تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
6

شناسایی چهار هزار معلول توسط بهزیستی در شهرستان کوهدشت

  • کد خبر : 71738
  • 27 تیر 1394 - 22:57

  بمناسبت هفته بهزیستی نشست رسانه ای  رئیس اداره بهزیستی کوهدشت با حضورخبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن کنفرانس این اداره برگزار گردید.به گزارش خبرنگار میرملاس ؛ رئیس اداره بهزیستی کوهدشت در این نشست ضمن تبریک توفیقات دیپلماسی هسته ای و تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر گفت:  بهزیستی موظف است با حفظ ارزش ها […]

photo_2015-07-27_22-53-26

 

بمناسبت هفته بهزیستی نشست رسانه ای  رئیس اداره بهزیستی کوهدشت با حضورخبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن کنفرانس این اداره برگزار گردید.
به گزارش خبرنگار میرملاس ؛ رئیس اداره بهزیستی کوهدشت در این نشست ضمن تبریک توفیقات دیپلماسی هسته ای و تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر گفت:  بهزیستی موظف است با حفظ ارزش ها و کرامت های والای انسانی و تاکید بر مشارکت های مردم همکاری نزدیکی با سازمان های مذکور در جهت گسترش خدمات حمایتی، توانبخشی، بازپروری، پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی و کمک به تامین حداقل نیازهای گروه های کم درآمد اقدام نماید.
میرزاعلی فتحی بیان داشت : خدمات بهزیستی در قالب ۴ طرح به معلولین، توان خواهان و گروه های هدف  مانند معاونت توانبخشی، امور اجتماعی، مشارکت ها، اشتغال و مسکن و پیشگیری ارائه می شود.
فتحی  افزود : در شهرستان کوهدشت تعداد ۴ هزار معلول را شناسایی و تاکنون ۲۵۰۰ نفر از آنها تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار گرفته اند.
وی درمورد میزان پرداخت مستمری به مددجویان گفت: به خانواده هایی که یک نفر معلول داشته باشند ۵۳ هزارتومان، دو نفر ۶۰ هزار تومان، ۳ نفر ۷۱ هزار تومان و ۴ نفر ۸۲ هزارتومان پرداخت می شود.

 

photo_2015-07-27_22-56-23

 

ایشان در ادامه گفت : متاسفانه کوهدشت یکی از شهرستان های مستعد ناشنوایی در استان لرستان است و تا کنون ۸۰۰ نفر ناشنوا  در این شهرستان شناسایی  و تحت پوشش می باشند ؛ در سال ۹۳ به منظور جلوگیری از ناشنوایی یک غربالگری ناشنوایی با همکاری شبکه بهداشت انجام گرفت که از بین ۳ هزار نفر تعداد ۷ نفر مشکوک  به ناشنوایی بودند

وی اظهار داشت :  اگر تست ناشنوایی قبل از ۶ سالگی انجام گیرد جهت کاشت حلزون به بیمارستان امیراعلم تهران معرفی  و با توجه به هزینه بالای کاشت حلزون یعنی مبلغ ۲۶ میلیون تومان ، بهزیستی  بیش از ۸۰ درصد هزینه را پرداخت می نماید ، در این زمینه خانواده ها باید مراقب باشند و تا قبل از شش سالگی نسبت به سلامت شنوایی کودکان خود اطمینان حاصل نمایند.
رئیس بهزیستی کوهدشت در ادامه با اشاره به  آمار معلولیت ها گفت : متاسفانه ۷۴ نفر ضایعه نخاعی داریم که ۱۰۰ درصد آنها را تحت پوشش قرار دادیم. ایشان در ادامه اظهار داشت در سال ۹۳ برای ۲ هزار نفر افتتاح حساب نمودیم و ۱۲۰۰ نفر را در لیست انتظار قرار دادیم که در نهایت موفق شدیم ۴۵۰ نفر از این تعداد را تحت پوشش بهزیستی ببریم و هم اکنون نیز تعداد ۷۰۰ نفر با معلولیت شدید و خیلی شدید در پشت نوبت هستند و امیدواریم با جذب اعتبار و موافقت مقامات مسئول آنها را تحت پوشش قرار دهیم.
رئیس بهزیستی به خدمات گسترده بهزیستی اشاره کرد و گفت به تمام خانواده هایی که ۲ قلو و چندقلو دارند تا یکسال شیر رایگان تحویل می دهیم. وی در مورد اشتغال معلولین گفت در سال ۹۳ بیست نفر از معلولان مشغول به کار شدند علاوه بر ۲۳ درصد بیمه حق کارفرما ۳۰ درصد حقوق آنها را نیز بهزیستی پرداخت نموده است تا کارفرمایان نسبت به جذب و به کار گیری افراد معلول تشویق و دلگرم شوند.
فتحی در ادامه گفت در کوهدشت تعداد ۱۸ روستا مهد داریم که در آنها به تمامی کودکان زیر ۶ سال ۳ وعده در هفته غذای گرم توزیع می شود و این آمادگی را داریم تا در بقیه روستاها هم روستا مهد ایجاد کنیم.
رئیس بهزیستی کوهدشت مهمترین مشکلات بهزیستی کوهدشت را کمبود اعتبار و نداشتن مراکز نگهداری معلولین عنوان کرد و گفت طی ۲ مرحله مبلغ ۵۰ میلیون تومان از توسط خیرین به بهزیستی کوهدشت کمک شده است.

