تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
6

اولین همایش تجلیل از مدیران کل آموزش و پرورش لرستان پس از انقلاب برگزار شد + عکس

  • کد خبر : 72483
  • 08 مرداد 1394 - 1:40

    مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در اولین همایش مدیران کل آموزش و پرورش لرستان ،پس از انقلاب گفت: ما در آموزش و پرورش به تعامل و توسعه مشارکت همه جانبه معتقدیم ،چرا که مشارکت انگیزش را نیرو می بخشد ،حاکمیت را افزایش و تعلق خاطر به دستگاه را افزایش می دهد . دکتر […]

IMG_2761

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در اولین همایش مدیران کل آموزش و پرورش لرستان ،پس از انقلاب گفت: ما در آموزش و پرورش به تعامل و توسعه مشارکت همه جانبه معتقدیم ،چرا که مشارکت انگیزش را نیرو می بخشد ،حاکمیت را افزایش و تعلق خاطر به دستگاه را افزایش می دهد . دکتر گودرز کریمی فر افزود : در آموزش و پرورش باید منطقی اندیشه کرد ، عاقلانه فکر کرد و هوشمندانه تصمیم گرفت 

به گزارش میرملاس ؛ کریمی فر در این همایش که در پردیس فرهنگیان علامه طباطبایی شهرستان خرم آباد برگزار شد ،تاکید کرد : آموزش و پرورش مهمترین مولد منابع انسانی است که اساس آن ساختن انسان است. وی با بیان این مطلب که  لذ ت حاصل از علم بی‎آلایش است ،گفت :  آموزش و پرورش جعبه سیاه جامعه است وامروز و آینده جامعه را می توان در آیینه آموزش و پرورش به عینه مشاهده کرد . کریمی فر در ادامه سخنان خود گفت:  آموزش و پرورش  باید رویکرد تفاهمی داشته باشد نه تزاحمی .کریمی‎فر ادامه داد: باید گذشته آموزش و پرورش مرور شود تا بتوان آینده بهتری را برای این سازمان ترسیم کرد.

 

7

 

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با تأکید بر اینکه برنامه محوری و پژوهش محوری با رویکرد ارتقاء کیفیت آموزشی از سیاست‌‎های دستگاه تعلیم و تربیت لرستان است، یادآور شد: مدیریت در این سازمان پدیده‎ای ایستا نیست بلکه  مجموعه‎ای از تصمیمای کار و زیبا ست و موفقیت در آموزش و پرورش پیشرفتن باید بدانیم نه به یک نقطه ثابت رسیدن  که امروزمان از دیروز و فردایمان از امروز کیفی تر ٰ مطلوب تر و بهینه تر باشد                        

وی با بیان اینکه معنا را باید در آموزش و پرورش خلق کنیم ، گفت :  خلق معنا همان خلاقیت است که خلاقیت استعداد و مهارتی است که قابل یادگیری و پروراندن است . کریمی فر در ادامه تصریح کرد: آموزش و پرورش حساس، ظریف، پیچیده و پهن‎پیکر را باید با نگاه تعادلی، رویکرد تعاملی و نتیجه تکاملی اداره کرد و نمی‎توان به صورت سنتی به این مهم دست یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان یادآور شد: ما می‎خواهیم آموزش و پرورش مترقی، پیشرو و پیشتاز بسازیم و رمز دستیابی به این حقیقت این است که  در آموزش و پرورش منطقی بیاندیشیم ، عاقلانه فکرکنیم  و هوشمندانه تصمیم بگیریم.

 

4

 

کریمی‎فر اضافه کرد: کشف استعدادها و استعدادیابی از سیاست‎های جدی در آموزش و پرورش لرستان است. وی با بیان اینکه نیاز است دانش‎آموز، مدیر و معلم ،دانش و بینش متناسب با علم روز دنیا داشته باشند ، افزود: باید در آموزش و پرورش فرصت‎سازی را جایگزین فرصت‎سوزی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش بیان کرد: باید با ایجاد دماسنج محتوایی به اهدافمان برسیم وی دما را در آموزش و پرورش یک رمز قلمداد کرد و گفت : دما نماد توجه به دانش آموز ،معلم و اولیاست و نشان از این حقیقت دارد که باید برای رسیدن به اهداف متعالی تعلیم و تربیت به نقش  دانش آموز ،معلم و اولیاء توجه کرد. وی به تاکید سند تحول بنیادین برنقش معلم، اولیاء و دانش‎آموزان اشاره کرد و گفت : باید مشارکت سه مولفه دانش آموز ،معلم و اولیاء را در فرایند آموزش و پرورش نهادسازی و نمادسازی  کرد.

