تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

مصاحبه اختصاصی میرملاس با رییس دفتر شورای نگهبان شهرستان کوهدشت

  • کد خبر : 71471
  • 23 تیر 1394 - 10:43

  به گزارش اختصاصی میرملاس ؛ به توجه به نزدیک شدن سالروز تاسیس شورای محترم نگهبان بر آن شدیم گفت و گویی اختصاصی با یونس قبادی رییس هیات نظارت شورای نگهبان در شهرستان کوهدشت داشته باشیم که در ادامه آمده است :  میرملاس : چند روز دیگر سالروز تأسیس شورای محترم نگهبان ( ۲۶ تیرماه) می […]

IMG_6766

 

به گزارش اختصاصی میرملاس ؛ به توجه به نزدیک شدن سالروز تاسیس شورای محترم نگهبان بر آن شدیم گفت و گویی اختصاصی با یونس قبادی رییس هیات نظارت شورای نگهبان در شهرستان کوهدشت داشته باشیم که در ادامه آمده است : 

میرملاس : چند روز دیگر سالروز تأسیس شورای محترم نگهبان ( ۲۶ تیرماه) می باشد، چگونگی ایجاد و دایر شدن دفاتر استانی و شهرستانی شورای نگهبان را بیان نمایید:

در سال ۱۳۷۹، شورای محترم نگهبان پس از دیدار با رهبری فرزانه انقلاب و با عنایت به خطاب ایشان به مسئولین ارشد شورای نگهبان در خصوص نظارت بر انتخابات که می فرمایند:”شما یک تشکیلات ثابت ، قوی ، چابک و آماده به کاری را در تمام سال داشته باشید . شما می توانید به تعداد حوزه هایی که مهمند و در کشور هستند عناصر ثابت داشته باشید و . . .” ، با تدوین طرح تشکیلاتی خود در قالب آئین نامه داخلی اقدام به توسعه تشکیلاتی و اصلاح ساختار اداری خود کرد. و از جمله آنها ایجاد دفاتر در مراکز استانها بود و به دنبال آن تغییرات وسیعی در ساختار تشکیلات نظارتی شورای نگهبان به وجود آمد و دفاتر نظارت بر انتخابات شهرستانها نیز به مروز تاسیس گردید این مهم با پشتوانه مقام معظم رهبری (دامت برکاته) و مشروعیتی که اصل نود و نه قانون اساسی با این عبارت “شورای نگهبان نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مراجعه به آرای عمومی و همه پرسی را بر عهده دارد” به این نهاد می دهد، اهمیت ایجاد و بازگشایی دفاتر نظارت در مراکز استانها و شهرستانها را می رساند که به لطف خدا محقق گردید.

 

میرملاس : چه برنامه هایی برای گرامیداشت سالروز تأسیس شورای نگهبان دارید؟
برنامه های استانی و شهرستانی زیادی در نظر گرفته شده است از جمله آنها میتوان موارد ذیل را ذکر کرد.
برگزاری جلسه پرسش و پاسخ در دفتر نظارت استان
هماهنگی با امام جمعه محترم شهرستان، دفاتر محلی سازمان تبلیغات اسلامی، ائمه محترم جماعات، خطبا و سخنرانان جهت تبیین جایگاه شورای نگهبان.
برنامه محفل انس با قرآن در شهرستان با حضور خانواده ناظرین.
حضور جامعه ناظرین و مسئول دفتر در گلزار شهدا در راستای ارج نهادن به مقام شامخ آنان.
تبلیغات محیطی در فضای مناسب شهری.
پخش تیزر درباره شورای نگهبان در برنامه های تلویزیونی پر بیننده.
اجرای مسابقه وی‍ژه شبکه نظارت.
اجرای مسابقات ورزشی وی‍ژه شبکه نظارت.
دیدار با امام جمعه محترم شهرستان.
دیدار با خانواده ناظرین متوفی.
تهیه بسته فرهنگی متناسب با شورای نگهبان و دفاتر نظارت.

