیرساختی قرار بگیرند و تنها دغدغه شان منافع عمومی باشد و مردم ما هم این را درک کنند.اگر دچار فقر شدید بگردیم همه مان گرفتار خواهیم گشت .خیلی هستند که میخواهند خالصانه کار کنند،اما اندکی که خود را بعضأ جای خدا می دانند،نمی گذارند.

  23. سلام بر دوست دانا و اهل قلم منطقه طرهان جناب آقای نظری طبا عزیز، دست مریزاد ، امیدوارم همیشه موفق و منصور باشید ،مطالبت بسیار شیوا وگویا بود و با نظرات جنابعالی کاملا موافقیم./

    • استاد گرانقدر جناب اقای آدینه وند شما همیشه نسبت به حقیر لطف داشته اید از حسن نیت شما بزرگوار، تشکر میکنم
      سپاس از حضور سبزتون

  24. مطالب بسیار شیوا و بیانگر مشکلات عدیده ای است که در این شهرستان وجود دارد، مشکلاتی که در زمینه های کشاورزی، بهداشت و درمان، ورزش، اشتغال و….وجود دارد ، امیدواریم با اتخاذ تصمیمات درست شاهد پیشرفت شهرستانمان باشیم.
    نمایندگان بدانند که به قشر خاصی تعلق ندارند، شما هم جزیی از این مردم هستید پس به فکر مردم باشید که خداوند ناظر بر اعمال شماست، با رای مردم انتخاب می شوید پس برای مردم و رضای خدا کار کنید که بهترین عبادت خدمت به خلق است.
    نگاهی به آمار کوچ از شهرستان، به وضوح نمایانگر اینست که در زمینه اشتغال هیچ اقدام در خور توجهی صورت نگرفته است.

    • درود زاهد جان اخوی عزیز
      چشم به آینده ای روشن دوخته ایم و ان شاالله دور از انتظار نیست شهرستان کوهدشت به مانند زمین قابل کشت بدون کاشت است اگر خوب بکارند خوب درو خواهند کرد زمینه برا کار و توسعه بی نهایت است امیدوارم نماینده ی این دوره مجلس با کار کارشناسی شده نسبت اعتلای شهرستان مستعد کوهدشت اقدام نمایند

  25. با سلام و سپاس از جناب نظری طبا که گوشه ای از دردهای بی شمار شهرمان را با قلم شیواشان بیان نمودند
    به امید رسیدگی مسوولین و انتخابی درست از سوی همشریان عزیز در انتخابات پیش رو. با تشکر

  26. برادرنظری طبا فرهنگیان عزیز وزحمت کش ستون فقرات فرهنگ واقتدار نظامند که بدون هیچ چشمداشتی خدمت میکنند

  27. باسلام وعرض ادب واحترام، مقاله بسیار پر محتوایی بود وحرف دل همه است ، ودوستان نیز در ذیل مقاله با نظرهایی زیبا مهر تایید خود را بر دل نوشنه شما زدند، برادر گرامی آنچه از دل برآید بر دل نشیند، مقاله فوق مصداقی بارز است از ( با زبان تشنه مردن بر لب دریا) شهرستان کوهدشت با وجود رودخانه هایی مانند کشکان، سیمره، سیاب و… باید در تشنگی به سر ببرد. آفرین درود بر دوست داران زادگاهمان.

  28. باسلام، درود برشما برادر نظری کامل وجامع گفتید .حرفهایت را مث نمک پاشیدید برزخمهایی که واقعیات چندین ساله ی ماست ولی در محیطی که فریادها برگشت می خورند ، انگشت شمارند کسانی که مردم برایشان مهم اند ….یادر راس کار یامنتظر فرصتی برای فقط خودش
    به نظر من همه می دانند ومی بینند ولی …

  29. درود بر شما برادر آدینه وند و ممنون از حسن نیتتون

  30. با سلام خدمت جناب آقای نظری طبا
    نکات ومطالب جنابعالی نشان از زخمهای نمک پاشیده مردم کوهدشت وطرهان می باشد. امیدوار این باربا انتخاب فردی کارآمد ومتعهد به مردم وانقلاب دردی از دردهای جوانان کوهدشت وبخشهای تابعه که برای کسب لقمه نانی باید در قفس غربت گرفتار وآوراره شهر درمان شود

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.