 

777666666

 

کریمی فر همچنین به ۳ عنصر موفقیت در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت : ایستایی ،کارایی و زیبایی  ۳عنصری است که باید به دقت مدنظر قرار گیرد .وی در توضیح ایستایی گفت : منظور از ایستایی اصرار بر توفیقات است و کارایی هم یعنی خوب کار کردن به جای زیاد کار کردن است . وی زیبایی کار را در دستگاه تعلیم و تربیت نتیجه مطلوب و حرکت منطقی ،معقول و هوشمندانه تعبیر کرد و گفت : باید زیبا دید ، زیبا فکر کرد و زیبا هم عمل کرد . کریمی فر تاکید کرد : از آنجایی که فاصله باختن تا ساختن در آموزش و پرورش فقط یک کلمه است و آن ((خواستن)) استٰلذا ما خواستار یک آموزش و پرورش مترقی و پیشرفته هستیم  .

وی اضافه کرد : برای رسیدن به آموزش و پرورش خلاق ،پویا و کارا باید  کفایت، هدایت، حمایت و نظارت را سرلوحه کار ها قرار داد . وی بر این نکته پای فشرد که در آموزش و پرورش باید از نیروهای با کفایت و لیاقت استفاده کرد ، آنها را در مسیر درست و منطقی هدایت کرد ، در پیشبرد امور از آنها حمایت کرد و نظارت جدی و مستمر را برای  تضمین سلامت کار دستگاه در دستور کار قرار داد .مدیر کل آموزش و پرورش لرستان همچنین به کشف استعدادها و استعدادیابی  در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت : توجه به هوشمند سازی مدارس بر اساس مدل مفهومی ضرورتی انکار ناپذیر است .

IMG_2800

 

کریمی فر گفت : در دوسال اخیر توجه به هوشمندسازی با رویکردی منطقی و علمی مورد توجه جدی قرار گرفته و  از ۸درصد در سال ۹۱ به قریب به ۴۰درصد در سال ۹۴ ارتقا پیدا کرده است .  وی بهترین فن مدیریت را در آموزش و پرورش استفاده از فرصت های بی نظیری دانست که برمامی گذرد و تاکید کرد : باید از فرصت ها استفاده کرد تا لایه های بیرون جامعه قضاوت قابل قبولی داشته باشند .کریمی فر گفت : اگر درست عمل کنیم محبوب دیگران می شویم .

وی ادامه داد : آموزش و پرورش باید نیروهایی با برنامه، بی‎حاشیه، اخلاق‎مدارو وزین داشته باشد تا اعتماد جامعه را جلب کند . مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه سخنان خود گفت : در آموزش و پرورش تلاش می کنیم تا یادگیری های عمیق و مفهومی را جایگزین یادگیری های سطحی و حافظه محور کنیم . وی توجه به جشنواره های علمی و المپیادهای دانش آموزی را به علت ماهیت هیجانی و اکتشافی آنها بسیار مهم برشمرد و گفت : این جشنواره ها و المپیادها می توانند میل به یادگیری را در دانش آموزان تقویت نمایند .وی هم چنین ادامه داد : باید عمل گرایی جایگزین شعارگرایی شود ، تفکر بیشتر عملیاتی شود و نقدپذیری  یک فرهنگ شود .

 

IMG_2783

 

 

کریمی فر تصریح کرد : باید خوب فکر کردن و فکر خوب  و معنوی را به دانش آموزان یاد داد و آنها را با پژوهش ،تحقیق و مطالعه آشنا ساخت . کریمی فر  ادامه داد : وزیر فرهیخته و اندیشمند آموزش و پرورش که خود فرزندو محصول ارزشمند تعلیم و تربیت است ،با نگاه علمی وبرنامه محور می تواند آموزش و پرورش را متحول کند وی دکتر فانی را انسانی با برنامه ،بی حاشیه ،اخلاق مدار ، کم ادعا و پرعمل نامید و گفت :  رشد و بالندگی در آموزش و پرورش نوید بخش آینده روشن این دستگاه است که با همت و تلاش دانش آموزان ،فرهنگیان و دانش آموزان محقق خواهد شد .