 

میرملاس : چطور شد که شما مسئول دفتر نظارت شهرستان شدید؟
پذیرش مسئولیت دفتر نظارت شهرستان بر می گردد به مسئولیت پذیری که در بنده و همه دلسوختگان نظام در در قبال این انقلاب و مملکت وجود داشته و دارد. بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری حضرت امام (ره)، موقعیت ایجاب می کرد که در پایگاه های مقاومت شهری که تحت نظر کمیته انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران بودند به حفظ و حراست از اموال مردم و نظم شهری بپردازیم . پس از شروع جنگ تحمیلی و شروع دوران دفاع مقدس، موقعیت ایجاب می کرد که با پوشیدن لباس مقدس پاسداری به دفاع از آب و خاک و میهن اسلامیمان بپردازیم و حالا و هر زمانی که احساس شود در یک جبهه و فضایی نیاز به حضور است به مانند یک سرباز در انجام وظیفه آماده بوده و هستم. هم اکنون هم با توجه به شناختی که مسئول محترم دفتر نظارت استان، جناب دکتر سپهوند از بنده داشتند و با پیشنهاد ایشان وظیفه شرعی و اخلاقی خود دانستم در این راستا انجام وظیفه نمایم.

 

میرملاس : شما از لحاظ فکری به کدام جریان سیاسی نزدیکتر هستید؟
اصولاً در طول خدمت بنده در نظام مقدس جمهوری اسلامی ، علاقه ای به ورود به دسته بندیهای سیاسی را نداشته ام و همانطور که در جلسه معارفه عرض کردم جز هیج گروه سیاسی خاصی نیستم و صرفاً خودم را سرباز جان بر کف ولایت و رهبری می دانم و خطم خط رهبری، روشم روش شهدا و حرکت در چارچوب قانون اساسی و قوانین موضوعه خواهد بود انشاءالله و وظیفه ام اجرای دقیق قانون و دستور العمل های ابلاغی از طرف شورای محترم نگهبان خواهد بود.

 

میرملاس : اعضای هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شهرستان انتخاب شده اند و اگر انتخاب شده اند چه کسانی هستند؟
با توجه به زمان نسبتاً زیادی که تا انتخابات داریم و اینکه هنوز هیأت نظارت استان تشکیل نشده است لذا فرصت را غنیمت دانسته و به بررسی اوضاع می پردازیم و بحمدالله با توجه به جو مناسب حاکم بر شهرستان مشکل خاصی جهت معرفی اعضا نخواهیم داشت.

 

میرملاس : روال این است که آقای فرماندار ۳۰ نفر معتمد به شما معرفی می کنند ، از نظر شما معتمد به چه کسی گفته می شود و ملاک تأیید آنها چیست؟
معیار در معرفی معتمدین، قانون است. قانون به صراحت شرایط معتمدین را مشخص کرده است و باید از افراد دارای پیشینه شفاف، باتقوا، با تعهید، دارای حسن شهرت و در یک کلام امانت دار مردم باشند و مطمئناً اگر شرایط فوق احراز شود، تأیید خواهند شد.

 

میرملاس : معیار تأیید و رد صلاحیتهای شما چیست ؟( با توجه به اینکه همگی شما را فردی بیطرف می شناسند.)
مطمئناً معیار و مبنای ما قانون است و نمیتوان پا را از قانون فراتر نهاد کما اینکه هیچ میل و رغبتی نیز برای عمل خلاف قانون وجود ندارد. در قانون، استعلام از مراجع چهارگانه آمده است و این کار را انجام می دهیم اما این به آن معنی نیست که وظیفه داخلی خودمان را انجام ندهیم. شورای نگهبان می تواند در مورد داوطلبان بصورت مستقل به جمع آوری اطلاعات و اخبار داوطلبان بپردازد و در بررسی صلاحیتهاشورای نگهبان ملزم نیست که به اطلاعات واصله از مراجع چهارگانه اکتفا نماید و به همین منظور در طول سال و بصورت مستمر فعالیت های کاندیاهای احتمالی توسط چشمهای تیز بین شورای نگهبان رصد می شود و گزارشات موثق و تحقیق همکاران محقق، در تکمیل شناخت از افراد موثر است.

