- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

استاندار لرستان : دولت ۱۲ هزار میلیارد ریال در لرستان سرمایه گذاری می کند

 

_MG_0338

 

استاندار لرستان گفت: دولت طی سال جاری حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال در استان سرمایه گذاری می کند.

 به گزارش میرملاس ، هوشنگ بازوند در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان  با حضور نمایندگان الیگودرز، سلسله و دلفان افزود: جمع کل اعتبارات عمرانی سالجاری شش هزار و ۲۴۰ میلیون ریال است.

 وی اظهار داشت: با هدف گذاری جذب حدود پنج هزار  و ۵۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات متمرکز و شناور در وزارتخانه ها، دولت در سال ۹۴ حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال برای توسعه و سرمایه گذاری استان سرمایه گذاری خواهد کرد.

 استاندار لرستان یادآور شد: در سفر هیات دولت به لرستان ۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتباربرای این استان مصوب شد که در این راستا مقرر شد سه هزار میلیارد ریال در سال ۹۳ و بقیه در سال ۹۴ محقق شود.

 وی با بیان اینکه از این میزان اعتبار سال ۹۳ حدود ۹۹ درصد تخصیص یافته است گفت : در مجموع در سال گذشته میزان اعتبارات ملی استانی شده ،استانی اعتبارت سفر حدود شش هزار و ۴۰ میلیارد ریال بوده است.

 وی اظهار کرد : همچنین میزان اعتبارات ملی در لرستان حدود چهار هزار و ۴۰ میلیارد ریال بوده است .

 وی تصریح کرد : در سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به سرمایه گذاری استان اختصاص یافته است که از این میزان ۸۶ درصد محقق شده است .

 بازوند گفت : در سال گذشته میزان اعتبارات تخصص یافته به استان حدود سه سال قبل بوده چراکه تخصیص اعتبارات استان در سه سال گذشته به طور متوسط از ۱۸ تا ۲۴ درصد بوده است.