تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
8

کاربرد های فناورى NFC

  • کد خبر : 71865
  • 01 مرداد 1394 - 10:31

   سرویس فناوری/میرملاس نیوز امروزه اکثر تلفن ها هوشمند اندرویدی ( تلفن های میان رده و رده بالا) مجهز به فناوری حوزه نزدیک NFC هستند،ارتباط حوزه نزدیک یا NFC، (مخفف near field communication) گونه‌ای وسیله ارتباطی بی‌سیم بین دو دستگاه در مجاورت همدیگر است که در فاصله‌های کوتاه کاربرد دارد در ادامه با کاربرد های […]

 

image
 سرویس فناوری/میرملاس نیوز

امروزه اکثر تلفن ها هوشمند اندرویدی ( تلفن های میان رده و رده بالا) مجهز به فناوری حوزه نزدیک NFC هستند،ارتباط حوزه نزدیک یا NFC، (مخفف near field communication) گونه‌ای وسیله ارتباطی بی‌سیم بین دو دستگاه در مجاورت همدیگر است که در فاصله‌های کوتاه کاربرد دارد در ادامه با کاربرد های این وسیله آشنا خواهید شد.

۱-پرداخت از طریق ان‌ اف‌ سی

مهم‌ترین کاربرد ان‌اف‌سی، پرداخت پول از طریق گوشی‌های هوشمند است. برای این منظور، کاربر اطلاعات مربوط به کارت اعتباری خود را در گوشی ذخیره می‌کند و در زمان خرید، گوشی را به دستگاه ان‌اف‌سی‌خوان نزدیک می‌کند تا پرداخت انجام شود. بیشتر معاملات نیاز به تصدیق ندارند ولی در برخی موارد ممکن است فروشندگان در خواست تایید هویت کنند.

۲-استفاده از NFC برای چاپ مستقیم از موبایل یا تبلت به پرینتر های مجهز به این تکنولوژی

برای این کار کافیست پس از روشن کردن NFC موبایل خود به بخش گالری رفته و عکس یا متن مورد نظر را باز کرده و از طریق منو گذینه پرینت را انتخاب و سپس از منوی جدید باز شده “چاپ از طریق NFC “را انتخاب و گوشی را در چند سانتی برچسب NFC روی دستگاه پرینتر گرفته و منتظر چاپ شوید.

۳-استفاده از NFC برای انتقال تصاویر از موبایل و تبلت به نلویزیون های مجهز به NFC

در بعضی از تلویزیون های سری جدید در پشت بدنه و روی قاب پشت برچسب NFC وجود دارد و میتوان با نزدیک تر کردن گوشی و روشن بودن NFC گوشی تصاویر را از گوشی به تلویزیون منتقل کرد. البته در بعضی موارد نیاز به دریافت برنامه ارسال تصاویر از گوگل پلی برای اندروید میباشد.

۴- استفاده از NFC برای زمان بندی یا انجام کار های خاص

با استفاده از تگ های NFC که قابلیت برنامه ریزی دارند شما میتوانید تعیین کنید که هنگامی که تگ مورد نظر به دستگاه شما متصل میشود به صورت خودکار نور دستگاه کم شود و یا صدای دستگاه قطع شود همچنین میتوانید از آن به عنوان یک ذخیره ساز استفاده کنید البته ذخیره کردن داده های متنی کوتاه همانند کد پین .

۵-استفاده از NFCبرای اتصال به ابزار ها جانبی تلفن های هوشمند

یکی دیگر از قابلیت های NFC اتصال به دستگاه های هوشمند است بدین صورت که شما یک هنزفری دارید که از این اتصال بهره میبرد شما با نزدیک کردن هنزفری خود به دستگاه اتصال بین گوشی و هنزفری را برقرار میکنید (روشن کردن بلوتوث و اتصال به هنزفری توسط نزدیک کردن )

۶-باز کردن قفل توسط NFC

با استفاده از این تکنولوژی شما قادر خواهید بود با نزدیک کردن تلفن هوشمند خود قفل درب منزلتان را باز کنید .

استفاده‌های روزمره از فناوری NFC

همانطور که پیشتر گفته شد فناوری NFC می‌تواند همانند کارت های غیرتماسی عمل کرده و دقیقا مسئولیت آنها را به دوش بکشد. یعنی اطلاعاتی را به قرائت‌کننده این گونه کارت‌ها ارسال نماید اما از طرفی دیگر NFC به خودی خود می‌تواند یک قرائت‌کننده نیز محسوب شود که یکی از کاربردهای آن را می‌توان خواندن برچسب‌های دیجیتالی دارای چیپ مخصوص RFID برشمرد. برچسب‌های دیجیتال به برچسب‌هایی گفته می‌شود که حاوی اطلاعات دیجیتالی می‌باشند و با یک دستگاه قرائت‌کننده می‌توان اطلاعات کاملی از محصول یا وسیله‌ای که در حال استفاده از آن هستیم به‌دست آورد. این اطلاعات می‌تواند حاوی متن‌ها و لینک‌ها باشد که به راحتی قابل ذخیره شدن در گوشی موبایل شما هستند. از این برچسب‌ها در تبلیغات و معرفی محصولات، کارت‌های ویزیت و فروشگاه‌ها استفاده می‌شود.

به اشتراک گذاری اطلاعات در تلفن‌های هوشمند

برای این‌منظور باید در هر دستگاه، آندروید نسخه ۴ یا همان Ice Cream Sandwich و NFC داشته باشید.

۱- با رفتن به بخش تنظیمات (Setting) مطمئن شوید که NFC و Andorid Beam در این بخش فعال یا ON (روشن) شده است.
۲- تا زمانی که هر دو دستگاه روشن هستند به سادگی می‌توانید اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته‌اید را انتقال دهید.
۳- باید دو دستگاه را پشت به پشت هم بصورتی که تقریبا همدیگر را لمس کنند، قرار داد و شما یک لرزش را احساس کنید.
۴- پس از احساس لرزش یک انیمشن کوچکی در پس زمینه دستگاه نمایش داده می‌شود که نشان دهنده آن است که محتویات به اشتراک گداشته شده دستگاه شما در حال انتقال می‌باشد.
۵- در پایان محتویات به اشتراک گذاشته شده دستگاه شما به دستگاه دیگر بارگذاری خواهد شد.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=71865

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.