- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

شناسایی چهار هزار معلول توسط بهزیستی در شهرستان کوهدشت

photo_2015-07-27_22-53-26

 

بمناسبت هفته بهزیستی نشست رسانه ای  رئیس اداره بهزیستی کوهدشت با حضورخبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن کنفرانس این اداره برگزار گردید.
به گزارش خبرنگار میرملاس ؛ رئیس اداره بهزیستی کوهدشت در این نشست ضمن تبریک توفیقات دیپلماسی هسته ای و تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر گفت:  بهزیستی موظف است با حفظ ارزش ها و کرامت های والای انسانی و تاکید بر مشارکت های مردم همکاری نزدیکی با سازمان های مذکور در جهت گسترش خدمات حمایتی، توانبخشی، بازپروری، پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی و کمک به تامین حداقل نیازهای گروه های کم درآمد اقدام نماید.
میرزاعلی فتحی بیان داشت : خدمات بهزیستی در قالب ۴ طرح به معلولین، توان خواهان و گروه های هدف  مانند معاونت توانبخشی، امور اجتماعی، مشارکت ها، اشتغال و مسکن و پیشگیری ارائه می شود.
فتحی  افزود : در شهرستان کوهدشت تعداد ۴ هزار معلول را شناسایی و تاکنون ۲۵۰۰ نفر از آنها تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار گرفته اند.
وی درمورد میزان پرداخت مستمری به مددجویان گفت: به خانواده هایی که یک نفر معلول داشته باشند ۵۳ هزارتومان، دو نفر ۶۰ هزار تومان، ۳ نفر ۷۱ هزار تومان و ۴ نفر ۸۲ هزارتومان پرداخت می شود.

 

photo_2015-07-27_22-56-23

 

ایشان در ادامه گفت : متاسفانه کوهدشت یکی از شهرستان های مستعد ناشنوایی در استان لرستان است و تا کنون ۸۰۰ نفر ناشنوا  در این شهرستان شناسایی  و تحت پوشش می باشند ؛ در سال ۹۳ به منظور جلوگیری از ناشنوایی یک غربالگری ناشنوایی با همکاری شبکه بهداشت انجام گرفت که از بین ۳ هزار نفر تعداد ۷ نفر مشکوک  به ناشنوایی بودند

وی اظهار داشت :  اگر تست ناشنوایی قبل از ۶ سالگی انجام گیرد جهت کاشت حلزون به بیمارستان امیراعلم تهران معرفی  و با توجه به هزینه بالای کاشت حلزون یعنی مبلغ ۲۶ میلیون تومان ، بهزیستی  بیش از ۸۰ درصد هزینه را پرداخت می نماید ، در این زمینه خانواده ها باید مراقب باشند و تا قبل از شش سالگی نسبت به سلامت شنوایی کودکان خود اطمینان حاصل نمایند.
رئیس بهزیستی کوهدشت در ادامه با اشاره به  آمار معلولیت ها گفت : متاسفانه ۷۴ نفر ضایعه نخاعی داریم که ۱۰۰ درصد آنها را تحت پوشش قرار دادیم. ایشان در ادامه اظهار داشت در سال ۹۳ برای ۲ هزار نفر افتتاح حساب نمودیم و ۱۲۰۰ نفر را در لیست انتظار قرار دادیم که در نهایت موفق شدیم ۴۵۰ نفر از این تعداد را تحت پوشش بهزیستی ببریم و هم اکنون نیز تعداد ۷۰۰ نفر با معلولیت شدید و خیلی شدید در پشت نوبت هستند و امیدواریم با جذب اعتبار و موافقت مقامات مسئول آنها را تحت پوشش قرار دهیم.
رئیس بهزیستی به خدمات گسترده بهزیستی اشاره کرد و گفت به تمام خانواده هایی که ۲ قلو و چندقلو دارند تا یکسال شیر رایگان تحویل می دهیم. وی در مورد اشتغال معلولین گفت در سال ۹۳ بیست نفر از معلولان مشغول به کار شدند علاوه بر ۲۳ درصد بیمه حق کارفرما ۳۰ درصد حقوق آنها را نیز بهزیستی پرداخت نموده است تا کارفرمایان نسبت به جذب و به کار گیری افراد معلول تشویق و دلگرم شوند.
فتحی در ادامه گفت در کوهدشت تعداد ۱۸ روستا مهد داریم که در آنها به تمامی کودکان زیر ۶ سال ۳ وعده در هفته غذای گرم توزیع می شود و این آمادگی را داریم تا در بقیه روستاها هم روستا مهد ایجاد کنیم.
رئیس بهزیستی کوهدشت مهمترین مشکلات بهزیستی کوهدشت را کمبود اعتبار و نداشتن مراکز نگهداری معلولین عنوان کرد و گفت طی ۲ مرحله مبلغ ۵۰ میلیون تومان از توسط خیرین به بهزیستی کوهدشت کمک شده است.

قابل ذکر است ؛ در پایان این نشست خط مشاوره با شماره تماس : ۱۴۸۰ و خط ملی اعتیاد با شماره تماس : ۰۹۶۲۸ معرفی و جهت استفاده شهروندان کوهدشتی اعلام شد.

 

تهیه خبر و عکس : محمد کریمی / میرملاس