کریمی فر در پایان  به اهداف برگزاری این همایش اشاره کرد و افزود: نکوداشت مدیران سابق که احساس کردیم به فراموشی سپرده شده اند، افزایش تعامل در آموزش و پرورش، ایجاد همگرایی به جای واگرایی، تقویت اخلاق مداری و نوعی هشدار به خود که این مسئولیت ها امانتی بیش نیستند از جمله اهداف برگزاری همایش مدیران کل آموزش و پرورش لرستان است . گفتنی است که در پایان این همایش از زحمات ارزنده آقایان محمد حسن خشنود ؛جعفر حسین زاده ملکی ،عباسعلی محمدخانی ، محمد علایی بوئینی ، علی اصغر اسفندیار پور ،سید حسین معصومی ،محمدرضا ملکشاهی راد و علی ماکنعلی که در سالهای ۵۷ تا ۹۱عهده دار مسئولیت مدیر کلی آموزش و پرورش لرستان بودند ، تجلیل گردید .

 

IMG_2814

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=72483

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 50در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵۰
  1. درود بر حاج علی اصغر اسفندیاری

  2. درود خدا بر حاج علی اصغر اسفندیارپور

  3. سلام برمرد خستگی ناپذیر ونام آشنای آموزش وپرورش استان لرستان جناب حاج علی ماکنعلی، عزیزی که ادامه تحصیلات تکمیلی دانشگاهی خود را به جهت تقدس فرصت خدمت بی مزد ومنت و بدون درنگ ، به مردم لرستان را به دوران بازنشستگی موکول نمود تا این منش درسی باشد برای سایر مسوولین که تا از فرصت دراختیار در مناصب ومصادر دولتی خدمت خالصانه به مردم این دیاررا بر خواسته های شخصی خویش ترجیح دهند از مرحوم آیت ‏الله بروجردی (ره ) نقل است که فرمود: «در ایام اقامتم در بروجرد، شبی در خواب دیدم به خانه‏ ای وارد شدم، گفتند: رسول خدا(ص) آن جا تشریف دارد، وارد شدم و سلام کردم و در آخر مجلس که جا بود، نشستم. دیدم حضرت رسول خدا(ص) در صدر مجلس جلوس فرموده است و بزرگانی از علما و زُهّاد در کنار ایشان نشسته‏ اند و مقدّم بر همه و نزدیک‏تر از سایرین به رسول خدا(ص)، سید جواد طباطبایی ـ برادر کوچک ‏تر علامه سید مهدی بحرالعلوم ـ نشسته است». به فکر فرو رفتم که در میان این جمع، کسانی هستند که هم عالِم‏تر از سید جوادند و هم زاهدتر از او، چرا این امتیاز، نصیب سید جواد شده است. در همین اندیشه بودم که نبی اکرم(ص) فرمود: «سیدجواد به کار مردم و اهل حاجت، از همه کوشاتر بوده است».انشاالله اینگونه باشیم

    اَلا گر طلبکار اهل دلی
    ز خدمت مکن یک زمان غافلی
    به حال دل خستگان درنگر
    که روزی تو دلخسته باشی مگر
    درون فروماندگان شاد کن
    ز روز فروماندگی یاد کن

    • آری یک سوال جوابش سخت است . عشق به خدمت مانع تحصیل است ؟ یا عشق به مقام؟
      انشالله ماکنعلی هر جا هستن موفق باشند.

  4. درود وسلام بر ملکشاهی راد مرد عقلانیت وتدبروخستگی ناپذیر ملی

  5. حرکت پسندیده ای بود.کارهای اخلاقی ماندگار می شوند

  6. تشکرمیکنم از دکتر کریمی فر با این خلاقیتی که دارذ و این همان همدلی و هم زبانی است خدا وکیلی مدیریت کریمی فر و اسفندیارپور بی نظیر می باشد

  7. سلام بر اسفندیاری و کریمی فر…از دیدن اسفندیارپور خیلی خوشحال شدم

    • از این که پیام پاپید خیلی خوشحالم واقعا باید خوشحال باشیم که افرادی لایقی همچون شما بالاخره پس از سال ها توانستند بتوانند پیام بدهند .حضور شما به فال نیک می گیرم چون پیام شما نشان می دهد که دنیا عوض شده است چرا که شما نماینده یک قشری هستید که به سادگی شهامت اضهار نظر را ندارید وفتی شما پبام داد ید فکر کردم جامعه مدنی ایجاد شده واورپاست چون شما نماد افرادی بودید که فکر کنم پس از ۲۰ سال توانستید یک پبام شفاف بدهید
      مبارک باد بر شما اما غکرش را بکن ممکنه انتخابات طور دیگه باشه

  8. حاجی چقدر پیر شده ، یادش به خیر چه تعصبی داشتیم

  9. سلام و درود خدا بر ملکشاهی

  10. سلام بر استاد و یگانه دوران جناب آقای اسفندیاری که نامش بر تارک آموزش و پرورش لرستان بسان خورشید می درخشد و سپاس از مدیر قدرشناس جناب آقای کریمی عزیز

