تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
5

روایت دیداری تلخ

  • کد خبر : 72630
  • 11 مرداد 1394 - 17:05

  حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدرضا عباسی فرد / میرملاس :    خواندن این کتاب نه آسان است و نه کار هر کس، هر چند هر مشتاق و جوینده ای می تواند به فراخور حال از آن بهره مند شود. در طول ۳۵ سال مصاحبت و همراهی و آشنایی نسبی با شخصیت او در ابعاد: […]

3b7bb8c7-488b-4e01-8feb-2601a68f5917

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدرضا عباسی فرد / میرملاس : 

 

خواندن این کتاب نه آسان است و نه کار هر کس، هر چند هر مشتاق و جوینده ای می تواند به فراخور حال از آن بهره مند شود.

در طول ۳۵ سال مصاحبت و همراهی و آشنایی نسبی با شخصیت او در ابعاد: اعتقاد عمیق قلبی و باورهای دینی، اطلاعات وسیع و گسترده علمی، پیچیدگی های پر راز و رمز سیاسی، درک واقع بینانه اجتماعی و عشق به مردم و در عین حال برخورداری از روحی لطیف و عاطفی و داشتن خاطره های گوناگون از قدرت مانوری که در هنگام رویارویی با حوادث و بحران ها و هر خوب و بد از خود نشان داده هیچ گاه او را دلواپس و مظطرب ندیده بودم.
من هم مثل بسیاری از مردم درخشیدن او در مدیریت اعتصاب صنعت نفت در زمستان پنجاه و هفت را دیده ام.
من هم از صلابت و اقتدار و مهارت او در برخورد با فتنه و آشوب های داخلی در روزها، هفته ها و ماه های آغازین پیروزی انقلاب با خبرم.
من او را بعد از صحنه های سخت و تلخی مانند سقوط خرمشهر و گشوده شدن دروازه ایران بزرگ، دیده ام.
من او را پس از انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و فرو ریختن ارکان نظام در قوای سه گانه و شهادت اسطوره ای که در بیان امام راحل مان به عنوان یک امت معرفی شده، دیده ام.
و من دومین نفری بودم که با فاصله کمی از انفجار ساختمان نخست وزیری که می توانست روح رجاء و هنر استقامت را نابود نماید به دیدار او شتافتم.
در این صحنه های سخت و سهمگین قلب و نقطه اتکاء امام بود و هاشمی براساس: “تو قلب سپه را به آیین دار    که تا من پیاده کنم کارزار”.
از محراب نمازجمعه تهران تا خاکریزهای پر خون دفاع مقدس و تریبون هایی که مخاطبان داخلی و خارجی را به حکم “إن من البیان لسحرا” هر جا لازم بود تمام رشته های دشمن را پنبه نموده و روح امید را در شریان های حیات اجتماعی جامعه تزریق می نمود.
و همه او را در جریان ارتحال امام و آن لحظه های نفس گیر هم با قدرت مانوری که در اداره خبرگان رهبری از خود نشان داد، دیده ایم که او همراه دیگر اهل حل و عقد و امناء مردم توانستند کشتی طوفان زده را به ساحل امن و نجات برده و پس از طوفان، آرامش را به جامعه برگردانند.
اما در سال ۱۳۹۳ و بعد از بستری شدن رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی در بیمارستان، برای اولین بار وقتی بر او وارد شدم با اینکه دوران معالجه و نقاهت گذشته بود و تیم معالج هم بابت بهبودی و سلامت کامل رهبری به مردم اطمینان داده بود، آیت الله را چنان آشفته یافتم که علت پریشانی شان را پرسیدم؛ شاید به ملاحظه میزان ظرفیت من بود که پاسخی مانند “اتق الله و أحسن” دادند و گفتند: ” ان شاءالله که مشکلی نیست” ولی قدری پا فشاری کردم در این مرحله فرمودند: “ان شاءالله شاهد سلامت کامل و عمر طولانی آقا باشیم ولی حقیقتاً برای بعد از آقا نگرانم” بعد ادامه دادند: “شما یا هر کس که می خواهد نگرانی مرا رفع کند یک نفر و فقط یک نفر را که بتواند مشروعیت و مقبولیت و کارآمدی و قدرت رهبری و مدیریت جامعه را در دنیای آشفته امروز و آنچه در داخل و خارج و در منطقه و جهان می گذرد را داشته باشد معرفی نموده و نام ببرید.” بعد از سکوتی سنگین این صفحه را ورق زدیم و به موضوع ملاقات پرداختیم.
آیت الله هاشمی در این جلسه و با این برخورد عملاً به ما می آموخت که اگر ستون اصلی خیمه نظام و انقلاب پا برجا باشد دلواپسی و باکی از داعش و تحریم و گزینه های روی میز آمریکا نداریم که: “ما نودی بشی مثل ما نودی بالولایه”

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=72630

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 34در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳۴
  1. دغدغه ها و نگرانی های آیت الله هاشمی نگرانی همه عقلاست خدا نگهدار ایشان وزنده باد تفکر عقلایی نظام.