 

میرملاس : با توجه به همزمان بودن انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی تعداد ناظرین تغییر خواهد کرد؟
تعداد ناظرین حاضر در شعب تابع شرایط است و با توجه شرایط شعبه اخذ رأی و محل استقرار صندوق و عوامل دیگر نظیر آنچه شما اشاره فرموید، تعداد ممکن است تغییر کند اما در نهایت با توجه به داشتن سقف مشخص برای بکارگیری و پرداخت حق الزحمه محدودیت هایی نیز وجود دارد. همچنین فعلاً بصورت دقیق جزییات اجرای انتخابات از طرف وزارت کشور مشخص نشده و نهایتاً باید با لحاظ تمامی شرایط موجود در آینده تصمیم گیری شود.

 

میرملاس : چه تعداد از ناظرین شما در هر صندوق اخذ رای وجود خواهد داشت؟
تعداد ناظرین هر شعبه اخذ رای متفاوت است و به متغیر های مختلفی از جمله: موقعیت جغرافیایی، محل استقرار شعبه، شهری یا روستایی بودن و حساسیت های دیگر بستگی دارد اما در نهایت به حداقل ها در گماردن ناظرین اکتفا خواهد شد و ان شاءالله با اتخاذ تمهیدات لازم و با هماهنگی با فرماندار محترم و هیأت اجرایی از ازدحام در محل شعب اخذ رأی جلوگیری خواهیم کرد.

 

میرملاس :  آنچه باعث تخلف احتمالی در شعب می شود شلوغی و تعدد نفرات اعضای هیأت اجرایی و نظارت می باشد، برای این قضیه چه تمهیداتی اندیشیده شده است؟

همانطور که عرض شد سعی و تلاش ما بر این است که در هر شعبه به اندازه لازم از ناظرین مجرب استفاده کنیم و البته حضور ناظرین بیشتر که با دقت و حساسیت خاصی انتخاب می شوند و ان شاءالله از افراد مورد وثوق هستند ، به سلامت هر چه بیشتر انتخابات کمک خواهند کرد اما در نهایت جهت جلوگیری از ازدحام شعبه تمهیدات لازم اتخاذ شده و در آینده نیز با تشکیل هیأت نظارت و اجرایی تکمیل خواهد شد و از طرفی نیروی انتظامی برقراری نظم و انضباط شعب اخذ رأی را بر عهده دارد که مطمئن هستیم توان و تجربه کافی را دارا می باشند. با فرماندار محترم شهرستان تعامل خوبی وجود دارد و در آینده نیز تمامی تمهیدات لازم جهت برگزاری یک انتخابات سالم و به دور از هر گونه شائبه اتخاذ خواهد شد.

 

میرملاس : با توجه به شهرستان شدن رومشگان آیا مسئولیت هیأت نظارت آنجا هم با شماست یا فرد دیگری این مسئولیت را بر عهده می گیرد؟
همانطوری که فرمودید چون رومشگان شهرستان شده است لذا هیدت نظارت مستقل و تشکیلات دفتر نظارت مستقل خواهد داشت از لحاظ عزل و نصب مسئولین دفتر نظارت رومشگان بنده هیچگونه دخالتی ندارم اما چون حوزه انتخابیه فرعی از حوزه اصلی شهرستان کوهدشت می باشد، در نهایت تجمیع آرا مأخوذه در شهرستان کوهدشت صورت می گیرد.
در دوره های قبل ، در روز انتخابات هیأت نظارت در ساختمان فرمانداری مستقر می شدند آیا با وجود ساختمان جدید، شما باز هم در فرمانداری مستقر خواهید شد؟
به آن شکل گذشته خیر. اما در اختیار داشتن یک اتاق بعنوان دبیرخانه دفتر نظارت مستقر در فرمانداری و با حضور یک یا چند نماینده از اعضای دفتر نظارت شهرستان جهت برقراری تعامل بهتر و بیشتر با هیأت اجرایی و ستاد انتخابات لازم است ولی مرکزیت اصلی هیأت نظارت شهرستان در ساختمان جدید خواهد بود.

