تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
4

کشت «برنج»، «هندوانه» و «ذرت» در لرستان ممنوع شد

  • کد خبر : 71424
  • 22 تیر 1394 - 1:31

  مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: کشت هندوانه ، سیب زمینی ، ذرت ، برنج و سایر گیاهان آبدوست در استان ممنوع شد. امید علی سیفی در گفت و گو با تسنیم اظهار داشت: کشت هندوانه ، سیب زمینی ، ذرت ، برنج و سایر گیاهان آبدوست در استان ممنوع شد. وی افزود: خشک‌سالی‌های پی‌درپی […]

65339

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: کشت هندوانه ، سیب زمینی ، ذرت ، برنج و سایر گیاهان آبدوست در استان ممنوع شد.

امید علی سیفی در گفت و گو با تسنیم اظهار داشت: کشت هندوانه ، سیب زمینی ، ذرت ، برنج و سایر گیاهان آبدوست در استان ممنوع شد.

وی افزود: خشک‌سالی‌های پی‌درپی در طی چند سال اخیر سبب شده منابع زیرزمینی استان از بین برود و ذخیره‌ای برای استفاده نداشته باشیم بنابراین اگر به همین منوال پیش برویم سال آینده استان لرستان وضعیت بدتری ازلحاظ بحران آب دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان بیان کرد: برای هر کیلویی هندوانه ۵۰۰ لیتر آب نیاز است و از هر هکتار، ۷۰ تن هندوانه تولید می‌شود.

سیفی گفت: ۱۴ هزار هکتار کشت آب‌دوست در استان لرستان وجود دارد که حدود شش هزار هکتار آن مربوط به کشت هندوانه است بنابراین برای شش هزار هکتار کشت هندوانه در سطح استان ۲۱۰ میلیون مترمکعب آب استفاده می‌شود.

وی بابیان اینکه بایستی از موتور تلمبه‌های غیرمجاز جلوگیری شود، اظهار داشت: خوشبختانه قوه قضائیه همکاری خوبی در این زمینه دارد و انتظار داریم سایر دستگاه‌ها ازجمله جهاد کشاورزی، محیط‌زیست، نیروی انتظامی و فرمانداری‌ها در این زمینه ورود کنند تا موتور تلمبه‌های غیرمجاز جمع‌آوری شوند.

سیفی افزود: دادستان استان مجوز جریمه موتور تلمبه‌های مجازی که اضافه برداشت می‌کنند را داده بنابراین از آن‌ها تعهد گرفته می‌شود تا در سال‌های آینده اضافه برداشت نداشته باشند.

وی عنوان کرد: نیاز است آبی که در بهار و زمستان به‌صورت سیلاب از استان خارج می‌شود با ایجاد سد مهار شود و در فصل آبیاری برای کشاورزی مورداستفاده قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به اینکه گروه گشت بازرسی در استان تشکیل‌شده، بیان کرد: ۶۰ نفر به‌عنوان نیروی گشت بازرسی در استان فعال‌شده تا اقدام به جمع‌آوری موتور تلمبه‌های غیرمجاز کنند و از اضافه برداشت موتور تلمبه‌های مجاز خودداری شود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=71424

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 17در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۱۶
  1. همش حرفه مگه امسالم ممنوع نبود ولی ما میبینیم که بیشتر کاشتن و چاهای بیشتری حفر شده!!!!!!!!!!!!
    سال بعد و سالهای بعد هم این اتفاق میفته و کسی جوابگو نیست
    باید فقط متاسف بود

    • اره واقعا
      بعد از برداشت گندم فورا زمینا رو شخم زدن ذرت علوفه کاشت کردن
      متاسفم برای مسولیین

      • مسئولین محترم لطفا” شعار ندید چرا که در بعضی جاها مثل کوهدشت سمت غرب آن با وجود ممنوع بودن کاشت چغندر امسال ۴برابر سال قبل چغندر کاشت شده بیایید از نزدیک ببینید و ملاحظه کنید چقدر آب از لوله ها فقط هدر میرود و به مصرف آبیاری نمیرسد چه رسد به آب مورد نیاز آبیاری . مگر ما چقدر قند و شکر مصرف میکنیم که سالانه مقدار قابل توجهی آب را باید هدر بدهیم . آیا بخشداران و فرمانداران و مسئولین خدمات و محیط زیست ما خواب تشریف دارند یا خود را به خواب زده اند. شعار ممنوع.ممنوع!

  2. همنطور که ذرت و چغندر کاشت نشد اینها هم نمی شود!

