تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

راه‌اندازی کارخانه لاستیک‌ سازی در لرستان و ایجاد بیش از ۱۳۰۰ فرصت شغلی

  • کد خبر : 72463
  • 07 مرداد 1394 - 22:41

    معاون برنامه ریزی استانداری لرستان گفت: کارخانه لاستیک سازی لرستان با فناوری روز دنیا احداث می شود و محصولات آن نیز قابلیت صادرات به نقاط مختلف را دارد. به گزارش میرملاس ؛ علی هادی چگنی در نشست هماهنگی و بررسی مسائل کارخانه لاستیک سازی لرستان افزود: احداث این کارخانه از مصوبات سفر دکتر […]

IMAGE635641046729131283

 

 

معاون برنامه ریزی استانداری لرستان گفت: کارخانه لاستیک سازی لرستان با فناوری روز دنیا احداث می شود و محصولات آن نیز قابلیت صادرات به نقاط مختلف را دارد.

به گزارش میرملاس ؛ علی هادی چگنی در نشست هماهنگی و بررسی مسائل کارخانه لاستیک سازی لرستان افزود: احداث این کارخانه از مصوبات سفر دکتر روحانی به لرستان است که عملیات اجرایی آن ۲۱ خرداد امسال با حضور دکتر شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهوری آغاز شد.

وی ادامه داد: این طرح از مصوبات سفر هیات دولت به لرستان است که پس از ماهها تلاش و پیگیری مسوولان به ویژه استاندار لرستان به مرحله اجرا رسیده است.

معاون استاندار لرستان گفت: این طرح با ایجاد یک هزار و ۳۴۴  فرصت شغلی مستقیم و همکاری ۸۱ درصدی بخش خصوصی و ۱۹ درصدی سازمان گسترش نوسازی اجرایی می شود. 

وی اعتبار برآورد شده برای اجرای این طرح را حدود هفت هزار میلیارد ریال شامل ۱۳۲ میلیون یورو اعتبار ارزی و دو هزار و ۲۳۱ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ظرفیت تولید این کارخانه سالیانه ۵۰ هزار تن لاستیک پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: به همین منظور مسایل و مشکلات احتمالی این طرح عظیم به طور مداوم و ویژه بررسی می شود تا طرح در مدت زمان معین به بهره برداری رسد.

وی گفت: در این راستا مقرر شده یک حلقه چاه در محل اجرای طرح حفر شود و با توجه به اینکه پیگیری های لازم در خصوص زمان آن انجام شده، گزارش کار در مورد  روند اجرایی احداث این کارخانه باید به صورت هفتگی ارائه شود.

چگنی با بیان اینکه مجمع سالانه شرکت این مجتمع نیز تشکیل شده افزود: تیم احداث کننده لاستیک سازی لرستان سابقه احداث لاستیک سازی کویر یزد را در کارنامه خود دارد و سازمان گسترش صنایع ایران نیز در این راستا همکاری مطلوبی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه تجهیز کارگاه این طرح نیز از هفته آینده آغاز می شود تصریح کرد: هماهنگی لازم با شرکت شهرکهای صنعتی انجام شده و پس از تعیین مشخصات و محدوده زمین، آب و برق آن تامین و انشعابات نیز واگذار می شود.

 چگنی گفت:  فاز ۱ اجرای این پروژه شامل ساختمان اداری، مهمانسرا و زمین نیز تا شش ماه آینده انجام خواهد شد.

وی اولویت نخست مدیریت ارشد اجرایی استان را جذب بخش خصوصی دانست و گفت: استاندار لرستان توسعه استان را در گرو تقویت بخش خصوصی می داند.

وی ادامه داد: هم اکنون بخش خصوصی فعالیت قابل قبولی در استان داشته و افکار عمومی نیز باید از این مهم مطلع باشند.

گفتنی است زمان اجرای طرح لاستیک سازی لرستان ۳۶  ماه اعلام شده است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=72463

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.