- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

اولین همایش تجلیل از مدیران کل آموزش و پرورش لرستان پس از انقلاب برگزار شد + عکس

IMG_2761

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در اولین همایش مدیران کل آموزش و پرورش لرستان ،پس از انقلاب گفت: ما در آموزش و پرورش به تعامل و توسعه مشارکت همه جانبه معتقدیم ،چرا که مشارکت انگیزش را نیرو می بخشد ،حاکمیت را افزایش و تعلق خاطر به دستگاه را افزایش می دهد . دکتر گودرز کریمی فر افزود : در آموزش و پرورش باید منطقی اندیشه کرد ، عاقلانه فکر کرد و هوشمندانه تصمیم گرفت 

به گزارش میرملاس ؛ کریمی فر در این همایش که در پردیس فرهنگیان علامه طباطبایی شهرستان خرم آباد برگزار شد ،تاکید کرد : آموزش و پرورش مهمترین مولد منابع انسانی است که اساس آن ساختن انسان است. وی با بیان این مطلب که  لذ ت حاصل از علم بی‎آلایش است ،گفت :  آموزش و پرورش جعبه سیاه جامعه است وامروز و آینده جامعه را می توان در آیینه آموزش و پرورش به عینه مشاهده کرد . کریمی فر در ادامه سخنان خود گفت:  آموزش و پرورش  باید رویکرد تفاهمی داشته باشد نه تزاحمی .کریمی‎فر ادامه داد: باید گذشته آموزش و پرورش مرور شود تا بتوان آینده بهتری را برای این سازمان ترسیم کرد.

 

7

 

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با تأکید بر اینکه برنامه محوری و پژوهش محوری با رویکرد ارتقاء کیفیت آموزشی از سیاست‌‎های دستگاه تعلیم و تربیت لرستان است، یادآور شد: مدیریت در این سازمان پدیده‎ای ایستا نیست بلکه  مجموعه‎ای از تصمیمای کار و زیبا ست و موفقیت در آموزش و پرورش پیشرفتن باید بدانیم نه به یک نقطه ثابت رسیدن  که امروزمان از دیروز و فردایمان از امروز کیفی تر ٰ مطلوب تر و بهینه تر باشد                        

وی با بیان اینکه معنا را باید در آموزش و پرورش خلق کنیم ، گفت :  خلق معنا همان خلاقیت است که خلاقیت استعداد و مهارتی است که قابل یادگیری و پروراندن است . کریمی فر در ادامه تصریح کرد: آموزش و پرورش حساس، ظریف، پیچیده و پهن‎پیکر را باید با نگاه تعادلی، رویکرد تعاملی و نتیجه تکاملی اداره کرد و نمی‎توان به صورت سنتی به این مهم دست یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان یادآور شد: ما می‎خواهیم آموزش و پرورش مترقی، پیشرو و پیشتاز بسازیم و رمز دستیابی به این حقیقت این است که  در آموزش و پرورش منطقی بیاندیشیم ، عاقلانه فکرکنیم  و هوشمندانه تصمیم بگیریم.

 

4

 

کریمی‎فر اضافه کرد: کشف استعدادها و استعدادیابی از سیاست‎های جدی در آموزش و پرورش لرستان است. وی با بیان اینکه نیاز است دانش‎آموز، مدیر و معلم ،دانش و بینش متناسب با علم روز دنیا داشته باشند ، افزود: باید در آموزش و پرورش فرصت‎سازی را جایگزین فرصت‎سوزی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش بیان کرد: باید با ایجاد دماسنج محتوایی به اهدافمان برسیم وی دما را در آموزش و پرورش یک رمز قلمداد کرد و گفت : دما نماد توجه به دانش آموز ،معلم و اولیاست و نشان از این حقیقت دارد که باید برای رسیدن به اهداف متعالی تعلیم و تربیت به نقش  دانش آموز ،معلم و اولیاء توجه کرد. وی به تاکید سند تحول بنیادین برنقش معلم، اولیاء و دانش‎آموزان اشاره کرد و گفت : باید مشارکت سه مولفه دانش آموز ،معلم و اولیاء را در فرایند آموزش و پرورش نهادسازی و نمادسازی  کرد.

 

777666666

 

کریمی فر همچنین به ۳ عنصر موفقیت در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت : ایستایی ،کارایی و زیبایی  ۳عنصری است که باید به دقت مدنظر قرار گیرد .وی در توضیح ایستایی گفت : منظور از ایستایی اصرار بر توفیقات است و کارایی هم یعنی خوب کار کردن به جای زیاد کار کردن است . وی زیبایی کار را در دستگاه تعلیم و تربیت نتیجه مطلوب و حرکت منطقی ،معقول و هوشمندانه تعبیر کرد و گفت : باید زیبا دید ، زیبا فکر کرد و زیبا هم عمل کرد . کریمی فر تاکید کرد : از آنجایی که فاصله باختن تا ساختن در آموزش و پرورش فقط یک کلمه است و آن ((خواستن)) استٰلذا ما خواستار یک آموزش و پرورش مترقی و پیشرفته هستیم  .