  11. امیداست این گونه همایش هاآغازگرتحولی نوین درآموزش وپرورش استان ونیزنگاهی معناداربه معیشت معلمان باشد

  12. دستمریزاد دکترجان خسته نباشید

  13. بنده شروع خدمتم در زمان مدیریت جناب آقای محمدخانی بوده است… از ایشان که مرا جهت خدمت در اداره کل دعوت به کار کرد؛ از جناب اسفندیارپور که مسولیت مرا تثبیت کرد؛ از جناب معصومی که ابلاغمان را لغو کرد؛ از آقایان ملکشاهی و ماکنعلی و کلانتر که دعوت به کارمان نکردند و از جناب کریمی فر مدیرکل نوانیش، اخلاق مدار و متفاوت که بنده را مجددا دعوت به کار نمود سپاسگزارم. تشکرم نه بخاطر احراز یا سلب پست ناچیزی است که داشته یا دارم…می خواهم در آخرین سالهای خدمت به جوانترها عرض کنم: همه چیزدر حال تغییراست، “آنچه ثابت است اصل تغییر است!” مهم این است به دیگران نیکی کنیم و اخلاق مداری را سرلوحه کارمان قرار دهیم. اگر سیاسی هستیم سیاست اخلاق مدار را پیشه کنیم. نکته دیگری را هم می خواهم به هم اندیشان یادآوری کنم و آن این است که دولت فعلی دولت اعتدال است!

  14. سلام بر معلمانی که در این سالها خدمت صادقانه کردند

  15. درود بر اسفندیارپوربزرگ وتشکر از آقای کریمی

    • تقدیراز آقای اسفندیارپور عزیز که هدف اصلی این همایش بود کا رخوبی بود چون وی درانتصاب دکترکریمی نقش داشت

  16. خیلی جالبه حرکت پسندیده ای بود.کارهای اخلاقی ماندگار می شوند

  17. باعرض سلام و عرض احترام و ادب خدمت حاج آقا اسفندیارپور امیدوارم همیشه پیروز و سربلند و موفق باشید درپناه حق.

  18. سلام بر اسفندیارپور.شمادر قلب مردم کوهدشت جادارید.

  19. سلام و دعای خیر برای خدمتگزاران صدیق
    اسفندیار جان شیر گرچه پیر است همان شیر است ، با دیدنت دلهای همی مشتا قانت شاد کردید ودرود بر کریمی فر که این گونه محافل همدلی و هم زبانی در بین فرهنگیان زنده کرد

  20. درود و سلام به حاج علی اصغر اسفند یاری و همچنین آقای کریمی که زحمت این جلسه را کشیده

  21. زنده باد اسفدیاری

  22. سلام برنمادونمودجریان نواندیش اصلاح طلبی پیرمردتوانااسفندیارپور ودیگردوستان دوجریان که اهل زدوبند… بده بستان…..معامله گر…. نیستند

  23. انصافا آقای دکتر کریمی فر مدیری است خوش فکر .خلاق باتدبیر و بسیار اخلاقی و معتدل و این همایش بنظرم تراز و وزن مدیر کل جوان و پر تحرک استانمان را خوب معرفی کرد. آفرین آقای کریمی بارک الله احسن

  24. سلام نمی دانم ریاست چه دارد که بعضیها هنوز ول نمیکنند

  25. سلام و درود بر بزرگ مرد و اندیشمند اصلاح طلب .جناب آقای اسفندیاری که در دوره مدیریت آموزش پرورش لرستان هم مرد شماره یک آموزش پرورش کشور شد.مرد صادق و فداکار.پیروز و سر بلند باشی

  26. سلام برماکنعلی مرد علم وعمل

  27. درود بر اسفندیارپور لیدر اصلاح طلب غرب کشور

  28. درود خدا بر دکتر کریمی مدیر کل دوست داشتنی و با فکر استان
    و درود خدا بر اسفندیار پور

  29. احسنتم بر دکتر کریمی مدیر کل
    که واقعا هم دلی و هم زبانی را در این سال به جا آوردند
    درود بر دکتر کریمی

  30. انصافا حضورحاج آقااسفندیارپوردردوره مدیریت ایشان برآموزش وپرورش لرستان به یادماندنی ست.شخصیت منحصربه فردایشان قابل تقدیراست.

