- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

پیروزی عزتمندانه هسته ای نتیجه درایت رهبری و تلاش تیم مذاکره کننده است

 

 

 نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: پیروزی عزتمندانه هسته ای نتیجه درایت مقام معظم رهبری و تلاش های خالصانه تیم مذاکره کننده است.

 

 

 حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی الغدیر خرم آباد افزود: مردم ایران از رهبر فرزانه و حکیم انقلاب تقدیر می کنند چراکه ایشان با بصیرت، شجاعت، حکمت و تدبیر تیم مذاکره کننده را حمایت کردند.

وی اظهار داشت: همچنین ملت ایران تلاش های طاقت فرسا ئ پیگیر تیم مذاکره کننده هسته ای را ارج می نهد.

وی با بیان اینکه هنوز در ابتدای راه قرار داریم گفت: مسوولان باید با دقت و مراقبت این روند را ادامه دهند چراکه دشمن ما مکار و عهد شکن است.

وی اضافه کرد: مردم نیز وظیفه دارند با وحدت، همدلی و همزبانی در صحنه باشند و از تیم مذاکره کننده حمایت نمایند.

خطیب جمعه خرم آباد مساله هسته ای را منافع ملی کشور دانست و افزود:مردم باید در این مساله انسجام و وحدت کلمه داشته باشند چراکه دستیابی به حقوق در سایه وحدت و همدلی محقق می شود.

***یمن آزمونی برای وجدانهای بیدار است

حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی همچنین با محکوم کردن تجاوز آل سعود به مردم بی دفاع یمن گفت: به رغم اعلام آتش بس از سوی سازمان ملل ، حکام آل سعود به این مهم بی اعتنا هستند و به مردم مظلوم یمن حمله می کنند.

وی وضعیت امروز ملت یمن را اسفبار توصیف کرد و اظهار داشت: حکام آل سعود ادعای اسلام دارند اما مردم یمن را به فلاکت و بدبختی انداخته اند.

وی با بیان اینکه امروز یمن به آزمونی برای وجدانهای بیدار تبدیل شده تصریح کرد: مردم یمن ابتکار عمل را دست گرفته اند و عربستان در باتلاق یمن گرفتار شده اند.

وی گفت: به تعبیری رهبری عربستان در این میدان نا برابر خسارت سنگینی را تجربه می کند و آل سعود شکست خفت باری را در یمن متحمل خواهد شد.

 

***شورای نگهبان حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام است

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد همچنین با اشاره به ۲۶ تیرماه سالرز تاسیس شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان تضمین کننده اسلامی بودن قوانین است چراکه وظیفه نظارت بر مصوبات مجلس را دارد.

وی همچنین نظارت بر انتخابات کشور را وظیفه دیگر شورای نگهبان برشمرد و افزود: در این راستا نیز تضمین جمهوریت نظام بر عهده این شورا است.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در ماههای آینده افزود: مردم انتظار دارند انتخابات امسال همچون ۳۶ سال گذشته با صلابت و شجاعت شورای نگهبان برگزار شود.

حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی تعییر قانون به منظور جلوگیری از سو برداشت ها را وظیفه دیگر شورای نهبان عنوان کرد و اظهار داشت: مردم انتظار دارند دو انتخابات پیش رو با صلابت برگزار شده و همچون دوره گذشته دست فتنه گران کوتاه شود.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن عید سعید فطر ، این عید را روز بازگشت به فطرت خویش دانست و گفت: پرداخت زکات فطرخ برگزار نماز، ازبرجسته ترین اعمال این روز است.

وی با دعوت از اقشار مختلف مردم برای برپایی با شکوه نماز عید فطر گفت: همه بای با حضور در این اجتماع عبادی ، قدرت اسلام را به نمایش بگذاریم.

IRNA