تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
3

رئیس‌کل دادگستری لرستان: مرکز حمایت از سرمایه‌گذاری در لرستان تشکیل شد

  • کد خبر : 72057
  • 01 مرداد 1394 - 21:55

      رئیس‌کل دادگستری لرستان گفت: مرکز حمایت از سرمایه‌گذاری در کمیته اداری بازرسی لرستان تشکیل شد و سرمایه‌گذاران در صورت وجود موانع در سرمایه‌گذاری می‌توانند به این مرکز مراجعه کنند. به گزارش میرملاس ، جعفر بدری ظهر امروز در جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران لرستان که در سالن کنفرانس دادگستری خرم‌آباد برگزار شد، […]

 

 

139304020947222703063373

 

رئیس‌کل دادگستری لرستان گفت: مرکز حمایت از سرمایه‌گذاری در کمیته اداری بازرسی لرستان تشکیل شد و سرمایه‌گذاران در صورت وجود موانع در سرمایه‌گذاری می‌توانند به این مرکز مراجعه کنند.

به گزارش میرملاس ، جعفر بدری ظهر امروز در جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران لرستان که در سالن کنفرانس دادگستری خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای است که به درستی نتوانستیم از فرصت‌های طلایی که در بازار مصرفی افغانستان، عراق و کشورهای آسیای میانه فراهم شد، استفاده کنیم.

رئیس‌کل دادگستری لرستان عنوان کرد: جایگاه منافع اقتصادی در کشور مشخص نیست بنابراین در این شرایط سرمایه‌گذاری در کشور، حمایت از سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی یک اولویت بوده و به همین دلیل دستگاه قضایی در این مقوله ورود پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه در برخی از شهرستان‌های استان آمار بیکاری بالا است، بیان کرد: بیکاری، ضعف اقتصادی و فقر سبب ارتکاب جرائم می‌شود به همین دلیل دستگاه قضایی طی سال‌های اخیر برگزاری جلسات حمایت از سرمایه‌گذاری را در اولویت کاری خود قرار داده تا شرایط سرمایه‌گذاری سالم در استان لرستان ایجاد شود.

بدری با بیان اینکه استان لرستان از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است، تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس استان لرستان جزء استان‌های پشتیبان مناطق جنگی بود و بیشتر وقت جوانان این استان به دفاع از کشور اختصاص یافت بنابراین ضعف اقتصادی استان به این امر مربوط می‌شود چرا که در منطقه‌ای که جنگ حاکم باشد مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا به حالت قبل بازگردد.

وی با اشاره به اینکه ضعف اقتصادی در یک منطقه، آمار سرقت و جرائم را افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: کمیته قضایی در راستای ایجاد زمینه برای جذب سرمایه‌گذار در استان تشکیل شد تا بتوانیم مشکلات اقتصادی مردم را برطرف کنیم کمااینکه انتظار سرمایه‌گذاران رسیدن به سودآوری است.

رئیس‌کل دادگستری لرستان با بیان اینکه برخی دستگاه‌های اجرایی در زمینه جذب سرمایه گذاران در استان کوتاهی کرده‌اند، گفت: یکی از راه‌های موفقیت سرمایه‌گذاری در استان تأسیس بازار محصولات و دادن مجوز به واحدهای صنعتی است.

وی اظهار داشت: واقعیت این است که سرمایه‌گذار در شرایط صنعتی با مشکلات و قوانین درگیر است که ثبات ندارد به گونه‌ای که یک‌مرتبه دسترسی به مواد اولیه، نرخ ارز، سود بانکی و جریمه بانکی افزایش و از طرفی خسارات تأخیر در دسترسی به این موارد همه بر تولیدکننده تحمیل شده که سبب می‌شود این فرد در شرایط احتضار قرار گیرد.

بدری از وضع قوانینی برای تسهیل سرمایه‌گذاری در استان خبرداد و افزود: شرایطی جهت رفع موانع بر سر راه سرمایه‌گذار فراهم شده تا مجوز لازم صادر و  تسهیلات به وی ارائه شود.

