تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

شورای امنیت قطعنامه لغو تحریم‌های ایران را تصویب کرد

  • کد خبر : 71841
  • 29 تیر 1394 - 17:40

  شورای امنیت سازمان ملل، هفت روز پس از تدوین متن نهایی برنامه جامع اقدام مشترک، قطعنامه لغو تحریم‌های ایران را با ۱۵ رأی موافق و بدون رأی مخالف تصویب کرد.به گزارش میرملاس ؛ شورای امنیت سازمان ملل امروز عصر (دوشنبه) طی جلسه‌ای قطعنامه‌ای که قطعنامه‌های پیشین ضد ایرانی این نهاد را لغو کرده و […]

5754584863bmgkyeniyeler

 

شورای امنیت سازمان ملل، هفت روز پس از تدوین متن نهایی برنامه جامع اقدام مشترک، قطعنامه لغو تحریم‌های ایران را با ۱۵ رأی موافق و بدون رأی مخالف تصویب کرد.
به گزارش میرملاس ؛ شورای امنیت سازمان ملل امروز عصر (دوشنبه) طی جلسه‌ای قطعنامه‌ای که قطعنامه‌های پیشین ضد ایرانی این نهاد را لغو کرده و تحریم‌ها علیه تهران را برخواهد چید، با ۱۵ رأی موافق و بدون رأی مخالف تصویب کرد.
هفته گذشته منابع دیپلماتیک اعلام کردند که آمریکا روز چهارشنبه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در شورای امنیت سازمان ملل توزیع کرد که توافق هسته‌ای با ایران و پایان بخشیدن به تحریم‌های مدنظر را تأیید خواهد کرد اما شامل حفظ تحریم‌های تسلیحاتی و منع فناوری موشک‌های بالستیک است.
پیش‌نویس متن این قطعنامه در مذاکراتی که بین ایران و گروه ۱+۵ در وین انجام شده تدوین گشته است. متن کامل پیشنویس این قطعنامه را اینجا بخوانید.
سید عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه کشورمان، می‌گوید: “قطعنامه ای که امروز در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب می رسد در نوع خود، قطعنامه ای منحصر به فرد در تاریخ شورای امنیت به حساب می آید.”
مذاکره کننده ارشد کشورمان گفت: “قطعنامه امروز شورای امنیت، کلیات اش این است که ما را از ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد خارج می کند.”
وی افزود: “بر این اساس، شورای امنیت دیگر برنامه هسته ای ایران را به عنوان تهدید شناسایی نمی کند.”
سید عباس عراقچی گفت: “امروز پس از تصویب پیش نویس قطعنامه درباره لغو تحریم های ایران در شورای امنیت، وزارت امور خارجه ایران بیانیه ای صادر و اعلام می کند که دیگر، مشروعیت تحریم ها و محدودیت ها را به رسمیت نمی شناسیم و تمامی آنها غیر معتبر است.”

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=71841

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. بسلامتی

  2. جناب دکتر ظریف عزیز دست مریزاد باد

  3. نگاش نکن ظریف شش کشور حریفه

  4. درودبرتیم مذاکره کننده

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.