- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

کاندیداهای احتمالی مجلس دهم در خرم‌آباد / مطالبه عمومی مردم از نمایندگان چیست؟

tabalvor...23095

 

مهدی رضاپور /  میرملاس :   انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی از ۲۷ آذر ماه سال جاری، با ثبت نام کاندیداهای احتمالی رسما کلید خواهد خورد. با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، بیشتر تجزیه وتحلیل ها حاکی از آن است که مجلس دهم، مجلسی هم سو و هماهنگ  با دولت خواهد بود و نقش جریان اعتدال و  اصلاحات در این انتخابات بسیار پررنگ تر از مجلس قبل خواهد بود.
طبق فرمایش مقام معظم رهبری که سال ۹۴ را سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نامیدند و چون  مجلس عصاره  منتخبان ملت است، با این شرایط این احنمال هست که حضور نمایندگان حامی دولت می تواند باعث تحقق این شعار  و باعث همدلی و همزبانی گردد. چراکه دولت نیاز به  نماینده همزبان و همدل دارد البته نه همچون مجلس قبل در حالی که نمایندگان، حامی و هوادار دولت بودند اما در عمل دولت و مجلس همدیگر را متهم به کارشکنی می کردند.
همچنین یکی از مسایل مهمی که در این انتخابات انجام خواهد شد و وضعیت آن قطعی شده است تعلیق موضوع استانی شدن انتخابات است که تلاش زیادی از سوی برخی نمایندگان حاضر در مجلس فعلی برای اجرای آن صورت گرفته بود، ولی در آخرین نشست شورای نگهبان مخالفت خود را با اجرایی شدن آن اعلام نمود.
به همین دلیل انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی در ۷ اسفندماه سال جاری به شکل دوره های گذشته و شهرستانی برگزار خواهد شد.
استان لرستان و به ویژه مرکز آن یعنی خرم آباد، بصورت غیر رسمی از یک سال گذشته خود را برای این مبارزه مهیا کرده است و شاهد برگزاری جلسات خانگی و نشست های غیر رسمی و حتی رسمی برخی کاندیداهای احتمالی این عرصه است.
همچنین این موضوع در حالی است که کاندیداهایی که  قرار است واضع قانون باشند اما اکثر آنها با اقدامات غیر قانونی از قبیل برگزاری جلسات و نشست های تبلیغاتی،  عملا ناقض قانون می باشند.
نگاه ویژه مردم خرم آباد به بحث تولید و اشتغال و دستاوردهای ماحصل از آن یعنی ایجاد شغل برای جوانان تحصیلکرده و آماده به کار، مهمترین خواسته و مطالبه عمومی است که این روزها از گوشه کنار شنیده می شود و جامعه با آن دست و پنجه نرم می کند.
انتظار می رود نمایندگان پیروز در انتخابات مجلس آتی، بیشتر نگاه و توان خود را حول محور تولید و رونق اقتصادی متمرکز کنند. صنایع تعطیل و نیمه تعطیل، لشگر یکصد هزار نفری بیکاران در مرکز استان، مهاجرت و کوچ اجباری نیروهای متخصص یا به عبارتی فرار مغزها از مرکز استان به دیگر نقاط کشوری و خارج کشور، بخش کشاورزی و گردشگری به عنوان قطبهای بالقوه برای ایجاد اشتغال، از مهمترین فرصت ها و چالش هایی هستند که نمایندگان آتی خرم آباد می توانند با تکیه دادن و اهتمام به آن ها نقش آفرینی مثبتی را از خود ارایه دهند.
با توجه به تحقیقات میدانی و گزارش های مکرر، این موضوع کاملا عیان و آشکار است که خو استه ی عمومی مردم، ایجاد فرصتهای شغلی و رونق اقتصادی  از سوی نمایندگان شان در مجلس دهم شورای اسلامی است.
حال به نظر می رسد در این فرصت ۷ الی ۸ ماهه تا شروع انتخابات، کاندیداهای احتمالی حاضر در این عرصه به بررسی و تجزیه و تحلیل مسایل مربوط  حوزه اشتغال و کارآفرینی بپردازند.
در انتها  باید دید ردای وکالت مردم خرم آباد در مجلس دهم شورای اسلامی، صبح روز هشتم اسفندماه سال جاری بر تن کدامیک از کاندیداهای احتمالی زیر خواهد نشست….(اسامی زیر تنها بخشی از کاندیداهای احتمالی هستند. که تا امروز در محافل  گوناگون نامشان بر سر زبانها جاری شده و نمی توان حضور یا عدم حضورشان را قطعی دانست و احتمالا در آینده از تعدادشان کاسته یا بر تعدادشان افزوده خواهد شد).

 

 

 

مهدی رضاپور / روزنامه نگار / خرم آباد 

 

rezapoor2