 

میرملاس : نحوه تعامل و همکاری هیأت نظارت هیأت اجرایی چگونه است؟
بر اساس قانون هر کدام از هیأت های نظارت و هیأت اجرایی وظایف مشخص و تعیین شده ای بر عهده دارند و وظایف هر کدام از هیئات در قانون تصریح شده است اما با توجه به نامگذاری امسال به سال همدلی و همزبانی از طرف مقام معظم رهبری این امر نیز ان شاءالله در جریان انتخابات بصورت بارز مصداق پیدا خواهد کرد و با توجه به مشخص بودن حوزه کاری هر کدام و تعامل مثبت و دو طرفه ای که با فرماندار محترم شهرستان، جناب آقای محمدی، وجود دارد، مشکلی نخواهیم داشت ان شاءالله.

 

میرملاس : در پایان اگرصحبتی یا مطلبی دارید بیان نمایید:
ببینید این نظام با خون هزاران شهید آبیاری شده، عزت و افتخار کنونی و همچنین اقتدار و سربلندی ایران اسلامی ثمره خون شهیدان، رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری (دامت برکاته) و مقاومت ملت همیشه در صحنه می باشد. همه ما بایستی با فصل الخطاب دانستن فرمایشات مقام معظم رهبری در تمامی صحنه هایی که انقلاب عزیزمان نیاز به حضور و حمایت دارد با چشم باز و داشتن بصیرت و آگاهی حضور داشته باشیم. در برهه کنونی نیز که دو انتخابات مهم را پیش رو داریم مطمئناً از سوی استکبار جهانی و ایادی اشان یک سری کارشکنی و سنگ اندازی انجام خواهد شد لذا انتظار می رود مردم همیشه در صحنه و انقلابی و فهیم و ولایتمدار ما همچون گذشته نقشه های شوم آنها را نقش بر آب کنند. از مردم شریف کوهدشت انتظار می رود با توجه به سال همدلی، همزبانی دست در دست هم دهیم و همدل و همراه و با یاری خداوند تبارک و تعالی به دور از هرگونه اعمال خلاف عرف ، شرع و قانون، در انتخابات شرکت کنیم و ما نیز به عنوان مسئول نهاد نظارتی انتخابات، تمامی شرایط لازم جهت برگزاری یک انتخابات سالم را فراهم نمائیم.

از شما و  سایت خبری وزین و پرمخاطب میرملاس به خاطر این گفت و گو تشکر میکنم .

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=71471

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 35در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳۵
  1. امیدوارم که انصاف را سرلوحه کارتان قرار دهید و فضا را چنان باز کنید تا هر کسی که دل در گرو توسعه و تعالی این شهر دارد توفیق خدمت بیابد.

  2. سردار انشااله از این امتحان هم سر بلند وموفق بیرون میایی

  3. درود خدا بر سردار بزرگ
    خدا به همراهتان

  4. فرمانده عزیزم . سردار بزرگ

    جناب حاج یونس قبادی .

    همچنان پیروز وسربلند وسرافراز باشید

  5. سلام سردار خسته نباشد شما مرد عملید شاد کام سربلند باشید از این مسولیت.

  6. آرزوی توفیق حضرتعالی و همه ی دوستدارن نظام رو از خداوند بزرگ مسئلت می نمایم

  7. سردار بی ادعا مایه فخر و مباهات مایی

  8. درود خدا بر قهرمان جنگ برادر عزیز و دوست داشتنی حاج یونس بجد که مردم شهید پرور کوهدشت از اینکه جنابعالی سکان هدایت ای امر خطیر را عهده دار شدید و با اعتقاد کامل اطمینان پیدا کردند که شما و خانواده محترمتان اهل امانتداری بوده و هستید بسیار خوشحال و سرزنده شدند یکی از دغدغه های مردم در زمان انتخابات توجه ویژه به جایگاه شورای نظارت بود که شکر خدا به اهلش سپرده شد از اشارات و سخنان بدن حاشیه و قانونی حضرتعالی هم سپاسگزارم انشالله در طول مدت کاری به همین شکل جهت تنویر افکار عمومی اطلاع رسانی و شفاف سازی شود

