کد خبر : 71791
تاریخ انتشار : ۲۹ تیر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 702 بازدید

سال های بدون تو

  حشمت اله آزادبخت / میرملاس :  **** از نگاهت گذشت عمری چند من و این دل هنوز پا در بند تن ندادی به تور آغوشم پا ندادی به پاره ی این بند نامسلمان دو چشم سرسختت داعشانی عجیب بی رحمند سال های بدون تو هم رفت سال های سیاه بی لبخند قلب من ، […]

281

 

حشمت اله آزادبخت / میرملاس : 

****

از نگاهت گذشت عمری چند

من و این دل هنوز پا در بند

تن ندادی به تور آغوشم

پا ندادی به پاره ی این بند

نامسلمان دو چشم سرسختت

داعشانی عجیب بی رحمند

سال های بدون تو هم رفت

سال های سیاه بی لبخند

قلب من ، چشم تو …ندانستم

ماه و آتش نمی خورد پیوند

بی تو تصمیم خودکشی دارم

گلوله های چشم هایت چند؟ 

 

درج شده توسط : امین آزادبخت (مدیر سایت )

دیدگاه ها

کیومرث میرزابیگی در گفته :

جناب آزادبخت دست مریزاد . چه بی تو چه با تو این عمر عجب می گذرد .باز هم گل کاشتنی لذت بردم عمو حشمت . همیشه قلمت روان و تنت سالم باشد .در ضمن گلوله ایی ندارم که تقدیمت کنم چون بهایت را اندازه ایی نمی بینم .

[پاسخ]

طرهان در گفته :

سلام جناب آزادبخت عالی بود ؛ ولی ای کاش کلمه خودکشی جایگزینی داشت , همانند کلمه اعتیاد که یاد آور دوران خوبی برای کوهدشت نیست !! ولی خوب ! شما شاعری و استاد , و کلمات در شعر نقش بازی میکنند !

[پاسخ]

یعقوب آزادبخت در گفته :

جناب آزادبخت بسیارعالی

[پاسخ]

یعقوب آزادبخت در گفته :

جناب آقای آزادبخت بسیارعالی

[پاسخ]

کامران کونانی در گفته :

برادر آزابخت بسیار جالب و دلنشین بود

[پاسخ]

دانشجو در گفته :

باسلام
بیت1:ازنگاه سالی چند یا عمری چند؟مگر چندعمردارید؟/بیت 3:ماه وتوفان نمی خورد؟ شایدچون نمی خورنددر وزن نمی گنجد./بیت 4:عیب قافیه در بی رحمند نشانه ی جمع/ ند/ را نمی توان قافیه قرار داد.

[پاسخ]

حشمت اله آزادبخت پاسخ در تاريخ چهارشنبه ۷ مرداد , ۱۳۹۴ ۰۸:۲۸:

سلام و سپاس از نقد خوبتان دانشجوی عزیز بسیار ممنونم
1 در شعر می شود عمری چند گفت . اینجاعمری چند یعنی چندی از عمر گذشت 3 نمی خورد درست گفته اید از نظر دستوری درست نیست اما باز شعر منطق دستوری ندارد و معناهمان نمی خورند است. 4 در مورد بی رحمند باز درست فرموده اید اما یک بار در یک شعر اشکالی ندارد.
از نگاه ریزبین و نکته سنج شما بسیار سپاسگزارم.

[پاسخ]

بیژن گراوند در گفته :

گل بی خار کجاست

[پاسخ]

حمزه ابراهیمی در گفته :

غزليست مانند سونات در موسیقی.لحنی ریتمیک ، شاد وتند به مانند ترانه ،بالعکس فضایی به شدت اندوهگین وغمبار.براستی فضای پارادوکسیکال فرم و محتوا در غزل عالیست.به مانند دیگر کارهای آقای آزادبخت غزلیست سهل ممتنع.واقعا غزل درباره نگاه گفتن با این واژگان ساده به شدت دشوار است.
سخن آخر اینکه در اشعار عاشقانه ی آقای آزادبخت باز هم نقبی به مسایل روز که از ویژگی شاعران متعهد است به چشم می خورد. در مجموع غزلیست عالی و بی نقص.

[پاسخ]

حشمت اله آزادبخت در گفته :

ممنون از همه ی دوستانی عزیزم به خاطر لطف نظراتشان. کوچک همه ی شما هستم.

[پاسخ]

میثم ابراهیمی در گفته :

سلام و درودبر حشمت عزیز استوار باشی چون واژه واژه از غزل هایت

[پاسخ]

مسلم ترکاشوند در گفته :

مثل همیشه زیباسلام حشمت عزیز.

[پاسخ]

مهندس در گفته :

آفرین استاد ، بسی زیبا و دلنشین… پایار بویی 🙂

[پاسخ]

عرفان قبادی در گفته :

استاد جان ،بسیار زیبا ودلنشين بود .

[پاسخ]

امین محمدی در گفته :

بسیار عالی استاد آزادبخت عزیز زیباست

[پاسخ]

محمد امین شیخی در گفته :

اکل مکل رگین شاتک شوتک شیرین نه خیلی قشنگ و شیرین ممنون

[پاسخ]

گراوند در گفته :

دست مریزاد استاد گرامی محشره

[پاسخ]

درود بیکران؛ استاد آزادبخت….بسیار زیبا ودلنشین بود

[پاسخ]

حشمت اله آزادبخت در گفته :

درود خدا بر لطف سرشار دوستان عزیزم. امیدوارم همیشه دلتون شاد باشه و لبتون گلدان لبخند.

[پاسخ]