قابل ذکر است ؛ در پایان این نشست خط مشاوره با شماره تماس : ۱۴۸۰ و خط ملی اعتیاد با شماره تماس : ۰۹۶۲۸ معرفی و جهت استفاده شهروندان کوهدشتی اعلام شد.

 

تهیه خبر و عکس : محمد کریمی / میرملاس 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=71738

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 14در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۴
  1. باسلام واقعا ناراحت شدم انشاالله خداوتد به این عزیزان صبر و عزت دو چندان عنایت فرمایید و مسوولان ومردم در خدمت به آنها تلاش وکوشش نمایند باتشکر از مدیریت سایت

  2. باسلام و خسته نباشید خدمت آقای مومنی انشااله که موفق و موید باشید. ا

  3. جناب آقای اسماعیل دوستی
    باسلام
    آمارچهار هزار نفر معلول در شهرستان کوهدشت وحشتناک است چنانچه جنابعالی در ساخت مدرسه منصرف وبه احداث مرکز توانبخشی همت بگماری قطعا” اجر وصواب بیشتری خواهید داشت

  4. بسلام وخسته نباشی خدمت کارکنان خدوم وزحمت کش اداره بهزیستی شهرستان که باصبر وحوصله درخدمت گذاری به معلولین از هیچ کوششی دریغ نمی کنند..درودبرامین عزیز کریمی مهربان بخاطر اطلاع رسانی خوبشان.

  5. باسلام وخسته نباشی به کسانی که باجان و دل به معلولین خدمت رسانی می کنند.خداوند فرصت خوبی در اختیار شما قرارداده لذا به نحو احسن از ان استفاده کنید.

  6. با سلام خدمت شما عزیزان و همشهریان گرامی و تبریک عید سعید فطر،خدا وکیلی من کسی رو میشناسم که واقعا مستحق دریافت دفترچه بهزیستی هست و تشکیل پرونده داده و همه کارهاش رو انجام داده و حتی نیاز به دریافت کمک ماهانه یا مستمری نداره،فقط دفترچه رو میخواد برای رفتن به دنبال کارهای پزشکیش ولی متاسفانه بعداز گذشت یکسال و نیم هنوز میگن دفترچه نداریم…

    • شهروند عزیز با توجه به اینکه تمام ایرانیان داری دفترچه درمانی می باشند در صورتی که فاقد دفترچه می باشند می توانند به بیمه سلامت مراجعه کنند و دفتر چه خود و خانواده را دریافت کنند البته در صورتی هیچ بیمه چه روستایی ٰ کمیته امداد ٰبهزستی ٰ تامین اجتماعی و بیمه سلامت دریافت نکرده باشد

      • بهزیستی عزیز بیمه سلامت که میبریش هرجا به هیچ دردی نمیخوره چه فایده؟فقط پول بعضی داروها رو حساب میکنه نه همه داروها

  7. جناب شهروند ضمن سلام وتبریک عید سعیدفطر به شما.خدای که شما قسم خوردی من هم قسم می خورم بالای دو سال است صدور دفترچه درمانی جدید از اداره بهزیستی گرفتن وما هم شرمنده افراد مستحق دارای پرونده در اداره هستیم ولی فرد مورد نظر می تونه از طریق خدمات درمانی وبیمه سلامت با مبلغ دو هزار تومان صاحب ذفترچه درمانی شود واگرنیاز به عمل جراحی داشته باشدبا ان دفترچه بیمه سلامت وهمراه با فاکتور هزینه های پرداختی به بیمارستان به اداره مراجعه ودرحد توان سازمان به نامبرده به امید خدا کمک خواهد شد.

  8. جناب آقای فتحی همه اش شعار است

    • شما قبلا هم یک بار با اسم آموزگار در مورد بهزیستی کامنت گذاشته بودید که از طرف ریس مدرسه باغچه بان یک جناب آقایی پیر زاده جواب شما داده شد و اثبات شده است که شما آموزگار نیستید چون تمام کارکنان خدوم و معلمان عزیز کودکان استثنایی به خدماتی که برای دانش آموزان تحت آموزش آنها انجام میگیرد واقف هستند

  9. با سلام و خسته نباشید خدمت همه کارکنان زحمت کش بهزیستی کوهدشت،
    جناب آقای فتحی همیشه انتقاد راحت ترین کار است پس نگران انتقاها نباشین ،شما با عملکردتون در این مدت نشان دادین بهترین خدمات را متناسب با امکانات به مددجویان ارایه دادین و وجدانا کوتاهی نکردین ،همین کافیه و خدا عالم به همه چیزه، ما برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت می کنیم ، در ضمن اگر فردی در مقامیباشه و منتقد نداشته باشه حتما یه جای کار میلنگه پس با توکل به خدا مثل سابق و با روحیه برای رضای خدا تمام تلاش خود و همکاران خوبتان که یکی از بهترینها هم در عکس هست را برای خدمت به مددجویان گرامی بکار گیرید
    موفق و سربلند باشید

    • باسلام خدمت رستمی مهربان ازلطف شما بی نهایت سپاسگذارم.اخه انسان باید درگفتارش صادق باشد نه بدون مدرک کم لطفی بکند.

  10. با سلام و خسته نباشید خدمت کارکنان این نهاد مقدس٫ من از ناحیه چشم معلول شدید هستم ولی از سال ۸۵ تا الان همش به من میگن که پشت نوبتی پس کی نوبت ما میرسه لطفا پیگیری شود اجرتون با خدا ٫ ممنونم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.