تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
4

دکتر عبدی : نرخ بیکاری در لرستان کاهش یافت/ گازرسانی روستاهای بالای ۲۰ خانوار

  • کد خبر : 72405
  • 05 مرداد 1394 - 14:57

  نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: از نظر آمار بیکاری شاهد کاهش آمار بیکاری استان لرستان از ۲۱ درصد به ۱۴درصد بوده ایم. به گزارش میرملاس به نقل مهر، کمیته برنامه ریزی شهرستان چگنی عصر شنبه به ریاست نورالدین درمنان فرماندار و با حضور ایرج عبدی نماینده مردم شهرستان خرم آباد و […]

57842_orig

 

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: از نظر آمار بیکاری شاهد کاهش آمار بیکاری استان لرستان از ۲۱ درصد به ۱۴درصد بوده ایم.

به گزارش میرملاس به نقل مهر، کمیته برنامه ریزی شهرستان چگنی عصر شنبه به ریاست نورالدین درمنان فرماندار و با حضور ایرج عبدی نماینده مردم شهرستان خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی و سایر اعضاء در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

ایرج عبدی نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی در این جلسه عنوان کرد: در راستای محروم زدایی استان جلسات متعددی با وزراء و استاندار لرستان صورت گرفت به طوریکه در حوزه راه و شهرسازی لرستان در کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات در کشور رتبه اول را کسب کرده و این به علت بازسازی راه ها در استان است.

وی ادامه داد: همچنین از نظر آمار بیکاری شاهد کاهش آمار بیکاری استان لرستان از ۲۱ درصد به ۱۴.۲درصد بوده ایم.

عبدی در خصوص اقدامات صورت گرفته در  راستای محرومیت زدایی گفت: در دو سال گذشته بودجه چندانی به استان تعلق نمی گرفت که خوشبختانه توانستم ۴ هزار میلیارد تومان در راستای این محرومیت زدایی در صحن مجلس جابجا کرده و بتوانیم ماده ۱۸۰ در راستای اختصاص اعتبارات و محرومیت زدایی از استانهای محروم را احیاء کنیم.

عبدی گفت: با پیگیری توانستیم نوعی بومی سازی در خصوص تصویب برنامه های شهرستان ها در قالب شورای برنامه ریزی را داشته باشیم و ۱۱۴ میلیارد تومان بودجه مناطق محروم را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه استان لرستان در سال ۹۴ در زمینه افزایش بودجه هزینه ای رتبه اول را داشته است افزود: گازکشی روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان سال ۹۵ و راه اندازی ذوب آهن صدر فولاد از اقدامات در دستور کار است.

فرماندار چگنی نیز ضمن تبریک موفقیت تیم مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: موفقت تیم هسته ای باعث دور شدن کشور از تحریم و جلب اعتماد جامعه جهانی شد.

درمنان افزود: تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی طی ۲۲ ماه اداره پرونده هسته ای توانست اعتماد جامعه جهانی به دست آورد و دولت های غربی حق دستیابی ایران به انر‌ژی هسته ای را به رسمیت بشناسند.

وی با عنوان اینکه تیم مذاکره کننده نماد عقلانیت مردم ایران در جهان بود گفت: در مذاکرات نشان دادیم راهی جز تکریم ایرانیان وجود ندارد و همه تلاش ها و موفقیت ها حاصل حمایت های مقام معظم رهبری، پایمردی مردم و ثمره خون شهداست.

فرماندار چگنی ادامه داد: همان طوریکه رئیس جمهور تاکید کردند هم سانتریفیوژ باید بچرخد و هم چرخ اقتصادی مملکت و تیم مذاکره کننده ما توانست این ماموریت بسیار مهم را تا اینجا با موفقیت انجام برساند.

درمنان همچنین در خصوص پروژه های اولویت دار شهرستان گفت: نیازها و پروژه های اولویت دار شهرستان در بازدیدهای میدانی جمع آوری و طی مصوبه ای به استان اعلام شد اما متاسفانه بعضاً در استان به دلایلی این پروژه ها کنار گذاشته می شود و مواردی پیشنهاد می شود که خارج از نیازمندیهای شهرستان است و این قابل پذیرش نیست.

درمنان اعتبار توزیع شده بین ۱۰۶ پروژه شهرستان را ۱۴۸۱۴۸ میلیون ریال عنوان کرد و خواستار همکاری و پیگیری دستگاه های اجرایی شهرستان با دستگاه استانی مربوطه در خصوص تسهیل مبادله موافقتنامه ها، نظارت بر اجرای صحیح پروژه ها و انتخاب صحیح پیمانکاران شد.

 
 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=72405

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 9در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۹
  1. با سلام
    جناب عبدی وکیل محترم مردم ایران بفرمایید این افراد کجا مشغول کار شده اند که ۷درصد کاهش بیکاری در لرستان نتیجه آن است ؟

  2. جناب عبدی از روز انتخاب به دنبال احداث مرکز تخصصی خود بوده اند حال که به انتهای دوران تصدی نمایندگی رسیدیم به یاد جوانان و مشکلات انها افتاپند…

  3. ب استانهای دیکرمهاجرت کردن بنابراین بیکاری کم شده.

  4. جناب عبدی با حلوا حلوا دهن شیرین نمیشه نکنه اون ۲۱نفر فوق لیسانس که رفتن رفتگر شهرداری شدن از ۲۱درصد کم کردی

  5. با سلام به خدمت جناب آقای دکتر عبدی نماینده محترم خرم آباد

    جمعیت لرستان حدود دو میلیون نفر است.
    حداقل ۶۰ درصد آن یعنی ۱/۲۰۰/۰۰۰ نفر در سن کار هستند.
    ۲۱ درصد از افراد در سنِ کار یعنی ۲۵۲ هزار نفر از آنها بیکار بوده اند.
    به گفته ی جناب عالی نرخ بیکاری از ۲۱ درصد به ۱۴ درصد رسیده و ۷ درصد کاهش یافته است. یعنی حدود ۸۴ هزار از تعداد بیکاران کاسته شده که به معنای این است که اولاً: ۸۴ هزار شغل جدید ایجاد شده و ثانیاً: هیچ کدام از شغل های قبلی تعطیل نشده اند.

    ما شک نداریم که نمایندگان استانمان هم راست میگویند و هم از آمار و ارقام سر در می آورند و هم اطرافیان و مشاوران شان کارشناسان کاربلدی هستند که حرف های پخته برای شان تهیه میکنند.
    با این حال اگر ممکن است، لطف بفرمایید لیستی یا سامانه ای معرفی بفرمایید که که نام نه همه ی این ۸۴ هزار نفر بلکه نام حداکثر ۵ هزار نفر از این خوشبختانی که طی این چند سال یا دو سال به اشتغال رسیده اند را در آن ثبت شده باشد یا کارخانه ها و گارگاه هایی که هزار نفر از این شاغلان را در خود جای داده اند آدرس دهید؛ تا هم دعاگو شویم و هم با جان و دل به ستاد تبلیغاتت بشتابیم. شتابی شتابان تر از عجلو به صلاه

  6. آقای عبدی راست میگه مردم از بس ناامید شدند کسی دیگه برا کار مراجعه نمیکنه بنابراین آمار مراجعه کنندگان کم شده ایشون هم فکر میکنه آمار بیکاری کم شده …والله

  7. سلام بر دکتر بی ادعا و با آبرو

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.