  31. درود بر مومنی درود بر اسفند یاری

  32. باسلام اجرای اولین همایش گردهمایی مدیران کل آموزش وپرورش اتفاقی است که بر اساس شعار ملی همدلی وهم زبانی صورت گرفته واین حاصل مدیریتی قوی وبا ظرفیت وبرنامه ریز میباشد. جناب دکتر کریمی فر باداشتن تفکر واندیشه علمی وبه دور از حاشیه های آسیب زا توانسته است که با برنامه ریزهاوساماندهی برنامه های سند تحول بنیادین آموزش وپرورش در راستای پیشبرد کیفیت علمی وآموزشی موفقیت هاو رتبه های برتری را حاصل نماید. به ایشان دست مریزاد وخدا قوت میگوییم

  33. کاش هرکدام از این عزیزان شمه ای از عملکرد خود را عرضه می داشتند

  34. درود خدا بر پدر معنوی اصلاحات استان لرستان ،حاج علی اصغر اسفندیار ی

  35. آفرین بر دکترکریمی به خاطر این برنامه
    احسنتم بر مدیر کل دولت تدبیر و امید
    درود بر مدیر کل جوان دوست داشتنی

  36. سلام ودرود خدا برمرد بی ادعا ومدیر لایق برادر عزیز ودوست داشتنی جناب آقای ماکنعلی که خدمات ایشان درآموزش وپرورش همچنان ماندگار است شاید به جرات باید گفت ایشان ازهمه مدیران کل بهتربودند انشالله هرجا هستید موفق باشید۰

  37. سلام وعرض خیرمقدم خدمت جناب معصومی
    مدیرکل دوست داشتنی اسبق آموزش وپرورش لرستان.
    دردوران ایشان مدیران کاردانی در راس کاربودند
    که همگی بدون هیچ چشم داشتی خدمت میکردند، می توانم
    با حافظه نسبتا ضعیف خودم اشخاصی را که ذهن
    یاری میدهد،نام ببرم: سیدمصطفی شاهرخی معاون مالی،
    سیدنجم الدین موسوی معاون آموزشی،حیدریاری
    معاون پژوهشی،فرج فرید معاون ورزش، سید مهدی حسینی
    و حمیدرحمانپور وسای آموزش وپرورش ناحیه ۱و۲،
    جناب نادرساکی، جناب جوادضیایی مدیر خانه معلم خرم آباد،
    جناب خدانظردریکوند وجناب جهانیان مسیول رفاه.

  38. سلام آقای دوستی قدیمی. باعرض پوزش،غلط املایی زیادی نوشته تان دارد.ببخشید

  39. سلام و درود بر حاج علی ماکنعلی مرد توانا و بزرگ و دلسوز آموزش و پرورش

  40. سلام بر همه به نظرات خودتون یه نگاه بندازید البته یه کم تفکر چاشنی آن کنید تماما بر اساس باند وجناح نظر دادین یه کم واقع بین باشیم تا مشکلات کشور بخوبی حل شود و البته انتخابات کشور ، خداوند خدمتگزاران به انقلاب را توفیق روز افزون عنایت بفرماید اعم از اصولگرا و اصلاح طلب
    راستی چرا ما یاد گرفتیم همش تخریب کنیم جناح اصولگرا و اصلاح طلب اعتقاد دارند که هر کدام کارها را بهتر انجام میدهند ولی خدا را فراموش نکنیم که دیری نمیگذرد که در پیشگاهش باید جوابگو باشیم بیایید مثل شهید چمران باشیم که فرمود خدایا تو خود میدانی که در تمام عمرم یک لحظه تو را فراموش نکردم

  41. سلام ودرودخدابرهمه این عزیزان که ازاول انقلاب تاکنون برای تعلیم وتربیت این استان زحمت کشیده اندهرجا هستن موفق ومویدباشند و تشکروقدرانی از دکترکریمی فرکه ایده خوبی برای تجلیل وتشکرازخادمان این استان داشتن ان شاالله دراهداف وبرنامه هایش موفق باشند.

  42. چرا الکی از کسای تعریف میکنید که هیچ رشد و توسعه ی نه جهت خرم آباد نه بخصوص در جهت کوهدشت کرده اند….!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  43. لطفا کمتر نون به هم قرض بدید به چی فکر میکنید خجالت بکشید

  44. نمیشه دم از عدالت توسعه اشتغال و مشکلات جامعه بزنید دلتون خوشه نخبه اید یا در دستگاه نخبه پرور آموزش و پرورش هستید

  45. آدمای خوب خوب هستن نیازی به مدیحه من و شما ندارن

  46. آقای کریمی فرهنگی که بعد ازسی سال در زمان مدیر کلی جنابعالی بازنشسته شده لایق هدیه نیست و هنوز بعد از یکسال حق پاداش بازنشستگی اون پرداخت نکردی جرا

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.