تاریخ : شنبه, ۱۱ فروردین , ۱۴۰۳
4

بندر بن‌سلطان:‌ قدرت‌های منطقه آماده‌ حمله به ایران!

  • کد خبر : 71900
  • 31 تیر 1394 - 2:21

  اولین واکنش یکی از اعضای خاندان سلطنتی عربستان به توافق ایران و ۱+۵ این بوده که «توافق ایران بر سر منطقه آوار خواهد شد» و «عربستان و قدرت‌های خلیج (فارس) آماده‌اند پس از توافق هسته‌ای، بدون حمایت آمریکا به ایران حمله کنند.»  «بندر بن‌سلطان» سفیر عربستان در واشنگتن و یکی از اعضای بلندپایه خانواده […]

SouthLebanon_Featured_بندر-بن-سلطان1

 

اولین واکنش یکی از اعضای خاندان سلطنتی عربستان به توافق ایران و ۱+۵ این بوده که «توافق ایران بر سر منطقه آوار خواهد شد» و «عربستان و قدرت‌های خلیج (فارس) آماده‌اند پس از توافق هسته‌ای، بدون حمایت آمریکا به ایران حمله کنند.»
 «بندر بن‌سلطان» سفیر عربستان در واشنگتن و یکی از اعضای بلندپایه خانواده سلطنتی حاکم بر حجاز، اولین واکنش سعودی‌ها را به توافق ایران و ۱+۵ رقم زده و از حمله به ایران سخن گفته است.

وی که با نشریه «تایمز لندن» مصاحبه کرده، ابتدا توافق هسته‌ای را با دستیابی به بمب اتم همسان دانسته و گفته که «توافق ایران بر سر منطقه آوار خواهد شد.»

دیپلمات سابق سعودی، شیخ‌نشین‌های حاشیه جنوبی خلیج‌فارس را قدرت خواند و ضمن تهدید ایران به حمله نظامی گفت: «عربستان و قدرت‌های خلیج (فارس) آماده‌اند پس از توافق هسته‌ای، بدون حمایت آمریکا به ایران حمله کنند.»

پرنس بن‌سلطان همچنین توافق با ایران را عامل کاهش اعتماد کشورهای منطقه به آمریکا دانست و گفت:‌«مردم منطقه من، حالا دیگر به مشیت الهی اتکا می‌کنند و در حال تقویت توانایی‌ها و تحلیل‌های خود با کمک هر کسی به جز قدیمی‌ترین و قدرتمندترین متحد خود هستیم.»

بندر بن‌سلطان به توافق دولت بیل کلینتون با کره شمالی بر سر مسائل هسته‌ای اشاره کرد و ضمن تشبیه توافق آن روزها با توافق وین، گفت: «همه تحلیل‌گران سیاست خارجی، ادارات اطلاعات و امنیت ملی و متحدان آمریکا در منطقه یش بینی کرده‌اند که حاصل توافق با ایران نه تنها از حاصل توافق با کره شمالی بدتر خواهد بود بلکه در این مورد، میلیاردها دلار هم در دسترس ایران قرار خواهد گرفت.»

 
 
 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=71900

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 22در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۲
  1. به کوری چشم دشمنان ، هیچ غلطی نمی کنید.
    شما از پس کودک خردسالی مثل یمن بر نیومدید حالا گنده تر از وجودتون حرف می زنید ، مشیت الهی بخور تو سرتون که به کسی غیر از خدا تکیه کرده اید و نیاز به بت شکن دیگری دارید ، مشیت الهی نزدیک است …………

  2. مرگ بر ال سعود
    تا رهبر عزیز ده دنیا داریم آسوده خاطر چی شیر می بالیم

  3. هم بندر غلط کرده هم سلطان و هم قدرتهای کذایی منطقه ایش
    بره ریش عربستان را از گندی که بواسطه حمله به یمن به صورتش پاشیده پاک کند بعد رجز خوانی برای ایران کند اوایل انقلاب ما تازه در جریان بحران انقلاب بودیم که تمام قدرتهای پوشالی عرب و ابرقدرتهای دنیا به پشتوانه صدام ۸ سال جنگ را بر ما تحمیل کردند و آن نتیجه را گرفتند
    حال هم غرب و شرق وهم کشور های منطقه از قدرت ایران با خبرند لذا اینگونه الفاظ بچگانه ناشی از مستی ایشان در مهمانی متهد بزرگ ودیرنه اش می باشد.
    گندی که به کشور های عرب حاشیه خلیج فارس زدند را درست کند، داعش که نماد اسلام هراسی ودین گریزی شده را جمع کند آنوقت برای ما کرکری بخواند باز میگویم بعنوان یک رزمنده غلط کرده خودش وپادشاه خرفت و آن قدر تهای خیالی منطقه ایش.

  4. مگر مترسک ها هم حرف می زنند!!!!!

  5. جنابعالی خیلی غلط می کنی که حتی به حمله به ایران فکر کنی!