  2. هاشمی رفسنجانی و ما ادراک ما الهاشمی رفسنجانی !

  3. فارغ از هرگونه وابستگی حزبی یا گروهی شاید دلیل سربرآوردن مشکلات و بن بست هایی که سد راه توسعه ی چند ساله ی اخیر میهنمان شد همانا در حاشیه قرار دادن شخصیتهای بزرگ و موثری باشد که قطعا در راس ایشان شخصیتهای موثری همچون جناب آیت الله هستند.
    به کدام مذهب است این؟ به کدام ملت است این؟ که کُشند عاشقی را که تو عاشقم چرایی؟

    بـــــه قمارخــــانه رفتم، همــــه پاک‌باز دیدم چـــو به صومعه رسیـدم، همه زاهد ریایی

    در دیـــــر می‌زدم من که یــــــکی ز در درآمد که درآ درآ عراقی، که تو خاص از آن مایی
    ایستاده و صبور و آرام، می‌داند که: «إِنَّ اللّه مَعَ الصَّابِرِینَ؛ خدا با صابران است».

  4. نقل این گونه خاطرات باعث مودت و همدلی درجامعه امروزی ما می شود مساله ای که در سال همدلی و همزبانی از نگاه تیزبین و هوش سرشار دکتر عباسی فرد مغفول نمانده است خداوند ایشان و همه دلسوزان را در پناه حق نگهدارد انشالله

  5. درود بر استاد سخن،مثل همیشه عالی بود استفاده کردیم با آرزوی سلامتی وموفقیت

  6. درود بر حاج آقا عباسی فرد مردی که همواره با اخلاص است از نظر علمی فرهیخته و مرد روزهای سخت است .هربار به ایشان مراجعه کردم جواب گرفتم .

  7. درو خدا بر مردان اهل قلم به ویژه حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدرضا عباسی فرد که از مفاخر استان لرستانند. پاینده باشید

  8. مثل همیشه مفید و مختصر ، ولی دریایی از معانی عمیق را در خود گنجانده است . زنده باد هاشمی بزرگ و درود بر عباسی فرد عزیز .

  9. عالی بود
    باسپاس از حضرت آیت الله آقای دکترعباسی فرد وباآرزوی صحت و سلامت کامل توام باعزت و سربلندی برای استوانه بزرگ جمهوری اسلامی هاشمی رفسنجانی

  10. درود خدا بر شما که هیچگاه استوانۀ ارزشمند انقلاب را در عبور از بحرانهای سخت وطاقت فرسا تنها نگذاشتید و با جان و دل هزینۀ دفاع از هاشمیِ عزیز را پذیرا شدید

  11. هاشمی از معدود انقلابیون و سیاستمدارانی (و شاید اندیشمندان) است که بعد از هشتاد سالگی همچنان در حال یادگیری، ارزیابی و اصلاحِ «جهانِ معرفتی» خویش است. او همواره و همچنان استنباطات ذهنیِ خود را چه در حوزه دین و چه در حوزه مسایل اجتماعی با معیارِ «عمل و واقعیتِ اجتماعی» می سنجد و اصلاح میکند. او جوهره و آرمانش ثابت اما روش ها و شیوه های رسیدن به آرمانهایش متاثر از شرایط زمان تحول می یابند و او با هوش فراوان شرایط را درک کرده و شیوه ها راعوض میکند. لذا در ظاهر چنین به نظر می رسد که آرمانهای هاشمی در طول زمان تغییر کرده، در صورتی که شرایطِ رسیدن به آن آرمان هایش و روش های هاشمی تغییر میکنند.
    البته این برداشت کارشناسیِ من از «عالمِ ذهن و عملِ» هاشمی است که گذشته از صحیح یا غلط بودنش، به معنای حمایت یا مخالفت با هاشمی نیست. صرفاً یک تحلیل شخصیتی است.
    آنچه که مرا به نوشتنِ این چند سطر وادار کرد کامنت حاج آقا هادی قبادی بود که نوشت:
    «هاشمی رفسنجانی و ما ادراک ما الهاشمی رفسنجانی!»

  12. کاش یکبار هم که میشه از آقای احمدی نزاد بپرسند،که چه سودی از توهین به هاشمی عایدت شد . بجز اینکه ۴ سال دیگر بر کرسی نشتی و چهل سال ملت را به عقب برگرداندی؟

  13. ای کاش آن روز که در درب ورودی مراسم فاتحه خوانی تو خشکه دیدگانم به چهره پر صلابتت افتاد … دستت را می بوسیدم و فقط به یک دست دادن اکتفا نمی کردم … افسوس گاهی … چه زود می گذرد و انسان بعدا متوجه می شود چه شد ؟و چه نکرد!!!
    الحق دشت نوشته تان سبب مهر و آرامش است.