رئیس‌ کل دادگستری لرستان از شکل‌گیری مرکز حمایت از سرمایه‌گذاری در کمیته اداری بازرسی خبرداد و عنوان کرد: سرمایه‌گذاران در صورت وجود موانع در سرمایه‌گذاری می‌توانند به این مرکز مراجعه کنند و اگر مشکل به لحاظ قانونی قابل حل باشد، دستور صادر شده و سرمایه‌گذار می‌تواند شروع به کار کند.

وی تصریح کرد: با کسانی که فقط برای دریافت تسهیلات و نه سرمایه‌گذاری به استان لرستان ورود پیداکرده‌اند و قصد دارند این تسهیلات را در جاهای دیگر هزینه کنند، برخورد می‌شود.

بدری بیان کرد: برای تسهیل بین دعاوی واحدهای تولیدی به روسای دادگستری تأکید شده شخصاً این پرونده‌ها را زیر نظر بگیرند و مسائل و مشکلات را حل کنند به این ترتیب با ایجاد مرکز داوری شرایط آسانی برای حل و فصل دعاوی و اختلافات فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ ارجاع دعاوی به واحدهای داوری را گسترش دهیم، گفت: اعضای داوری از حقوق‌دانان خوش‌نام و باتجربه استان انتخاب‌شده‌اند و دادستان مسائل مربوط به سرمایه‌گذاری را در شهرستان‌هایی پیگیری می‌کند تا مشکلات برطرف شوند.

رئیس‌کل دادگستری لرستان با بیان اینکه نتیجه حمایت از  سرمایه‌گذاری کاهش جرم و فرهنگ صلح در منطقه است، افزود: هر جا وضعیت اقتصادی مردم خوب باشد، خشونت کمتر شده و هر جا که کار باشد تولید و فعالیت اقتصادی بیشتر و از طرفی سرقت و آمار جرائم پایین‌تر است.

وی عنوان کرد: امیدواریم مشکل گریبان‌گیری که سال‌ها فقر را در این استان تثبیت کرده، حل شود چراکه مشکل فقر و گرفتاری با تزریق پول حل نمی‌شود بلکه باید در درازمدت ثبات ایجاد شود، تا محلی برای درآمد باشد.

بدری بیان کرد: از دستگاه‌های مختلف انتظار داریم برای سرمایه‌گذاری در استان برنامه‌ریزی کنند چرا که استان لرستان در بحث محصولات کشاورزی استراتژیک و ثابت نیست که باید به این مشکلات پرداخته شود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=72057

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. با سلام خدمت مدیر محترم
    و با عرض ادب خدمت مخاطبان ارجمند
    شوراهای حل اختلاف با اتکال و استعانت از درگاه خدای عزیز سعی در اصلاح ذات البین جامعه دارند و در این مسیر زحمات بسیاری کشیده اند و بطوری که مسوولین محترم دادگستری گزارش اماری را ارایه میدهند بیش از چهل درصد پروندها از جمله
    اختلافات خانوادگی با وساطت ایشان حل و فصل میشوند سوای اینکه فعالیت در شورا افتخاری و به جهت رضای خداست اما حداقل حق الزحمه ای به منظور مثلا کرایه اژانسی باید در اختیار این قشر از جامعه قرار گیرد تا بتوانند به محل خدمت برسند و از شکم زن و بچه شان نزنند. لذا ضمن تقاضا از ریاست مترم دادگستری از هما هم انتظار داریم به عنوان زبان گویای مشکلات جامعه سری به شوراهای حل اختلاف خاصه خانواده برنید تا با مشکلات و زحمات شوراها و معضلات اجتماعی مبتلابه بیشتر اشنا شوید
    من خودم فوق لیسانس هستم که افتخار خدمت به جامعه ام در شورا ها را دارم از طرفی سایر کارشناسان دادگستری ماهانه درامدهای هنگفتی دارند که نعوذ بالله ادم وسوسه میشود قید خدمت فی سبیل الله را بزند
    ضمن عذر خواهی از اطاله کلام تقاضای پیگیری ویژ را دارم
    متشکرم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.