  3. جناب ذمدیر کل بیا نوراباد سیب زمینی کار و خیار کارهای نهاوندی ریشه اب را از زیر زمین مان در اوردند
    راستی میگید تخصیص نیست پس این همه چاه جدید الاحداث چیست و ثانیا اگر چاهی صنعتی است چرا به برداشت چند برابری اب از ان برای کشاورزان همدانی کار میکنند
    کجایید که دلفان به غارت همدان رفت خدا ازتون نگزره به حق موس سفید زینب کبری

  4. امیدوارم عملی شود نه فقط حرف باشد

  5. نوشداروبعدازمرک سهراب یعنی همین،

  6. نوشدارو بعد از مرگ.آخ از ……

  7. فقط شعار شعار شعار بابا به خدا مردم از این همه گفتار بدون عمل خسته شده اند لم تقولون ما لا تفعلون؟

  8. از حرف تا عمل………..خدا به داد این مردم برسه.در کوهدشت آب شرب و آشامیدنی صرف کشت ذرت و چغندر و ….میشود

  9. پس چرا چغندر ممنوع نشده
    هر چند که فرقی هم ندارد هرکس هر کاری که دلش بخواهد می کند

  10. بنده هم حرف دوست کوهدشتی رو تأیید می کنم در شهرستان الشتر بنده به عین شاهد هستم حکم قطعی دادگاه مبنی بر غیرمجاز بودن و اضافه برداشت چندین چاه صادر شده ولی بدون اعتنا به این رأی خیلی راحت دارن برداشت می کنن و به ریش دادگاه،امورآب و … می خندن حتی بعضی میگن این احکام مثل انشاء بچه ها باید دور انداخته شوند،با توجه به بحث بحران آب از شرکت آب منطقه و دادستان های استان انتظار می رود با جدیت بیشتر پای کار بیان و با اقتدار و بدون اغماض جلوگیری کنن.

  11. نعمت الهی را از اعماق زمین بیرون می کشند درعوض محصولاتی که به زور سم های سرطانزا و کودهای شیمیایی به عمل می آورند تحویل ملت مظلوم می دهند!به قیمت جان مردم جیب خودشان را پر می کنند،ایهاالناس دور وبر خود را نگاه کنید چند نفر بیمار سرطانی لا علاج می بینید این بیماران نتیجه این محصولاتی است که این کشاورزنماهای ازخدا بی خبر تحویل ملت می دهند.آهای مسئولین مربوطه که خودتان را به خواب زده اید!!! چرا نظارت نمی کنید؟؟؟این ازمحصولات کشاورزی وآنهم محصولا ت دامی!!!بروید به این مرغداری ها سری بزنید وببینید چگونه با جان مرد جیب خودشان راپر میکنند از روغن نباتی گرفته تا هورمونها وآنتی بیوتیکهای مختلف که بیماریزایی آنها برای انسان اظهر من الشمس است تا الکل به خورد این مرغها می دهند!!!مسئولین محترم بیایید به وظیفه انسانی،شرعی وقانونی خود عمل کنید وبا این تولید کننده های متخلف برخورد کنید تا بیشتر از این دیر نشده!!!!!!!سونامی سرطان که هم اکنون در ابتدای آن هستیم به علت ازخدا بیخبری این کشاورز نماها و وظیفه نشناسی وبی مدیریتی بعضی از این مسئولین است.

  12. با سلام خدمت همشهری های عزیز
    هماهنگونه که مستحضرید سند آمایش استان لرستان و شهرستانهای استان به عنوان یک سند بالادست در سال ۱۳۹۲ تهیه شده است که این سند اهداف،سیاست ها و پروگرام های اولویت دار را در بخش های مختلف نظیر کشاورزی،آب و…مشخص نموده است به عنوان مثال در پروگرام های اولویت دار آمایش در بخش کشاورزی شهرستان کوهدشت،”توسعه اراضی آبی جهت کشت ذرت”به عنوان یکی از اولویت های بخش کشاورزی مشخص گردیده است این در حالی است که کشت ذرت از سوی مسئولین استانی بنا بر اعلام خبرگزاری میر ملاس ممنوع اعلام شده است حالا این سوال مطرح می شود که آیا سندبالادست مذکور متناسب با وضعیت و شرایط زمینه ای استان و شهرستان تهیه نشده است یا مسئولین مربوطه بخشی استان نسبت به سند مذکور بی تفاوتند که ممنوعیت کشت این گونه محصولات را اعلام می دارند

  13. همش حرفه برید درب گنبد را نگاه کنید

  14. واقعا متاسفم کشاورزان قصد کاشت ذرت در سال جاری نداشتن اما مسئوولین قول کاشت ذرت بهشون دادن

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.