  14. ایران امروز ما نیازمند بیانات و ایده های کارشناسانه بزرگانی همچون شماست که اهل فکر و نظر هستید و جامعه را همچون چشمه ای جوشان از تفکرات اندیشمندانه ی خود در مسیر اصلی رشد وتعالی قرار می دهید، اغراق نیست اگر گفته شود که شما چشم های بیدار و شعور پایدار این ملت هستید. درود بر شما اندیشه وران

  15. درود خداوند بر شخصیت وارسته و استاد حاج آقا عباسی فر و هاشمی بزرگ ،از مطلب حاج آقا مستفیض شدیم .به حق افتخار لرستان هستند حاج آقا

  16. خسته نباشی مرد سیاست

  17. سلام، هر بار مقالات جنابعالی را می خوانم از متعلق بودن حضرتعالی به خطه ی لرستان بر خود می بالم کاش استقبال جامعه ی دانشگاهی لرستان برای انتخابات خبرگان را بپذیری

  18. بسیار متن عالی بود خدا نگهدارتون بزرگ مرد

  19. این همه قدرت ازشه بود . گرچه اززبان عبدله بود./ هاشمی تاوقتی که همراه ولایت باشدودغدغه اولش همین باشدهمچنان زنده است چون ولایت زنده است . والبته استاد عباسی فرد ایضاکذالک

  20. درود و سلام حضرت حق بر آنان که حرمت و منزلت وزنه های وزین و با ابهت نظام چون هاشمی بزرگ را حفظ می کنند. و درود بر آنان که از قلم و زبان رسای خود برای ارج نهادن به جهادگری های شبانه روزی امثال هاشمی بهره می برند و امید را در دل مردم ایجاد می کنند..بدون شک اینگونه می توان باعث و بانی همدلی و همزبانی شد.

  21. الحق و الانصاف حاج آقا هادی قبادی همکلاسی عزیزم جمله بسیار زیبا و پرمغزی را در خصوص اوصاف جناب دکتر عباسی فرد ابراز نمودند.

  22. الحق والانصاف حاج آفا هادی قبادی همکلاسی عزیزم جمله بسیار زیبا و پرمغزی را در خصوص اوصاف آیت الله هاشمی رفسنجانی ابراز نمودند.

  23. بسیار عالی بود عمو جان ممنون وسپاس گزارم پیروز سربلند باشید

  24. با نگاهی ژرف و اندیشمندانه به نوشته ی پر مغز و محتوای دکتر عباسی فرد نکته ای که آشکار است و مورد اعتراف، قلم شیوا و روان و ستودنی ایشان است که با به تصویر کشیدن خاطرات روزهای سخت انقلاب شکوهمندمان خدمات و نقش بی بدیل مرد همیشه در صحنه را به همگان یادآوری می نماید. اما نکته ای پنهان، نگارنده متن ناقل خاطرات دست اول است که این نشان از آن دارد که ایشان تابلوی اندیشه و باورهای خود را چنان محکم و استوار نموده که تحت تاثیر هیچ تند بادی تغییر مسیر نمی دهد.

  25. باسلام
    بازم هم مثل همیشه مقاله ای شوا ورسا از استاد فضل و کمال دکتر عباسی فرد.انشالله شاد وسلامت باشید در پناه حق به امید پیروزی در انتخابات مجلس و خبرگان انشاللهههههههههه

  26. با نگاهی ژرف و اندیشمندانه به نوشته ی پر مغز و محتوای دکتر عباسی فرد دو نکته به نظر رسید: نکته ای آشکار و مورد اعتراف عموم، قلم شیوا و روان و ستودنی ایشان است که با به تصویر کشیدن خاطرات روزهای سخت انقلاب شکوهمندمان خدمات و نقش بی بدیل مرد همیشه در صحنه را به همگان یادآوری می نماید. اما نکته ای پنهان، نگارنده متن ناقل خاطرات دست اول است که این نشان از آن دارد که ایشان تابلوی اندیشه و باورهای خود را چنان محکم و استوار نموده که تحت تاثیر هیچ تند بادی تغییر مسیر نمی دهد.

  27. خدا نگهدار وحافظ هاشمی بادمطمئنم بدخواهان هاشمی رسوا خواهند شد

  28. بسیار عالی بود درود بر عباسیفرد

  29. سلام بر هاشمی رفسنجانی دورود بر هاشمی لرستان جناب دکتر عباسی فرد

  30. هاشمی عمود انقلاب است سر ما هاشمی فدای رهبر

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.