تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

توافق هسته ای قطعی شد/ مذاکره‌کنندگان عازم مقر سازمان ملل در وین شدند

  • کد خبر : 71477
  • 23 تیر 1394 - 13:07

     ایران و شش قدرت جهانی به توافق تاریخی دست یافته اند که کاهش تحریم های تهران را در ازای کنترل برنامه هسته ای این کشور به دنبال خواهد داشت. به گزارش میرملاس ، هیئت های مذاکره کنندگان کشورهای ۱+۵ و ایران به همراه نمایندگان رسانه ها برای شرکت در مراسم قرائت بیانیه مشترک […]

 

 

 ایران و شش قدرت جهانی به توافق تاریخی دست یافته اند که کاهش تحریم های تهران را در ازای کنترل برنامه هسته ای این کشور به دنبال خواهد داشت.

به گزارش میرملاس ، هیئت های مذاکره کنندگان کشورهای ۱+۵ و ایران به همراه نمایندگان رسانه ها برای شرکت در مراسم قرائت بیانیه مشترک توسط وزیر خارجه کشورمان  و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عازم مقر سازمان ملل در وین شدند.

یک مقام ایرانی نزدیک به تیم مذاکره کننده گفت از روز گذشته و تا بامداد امروز مرور متون برجام انجام شده و جلسه نهایی مربوط گام آخر تا ساعات آینده برگزار و جمع‌بندی ۲۲ ماه مذاکرات انجام شده در دوره های مختلف طی روز جاری اعلام خواهد شد.

از سوی دیگر رویترز به نقل از چندین دیپلمات اعلام کرد که در جمع‌بندی توافق ایجاد شده تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل به مدت ۵ سال و تحریم موشکی نیز به مدت ۸ سال دیگر ادامه خواهد داشت.

طی ساعات آتی محمد جواد ظریف و فدریکا موگرینی بیانیه‌ای مشترک را قرائت خواهند کرد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=71477

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 11در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۱
  1. زنده باددیپلماسی-زنده بادمنطق- زنده باددانش وزنده باد ظریف. این توافق تاریخی راخدمت تک تک مردم متمدن ایران زمین تبریک میگم

  2. درود بر جواد ظریف

  3. فدایی داری.نمیری شیر زرد

  4. توافق هسته‌ای پیروزی بزرگ تعقل سیاسی و اعتدال و میانه‌روی است و پایان غرب‌ستیزی و استکبارستیزی است. فکر می‌کنم توافق هسته‌ای نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی خواهد بود. امروز آغاز نگاه متفاوت ایران به غرب است و پس از ۳۶ سال به تدریج شاهد رو به تحلیل رفتن غرب‌ستیزی، آمریکاستیزی و استکبارستیزی خواهیم‌بود.توافق هسته ی موجب بهبود وضعیت اصلاح‌طلبان و جریان‌های سیاسی اعتدال‌گرا در انتخابات مجلس می‌شود.و قطعاً جریان‌های تندرو و افراطی که برای شکست مذاکرات دست به دعا برده بودند، ضربه سنگینی از نتیجه این مذاکرات دریافت کردند.
    باتشکر از مدیریت سایت

  5. درودبرمصدق روزگازمادکترظریف مایه سربلندی ایران

  6. باید منتظر نظر مقدس مقام معظم رهبری مرجع عالیقدر شیعیان جهان بمونیم،،،،،،

  7. درود و خسته نباشید بر دکتر ظریف ……بازهم اصلاح طلبان گره از زنگی مردم و مملکت باز کردند.

  8. خداقوت…….

  9. درود بر کوروش روزگار ما

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.