وی اضافه کرد : برای رسیدن به آموزش و پرورش خلاق ،پویا و کارا باید  کفایت، هدایت، حمایت و نظارت را سرلوحه کار ها قرار داد . وی بر این نکته پای فشرد که در آموزش و پرورش باید از نیروهای با کفایت و لیاقت استفاده کرد ، آنها را در مسیر درست و منطقی هدایت کرد ، در پیشبرد امور از آنها حمایت کرد و نظارت جدی و مستمر را برای  تضمین سلامت کار دستگاه در دستور کار قرار داد .مدیر کل آموزش و پرورش لرستان همچنین به کشف استعدادها و استعدادیابی  در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت : توجه به هوشمند سازی مدارس بر اساس مدل مفهومی ضرورتی انکار ناپذیر است .

IMG_2800

 

کریمی فر گفت : در دوسال اخیر توجه به هوشمندسازی با رویکردی منطقی و علمی مورد توجه جدی قرار گرفته و  از ۸درصد در سال ۹۱ به قریب به ۴۰درصد در سال ۹۴ ارتقا پیدا کرده است .  وی بهترین فن مدیریت را در آموزش و پرورش استفاده از فرصت های بی نظیری دانست که برمامی گذرد و تاکید کرد : باید از فرصت ها استفاده کرد تا لایه های بیرون جامعه قضاوت قابل قبولی داشته باشند .کریمی فر گفت : اگر درست عمل کنیم محبوب دیگران می شویم .

وی ادامه داد : آموزش و پرورش باید نیروهایی با برنامه، بی‎حاشیه، اخلاق‎مدارو وزین داشته باشد تا اعتماد جامعه را جلب کند . مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه سخنان خود گفت : در آموزش و پرورش تلاش می کنیم تا یادگیری های عمیق و مفهومی را جایگزین یادگیری های سطحی و حافظه محور کنیم . وی توجه به جشنواره های علمی و المپیادهای دانش آموزی را به علت ماهیت هیجانی و اکتشافی آنها بسیار مهم برشمرد و گفت : این جشنواره ها و المپیادها می توانند میل به یادگیری را در دانش آموزان تقویت نمایند .وی هم چنین ادامه داد : باید عمل گرایی جایگزین شعارگرایی شود ، تفکر بیشتر عملیاتی شود و نقدپذیری  یک فرهنگ شود .

 

IMG_2783

 

 

کریمی فر تصریح کرد : باید خوب فکر کردن و فکر خوب  و معنوی را به دانش آموزان یاد داد و آنها را با پژوهش ،تحقیق و مطالعه آشنا ساخت . کریمی فر  ادامه داد : وزیر فرهیخته و اندیشمند آموزش و پرورش که خود فرزندو محصول ارزشمند تعلیم و تربیت است ،با نگاه علمی وبرنامه محور می تواند آموزش و پرورش را متحول کند وی دکتر فانی را انسانی با برنامه ،بی حاشیه ،اخلاق مدار ، کم ادعا و پرعمل نامید و گفت :  رشد و بالندگی در آموزش و پرورش نوید بخش آینده روشن این دستگاه است که با همت و تلاش دانش آموزان ،فرهنگیان و دانش آموزان محقق خواهد شد .

کریمی فر در پایان  به اهداف برگزاری این همایش اشاره کرد و افزود: نکوداشت مدیران سابق که احساس کردیم به فراموشی سپرده شده اند، افزایش تعامل در آموزش و پرورش، ایجاد همگرایی به جای واگرایی، تقویت اخلاق مداری و نوعی هشدار به خود که این مسئولیت ها امانتی بیش نیستند از جمله اهداف برگزاری همایش مدیران کل آموزش و پرورش لرستان است . گفتنی است که در پایان این همایش از زحمات ارزنده آقایان محمد حسن خشنود ؛جعفر حسین زاده ملکی ،عباسعلی محمدخانی ، محمد علایی بوئینی ، علی اصغر اسفندیار پور ،سید حسین معصومی ،محمدرضا ملکشاهی راد و علی ماکنعلی که در سالهای ۵۷ تا ۹۱عهده دار مسئولیت مدیر کلی آموزش و پرورش لرستان بودند ، تجلیل گردید .

 

IMG_2814