  9. حاج یونس عزیز خوشحالیم که شما مسول شدی چون به مسولیت پذیری شما ودلسوز بودنتون شک نداریم پاینده باشی به امیدخدا

  10. حاج یونس شما رو خیلی قبول داریم چون مسولیت پذیری شما برای ما محرز شده پاینده وموفق باشید انشاله

  11. مسولیت پذیری شما درهمه مسائل محرزشده موید باشی عزیز

  12. قطعا تمام حرکات وسکنات سردار قبادی یادگار شهدا محض رضای خدا و ولایت مطلقه فقیه خواهد بود .موفق وپیروز باشید سردار

  13. با سلام پیروز سربلند باشید انشاالله دراین ازمون

  14. برادرعزیزم حاج یونس قبادی
    روزگاری شمادرمقابل دشمن این خاک مردانه ایستادید وازکیان ایران اسلامی دفاع نمودید اما امروز
    شرایط بگونه ایست که بایددراین سنگرمقدس خدمت کنیدتاحافظ عقیده ونظرمردم باشید.
    باشناختی که ازشما دارم مطمئن هستم که وجودتان سبب سلامت وآرامش انتخابات
    کوهدشت خواهدبود،آرزوی ماسربلندی شماست.

  15. با آرزوی موفقیت کامل حاج یونس قبادی در این عرصه خدمت و پاسداری از آرمانهای بلند شهیدان
    دعای ما هم بدرقه راه این عزیز جهت نیل به اهداف خداپسندانه و انسانی اش در راستای ادای حقوق شهروندان

  16. با شناختی سی ساله از زمانی که در جنگ حضور داشتند و با شهید علی مردان به خانه ما میامدند تا الان گفته های ایشان را تایید می نمایم . امید وارم موفق و پیروز باشند

  17. ضمن آرزوی توفیق برای جناب آقای قبادی عزیز یادگار هشت سال دفاع مقدس ، همانطوریکه از اسم ناظر هویداست امیدوارم مسولین کساانی را بعنوان ناظر جهت صیانت از آراء مردم برگزینند که در همه حال خدا را ناظر بر اعمال خود ببینند و دین خود را برای دنیای دیگران نفروشند چرا که متآ سفانه بعضا مشاهده میگردد شبهای آخر نزدیک انتخابات بطور نا گهانی و بدون هیچگونه دلیلی ناظرین بیش از چند حوزه به سود کاندیدای خاص جابجا شده و خدای ناکرده باعث تضییع حقوق دیگران و در نهایت افسوسی جبران ناپذیر به بلندای تاریخ را به یادگار خواهند گذاشت که هیچگاه کنندگان این کار یارای رهایی از این گرداب را پیدا نخواهند کرد و در واقع مصداق واقعی زیان دیدگان در دنیا و آخرتند .!! البته اگر بفهمند ؟!!
    مبادا خویشتن را واگذاریم
    امام خویش را تنها گذاریم
    زخون هرشهیدی لاله روید
    مبادا روی لاله پا گذاریم !!

  18. اقای ازادبخت استدعا دارم مطلب را درج نمایید حتی اگر می خواهید ان را دستکاری نمایید وانچه قابل درج باشد را در سایت قرار دهید واگر اگر اگر این کار را نمی کنید استدعا دارم ان را به اقای قبادی برسانید با ایمیل یا هر چیز دیگر

    • سلام دوست عزیز مطلب و سئوالات شما در اختیار حاج یونس قبادی قرار گرفت …

      • بسیار متشکرم اقای ازادبخت واقعا از صمبم قلب در این ماه پر خیر وبرکت برای شما ارزوی موفقیت می کنم و امیدوارم همچنان در کار خودت موفق باشید

        • سلام جناب رومشکانی لطفا جهت گرفتن پاسخ سئوالاتون با بنده تماس بگیرید
          ۰۹۱۶۹۶۱۲۲۳۵

