تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

نماینده الیگودرز : کشاورزان با برداشت‎های بی‎رویه باعث خشک شدن کشکان شدند

  • کد خبر : 71801
  • 29 تیر 1394 - 9:38

  عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: وضعیت کشکان در کمیسیون در حال بررسی است. به گزارش میرملاس ؛ مهندس محمدتقی توکلی در گفت‎وگو با ایسنا، بیان کرد: وضعیت کنونی رودخانه کشکان را در کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کردیم که با ارائه راهکاری بتوان آن را از وضعیت فعلی خارج کرد. وی […]

2

 

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: وضعیت کشکان در کمیسیون در حال بررسی است.

به گزارش میرملاس ؛ مهندس محمدتقی توکلی در گفت‎وگو با ایسنا، بیان کرد: وضعیت کنونی رودخانه کشکان را در کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کردیم که با ارائه راهکاری بتوان آن را از وضعیت فعلی خارج کرد.

وی اضافه کرد: متأسفانه در چندسال اخیر با کمبود بارش و تغییر رژیم بارشی در استان به‎ویژه شهرستان پلدختر مواجه‎ایم که کشاورزان نیز با برداشت‎های بی‎رویه خود باعث خشک شدن آب رودخانه کشکان شدند.

توکلی ادامه داد: باید استفاده از آب در منطقه محدود و کشت‎های آبدوست نیز ممنوع شوند. همچنین با تعیین حق‎آبه تأثیرات منفی خشکی را کاهش داد تا مشکل تا حدی مرتفع شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس افزود: اگر هرچه زودتر برای احیای کشکان فکری نشود فاجعه بزرگ زیست محیطی در منطقه به‏‎وقوع خواهد پیوست. باید در این زمینه دولت سرمایه‎گذاری کند و راهکاری مناسب ارائه دهد.

وی تصریح کرد: همچنین از طرفی دیگر کشاورزانی که در حریم این رودخانه کشت دارند باید خسارت آنها با تشکیل یک ستاد بحران در استان برآورد و به آنها کمک مالی شود چراکه امرار معاش آنها به این محصولات وابسته است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=71801

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. با سلام و عرض ادب خدمت مهندس توکلی! ایشان از افراد متخصص رشته آب بوده و ریاست آب منطقه ای استان لرستان را در پرونده دارند.
    به نظرم از بدو مشکل رودخانه کشکان تا کنون تنها کسی که در سایت میرملاس علمی “متأسفانه در چندسال اخیر با کمبود بارش و تغییر رژیم بارشی در استان به‎ویژه شهرستان پلدختر مواجه‎ایم که کشاورزان نیز با برداشت‎های بی‎رویه خود باعث خشک شدن آب رودخانه کشکان شدند. باید استفاده از آب در منطقه محدود و کشت‎های آبدوست نیز ممنوع شوند. همچنین با تعیین حق‎آبه تأثیرات منفی خشکی را کاهش داد تا مشکل تا حدی مرتفع شود” صحبت نموده‌اند ایشان هستند. دیگران صرفاً یا سیاسی یا غیر علمی صحبت نموده‌اند، از سایت دوست داشتنی میرملاس خواهشمدیم نقطه نظرات متخصصین را در اولویت قرار دهد و از نظرات غیر علمی پرهیز نماید. چندی پیش با خبری با کد ۷۱۳۰۲ از سایت میرملاس مواجه شدم که متاثر گردیدم. امید که روزی دوستان بتوانند صرفاً در حوزه تخصص با رعایت نکات اخلاقی اظهار نظر بفرمایند.

  2. جناب مهندس توکلی
    بسیار درست ومنطقی فرمودید. به امیدروزی که کشاورزی علمی انجام شود.
    رشته کشاورزی را دردانشگاه ها بیشتر ایجاد و جوانان این استان را به این
    امر تشویق کنیم.

  3. کاش از اثرات منفی طرح الگوی خودکفایی گندم که در سالهای قبل بشدت تبلیغ می شد اشاره می شد.

  4. جناب توکلی مراتب تشکر را از زحمات شما ابراز میدارم.

  5. با سلام واحترام خدمت نماینده محترم الیگودرز:
    همان طور که واقف بین هستید در نظر کارشناسی رود خانه کشکان بسیار ضعیف عمل کردی این تنها براورد امسال بوده و بدان برای نسل سالهای اینده رودخانه کشکان شبیه دریاچه ارومیه خواهد بود .لذا خروجی کشکان به انتهای پلدختر هم نخواهد رسید . لذا بیکاری جوانان پلدختری در روز قیامت بر عهده چه کسی خواهد بود.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.