- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

تجلیل از ۴۰۰ خبرنگار و فعال مطبوعاتی در روز خبرنگار

248169_orig

 

 

جلسه هم‌اندیشی و ستاد اجرایی آیین بزرگداشت روز خبرنگار با برنامه‌ریزی مشترک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات لرستان جهت برگزاری مطلوب وبرنامه‌ریزی مدون روز خبرنگار در محل اداره ارشاد خرم آباد برگزارشد.

به گزارش میرملاس ، حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان گفت: مراسم روز خبرنگار عصر جمعه ۱۶مرداد در یکی از هتل‌های شهرستان با تجلیل از بیش از ۴۰۰ نفر از اهالی رسانه با حضورنماینده ولی فقیه،استاندار و دیگر مسئولان اجرایی استان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این مراسم از پیشکسوتان عرصه خبر استان لرستان به صورت ویژه تجلیل خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی لرستان حوزه فرهنگ را حوزه آداب، اخلاق، کرامت انسانی، برادری، همدلی و هم‌زبانی دانست و افزود: روز خبرنگار و نیز خبرنگاران و رسانه‌ها بهترین فرصت برای تقویت همدلی و هم‌زبانی در جامعه هستند.

وی با تاکید بر مشارکت خانه مطبوعات در برگزاری هرچه با شکوه‌تر برنامه‌های گرامیداشت روز خبرنگار گفت: برنامه‌های بزرگداشت روز خبرنگار باید با توجه به شعار سال و با همدلی و هم‌زبانی برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان از برگزاری آئین روز خبرنگار سال جاری به صورت شهرستانی در این استان خبر داد و تاکید کرد: برنامه‌های روز خبرنگار باید در شأن و منزلت جایگاه خبرنگاران سخت کوش برگزار شود.

حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان اطلاع‌رسانی را از وظایف خطیر خبرنگاران و اطلاع رسانی را حق مردم دانست و با بیان اینکه جایگاه خبرنگاران برای انتقال نیازهای جامعه به مسئولان قابل تقدیر است، اظهار داشت: حمایت از قشر خبرنگار درهمه زمینه ها لازم است.

وی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی برنامه های روز خبرنگار و تبلیغات محیطی در این خصوص، کار خبرنگاری را حساس خواند و گفت: حضور خبرنگاران در جامعه نیاز است و باید به این جایگاه به نحو شایسته نگاه کرد و این قشر زحمت کش را همیشه مورد توجه و تقدیر قرار داد .

عضو خانه مطبوعات ودبیر شورای اطلاع رسانی استان لرستان از موافقت استانداری لرستان در برگزاری آیین بزرگداشت روز خبرنگار خبر داد و افزود: برای برگزاری هرچه بهتر آیین نکوداشت روز خبرنگار، فرمانداران این استان از امکاناتی که در اختیار دارند استفاده خواهند کرد.

بهرام رشیدی نیا با بیان اینکه خبرنگاران گام به گام با حوادث در حوزه کاری خود حرکت می کنند گفت: مسئولیت و رسالت خبرنگاران در جامعه سنگین و خطیر است.

وی تاکید کرد: خبرنگاران گام به گام  باحوادث در حوزه کاری خود حرکت کرده و تحلیل ها را به صورت کامل و رسا ارائه می دهند.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان لرستان با تاکید براینکه رسانه ها و واحدهای روابط عمومی در ایجاد همدلی و تعامل در بخش های اجرایی و جامعه نقشی مهم دارند، اظهار داشت: خبرنگاران در طول سال بیطرفانه به انعکاس اخبار می پردازند.

بهاروند معاونت فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان نیز در این نشست گفت: رویکرد این اداره در سالجاری شهرستان محوری است و بیشتر برنامه ها برای استفاده و بهره برداری بهتر از ظرفیت های حداکثری مخاطبان بصورت استانی برگزار می شود.

بهاروند با بیان اینکه در اجرای برنامه های روز خبرنگار باید از موازی کاری خودداری شود، گفت: بهتر است تمام صنف ها و تشکلهای خبرنگاران با همکاری و تعامل، برنامه های این روز را برگزار کنند.

وی با اشاره به اینکه نگاه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان به خبرنگاران جامع است، ادامه داد: اجرای برنامه های فرهنگی هنری و … از جمله برنامه های نکوداشت روز خبرنگار در استان است.

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات لرستان با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی، روزی که به نام خبرنگار نامگذاری شده است گفت:تلاش شده برنامه های امسال روز خبرنگار باشکوه تر از سال های گذشته و در قالب هفته خبرنگار برگزار می شود.

چنگایی با بیان اینکه روز خبرنگار بهانه و فرصتی برای پاسداشت و قدردانی از تلاشها و مجاهدتهای بی‌دریغ خبرنگاران و روزنامه‌نگاران بیدار و آزاداندیشی است که زبان گویا و چشم بیدار جامعه‌اند گفت: با توجه به پیگیری های صورت گرفته از سوی خانه مطبوعات و همچنین همکاری مسئولان ارشد استان امسال برنامه های روز خبرنگار به مدت یک هفته و از سه شنبه چهاردهم مرداد ماه آغازمی شود.

رئیس هیات مدیره  خانه مطبوعات لرستان هماهنگی جهت حضور  نمایندگان خانه مطبوعات از سرتاسر استان لرستان در مراسم اختتامیه هفته خبرنگار،اجرای برنامه های هنری , طنز واجرای موسیقی وبرنامه های شاد و مفرح را از اهم برنامه های روز خبرنگار خواند.

عزت چنگایی با بیان اینکه مراسم روز خبرنگار در یکی از هتل های خرم آباد با برپایی نماز جماعت مغرب و عشاء آغاز می شود گفت:سعی شده است در این مراسم بیشتر به برنامه های موردنظر پرداخته شود و مدت سخنرانی ها تا حدامکان کاهش یابد.

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات یادآورشد: امسال توجه ویژه ایی به فعالیت اهالی رسانه درشهرستان ها شده و نمایندگان فعال خانه  مطبوعات شهرستانها با کمک ادارات فرهنگ و ارشاد و فرمانداری ها برنامه های متنوعی را پیش بینی کرده اند که کم مهری های گذشته را جبران می کنند.

وی با قدردانی از استانداری لرستان به جهت همکاری همه جانبه در برگزاری هرچه بهتر این مراسم گفت: نماینده دولت تدبیر و امید در لرستان توجه ویژه ایی به خانه مطبوعات دارد و امیدواریم با تعامل موجود مسایل و مشکلات حوزه رسانه مرتفع شود.

نماینده عالی دولت در استان لرستان،مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان، رئیس خانه مطبوعات و نماینده خبرنگاران استان برای بیان دغدغه ها و مشکلات جامعه رسانه ای استان سخنرانان این مراسم خواهند بود.

در این نشست حنان مدیر کل ارشاد، بهاروند معاونت فرهنگی ،عزت اله چنگایی رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات استان ، حسن نجف وند،بهرام رشیدی نیا ،محمود داودی نژاد سید مصطفی جهانبخت واحمد نقدیان رئیس اداره فرهنگ وارشاد خرم آباد و حضور داشتند در خصوص هرچه بهتر برگزاری برنامه های شهرستانی روز خبرنگار بحث و تبادل نظر شد

هفدهم مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در افغانستان به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.