  19. سلام سردار بی ادعا صداقت شما مرد عمل بودن شما برای همه ثابت شده است

  20. سلام
    موفق باشید

  21. امیدوارم برای سربلندی و عزت این دیار موفق وپیروز باشید

  22. با شناختی که از ایشان دارم فردی شجاع ولایق و باصداقت میباشد و همانطور که در روزهای سخت دفاع مقدس سرافراز بودند در این مسولیت حطیر نبز به یاری خداوند موفق خواهند شد و برکلیه ایثار گران لازم است از فرمانده و هم رزم خودشان حمایت کنند

  23. امیدوارم انتخابات سالم برگزار شود

  24. آقای قبادی شماسردار وفرماندهی از رزمندگان وهمرزمان شهدا،نگذارید جناح بازی وطرفداری از قشر خاصی سرلوحه کارتان باشد، آنچه فرمودید اگر واقعا عمل کنید خیلی عالیه خداوند متعال همواره با افراد صالح است
    بنده مدتهاست این سایت روزانه سرکی میکشم مطالبی از افراد میبینم وکاملا درک میکنم ناکامیهایی داشته اند با درج مطالبی که حتی با تمجید قشری از شهدا میخواهند نقش عده ای از شهدا را کم رنگ کنند، جناح بازی با اسم شهدا…ما خیلی کوچکتر از آنیم که حتی اسم شهدا را به زبان بیاوریم
    اما غافل از اینند که تمام شهدا گل چین شدگان خداوند هستند.
    انشاالله موفق وسربلند باشید

    • دوست به اصطلاح آنلاین اولا سلام دوما با قسمت دوم فرمایشات شما کاملا مخالفم چرا که شهدای عزیز نیاز به تمجید ندارند زیرا با حضرت دوست معامله کردند و به همه دنیا و متعلقات آن پشت پا زدند بعد هم اگر کسی از شهیدی خاص اسم میبرد مطمئنا با آن شهید بزرگوار حشر و نشر داشته و کاملا شهید مورد نظر را میشناسد و با خلق و خوی وی آشنائی کامل داشته و فقط و فقط نیت و قصدش معرفی شهید ان به نسلهای بعدی است و لا غیر ، همانطوریکه در سطر پایانی کامنت خود فرموده اید شهداء گل چین شدگان روزگار خویشند و به هیچ جناح و جریانی اطلاق نمیشوند جز اسلام و ولایت مطلقه فقیه لذا با عرض پوزش و عذر خواهی صمیمانه وارد کردن شهداء و ربط آنها را به بحثهای سیاسی که خود حضرتعالی احتمالا نا خواسته وارد آن شده اید را غلط میدانم چرا که هرشهید پرچمی برای استقلال و شرف این ملت بزرگ است تا امروز زیر سایه خون این شیر مردان و رشادتهای این مردان مرد و رهبری حکیمانه حضرت امام خامنه ای امنیتی پایدار را تجربه کنیم . سربلند باشید ضمنا ای کاش از اسم واقعی خود استفاده نمائید تا دیگر دوستان بتوانند از نظرات شما استفاده نمایند .

  25. با نظر انلاین موافقم

  26. انشاا.. منتظر عملی کردن گفته هایت میمانیم . و اطمینان دارم اینبار عملی خواهد شد

  27. با توجه به شناحت کاملی که از حاج یونس قبادی دارم و رزمنده ای دلاور بوده ، اطمینان میدهم به گفته هایش عمل خواهد کرد و انشاا.. یک انتخابات سالم را بدور از هر گونه شاعبه رو برگزار خواهد کرد و از این امتحان هم سربلند خواهد شد .

  28. جناب قبادی عزیز!مطمئن باش که کلید این دفترمسئولیت
    را……که مملوازراستی وسرنوشت هزاران محروم وچشم
    انتظار
    است.!!!به دست همه کس”نخواهندداد
    .جزافرادی راسخ
    وامانتداری که اثبات کرده است امانتداری را/که بی شک
    حضرتعالی یکی ازآن بزرگ*** افرادی/خسته نباشید!سردار….خداقوت/

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.