  6. شما اول توان درست کردن آب معدنی بیابید بعد ب فکر جنگ باشید

  7. چقدر خندیدم ای کاش عربی بلد بودم تا واسش می نوشتم مورچه چیه تا کله پاچه اش چی باشه عربها از کی شدند قدرتهای منطقه که ما خبر نداریم شما که با همه کشورهای عربی دنیا در مدت سه روز از اسرائیل یک میلیون نفری شکست خوردید و او افتضاح رو به بار اوردید اقای بندر بدون اب این سخن یک جوان لک زبان است همه اعراب یک طرف باشند همه همه ها لرستان یک طرف به خدا به دیگر عزیزان هموطن زحمت نمیدیم خودمون حالتون رو می گیریم یعنی ۲۴ ساعته میرم طواف هم می کنیم بدبخت خودتون رو گول نزنید که قدرتهای جهان کمکتون می کنند اونها دیگه قدرت ما رو فهمیدند خودشون خوب جوانان ایرانی را میشناسند هشت سال تمام دنیا با این جوانان ایرانی جنگیدند راستی چه غلطی کردند خیلی خنده دار بود تمام دنیا یک طرف مایک طرف (عه زیزم عه زیزم ) شما هیچ خ.. نیستید بلانسبت کعبه و ائمه اطهار

  8. دوستان زیاد نگران نباشند، قدیما تو روستاها سگهای که بگیر نبودن از دور زیاد هاپ هاپ میکردن و دندون نشون میدادن … و البته از سر ترس . خانمهای آل سقوط همون حکایت دارن

  9. خیلی خیلی خنده دارد کاش حرفشان دروغ نباشد عربستان هم سراز دو گوش درآورده

  10. هم شما و هم اربابتان جرات نگاه کردن هم به سایه ایران ندارید.مگه بخواهید خودکشی کنید.فکر کنم ما باید نقشه امپراتوری هخا منشی را پیاده کنیم.شما قدر عطوفت اسلامی نمی خورید. و لایق لطف ایران و ایرانی هرگز نبودید.اگر رهبر عزیز اشاره کنند .بجه ها مثل مارمولک میذارنتون سینه خیز یروید تو همان شنزارهاتان خفه بشید.

  11. اشیاخ اول بیایید باشگاه بعثت تا چربیهای حرومتون اگه آب شد، اونوقت ذرت را پرت کنید.

  12. اینانشستن تو اتاقک شیشه ای و می خواهند باما دعواباسنگ کنند!

  13. ارواح ننت !عیاش خوش گذران مزدور رژیم کودک کش صهیونیستی دست از با خطا کنی بساط عیاشی ات راجمع خواهیم کرد

  14. دیوانه اند…

  15. الموت دال سعود .سگ کی باشید گنده تراز دهن کثیفت حرف می زنی اشغال .سگ اسراییل واق واق نکن .

  16. زشیر شترخوردن و گوشت سوسمار// عرب رابه جایی رسیده است کار// که تاج کیانی کند آرزو// تفو بر تو ای چرخ گردون تفو. تا دهه سوم قرن بیستم این عربهای پابرهنه ی بی تمدن، بیابانگردانی گرسته بودند که بهترین گوشت و غذای آنها ، چلپاسه(سوسمار) بود. به لطف چاه های نفت و گاز که مصادف بود با اوج دوران سیاست استعماری انگلستان در خاورمیانه به لحاظ وضعیت ژئوپلیتیک وپتانسیل های بالای اقتصادی و غارت آن. که منجر به تشکیل عرستان سعودی شد. حال حاکمان جاهل این کشور در گرداب تفکرات “شوونیسم” و “پان عربیسم” افتاده و هذیان گویند. این نوچه های وهابی بدانند که ایرانیان ، دارای تمدن و فرهنگی غنی بوده و ناسیونالیستهای واقعی اند که دلاوری هایشان در تاریخ برای همیشه ثبت و ضبط گردیده است. اینان هیچکدام از صدام ملعون متعصب تر و دیوانه تر نیستند و خود شاهد و گواه رنده ای هستند که ما مردم با غیرت ایران چه بلایی بر سر او و حامیانش آوردیم. به قول لرها به آنها “پح کنی” دستشویی لازم خواهند شد.

  17. بقول مولانا:ای سگ طاعن تو عو عو می کنی….

  18. کاش دولت ننگین حجاز چنین جراتی داشته باشد که علیه ایران دست به اقدام نظامی بزند ! تا یک شبه کعبه و مدینه برای همیشه از دست این خودفروختگان مرد نما آزاد شود . آل سقوط آبروی اسلام و حتی انسانیت را لکه دار کرده اند حال بفکر حمله به ایران افتاده اند زهی خیال باطل . این یک حرکت انتحاریست هرچند بسیار بعید بنظر میرسد . تاریخ معاصر گواه همه چیر است …

  19. هیچ غلطی نمیکنیددوغگوهای خائن

  20. این آقایان بدانند ما مطیع امر رهبری هستیم و منتظر فتوای ایشان هستیم تا چنان مشتی بر دهان این خویشاوندان معاویه بزنیم که دیگر جرأت گفتن چنین حرفهایی را نداشته باشند.از آقای مهندس رحمانپور به خاطر نوشتن این نظر زیبا و پرمعنی سپاسگزارم.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.