- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

شهرستان دلفان در بسیاری از شاخص های زیرساختی مشکل دارد

81677087-70023636

 

 

سرپرست فرمانداری شهرستان دلفان گفت : این شهرستان در زیرساخت های نظیر راه ارتباطی ، گاز روستایی، آب و برق مشکل دارد .

به گزارش میرملاس ؛ جعفر طولابی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:با توجه به وسعت و جمعیت شهرستان دلفان در گذشته در حق این شهرستان اجحاف شده و در زمینه ایجاد امکانات زیرساختی اقدامات مناسبی صورت نگرفته است .

وی اظهار داشت : بیش از ۱۷۰ روستای شهرستان دلفان با مشکل تامین آب شرب مواجه اند که روستاییان برای تامین آب مورد نیاز خود مشکل دارند .

وی بیان داشت : دربخش گازرسانی روستایی با آنکه شهر نورآباد در ۲۰ سال گذشته از نعمت گاز بهره مند شده است اما از ۴۴۰ روستا تنها ۴۷ روستا از نعمت گاز طبیعی بهره مند است .

طولابی ادامه داد : شهرستان دلفان بیش از هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی دارد اما ضریب راه آسفالته روستایی آن از میانگین استانی کمتر است که این موضوع توجه ویژه مسوولان راه و شهرسازی استان لرستان را می طلبد .

به گفته این مسوول ، بیش از ۲۹ روستای شهرستان دلفان هنوز از نعمت برق بهره مند نیستند .

وی افزود: این روستاها در مناطق سخت گذر شهرستان دلفان واقع شده اند که امیدواریم از سوی مسئولان شرکت برق استان لرستان اعتبار لازم را برای برق رسانی به این روستاها تخصیص دهند .

وی خاطر نشان کرد : گرچه در سال گذشته به همت استاندار لرستان اقدامات خوبی در حوزه شهرستان دلفان صوت گرفته است اما با توجه به عمق محرومیت امیدواریم با تخصیص اعتبارات مورد نیاز و توجه مسئولان استانی شاهد تخصیص اعتبارات خوبی برای جبران توسعه نیافتگی این شهرستان باشیم .

شهرستان دلفان با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت و ۴۴۴ روستا در شمال غربی استان لرستان واقع شده است.