تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
6

فرماندار کوهدشت و مهار آتش سوزی جنگل های کوهدشت

  • کد خبر : 72916
  • 15 مرداد 1394 - 18:12

  محمد منصوری / میرملاس : روز سه شنبه مورخ ۱۳ مرداد ماه حادثه تلخی در منطقه کوهدشت شمالی رخ داد ، حادثه ای که قلب بسیاری از دوستداران طبیعت و محیط زیست را به درد آورد ، آتش سوزی مهیب در جنگل های هرین خلیفه ، چنگری ، دالاب ، کشماهور و …. با […]

0-261

 

محمد منصوری / میرملاس :

روز سه شنبه مورخ ۱۳ مرداد ماه حادثه تلخی در منطقه کوهدشت شمالی رخ داد ، حادثه ای که قلب بسیاری از دوستداران طبیعت و محیط زیست را به درد آورد ، آتش سوزی مهیب در جنگل های هرین خلیفه ، چنگری ، دالاب ، کشماهور و ….

با گذشت ۲ شبانه روز از این اتفاق ، تا حدود زیادی موضوع کنترل و از گسترش آتش سوزی جلوگیری شده است ، در این میان باید از نقش و تلاش های پیگیر و دلسوزانه فرماندار کوهدشت که با ایثار و از خود گذشتگی زایدالوصفی شخصا در منطقه حاضر و نقش اساسی را در کنترل و مهار آتش داشته است سخن راند ، محمد کرم محمدی فرماندار کوهدشت در حالی که عازم به سفربه استان همدان برای شرکت درهمایش فرمانداران غرب کشور بود پس از اطلاع از موضوع ضمن انصراف از حضور در همایش ، ‌با بسیج ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان و اطلاع رسانی به مسئولین استانی ، بلافاصله به منطقه اعزام و بدون هیچگونه حفاظت امنیتی باتفاق پرسنل فرمانداری ، بخشداران ،اهالی محل ، بسیج و مسئولین ادارات در منطقه حاضر و همدوش با سایرین به مهار آتش پرداخته و بصورت میدانی نسبت به مدیریت بحران اقدام می نماید ، اما متاسفانه به دلیل حجم بالای آتش سوزی و عدم وجود امکانات مورد نیاز ، مهار آتش به سختی صورت می پذیرد ، محمدی فرماندار کوهدشت در این ۲ شبانه روز جزء برای هماهنگی ها ، ‌در محل آتش سوزی حضور مستمر داشته ، ‌امری که ضمن تقویت روحیه نیروهای مردمی و اداری ثابت نمود دولت تدبیر و امید ، ‌نماینده شایسته ای را در شهرستان کوهدشت انتخاب نموده است ، بدون هماهنگی و در حالی که نیروهای ارتشی جهت پیوستن به مردم در فرمانداری حاضر شده اند و جناب محمدی سرگرم ساماندهی آنان است ، ‌با اصرار اینجانب مصاحبه ای هر چند کوتاه را با ایشان انجام داده و از زبان ایشان به شرح حادثه می پردازیم .

جناب آقای محمدی با سلام و خسته نباشد بفرمائید آتش سوزی دقیقا در چه مناطی صورت گرفته است ؟
این آتش سوزی تقریبا رأس ساعت ۳ بعداظهر در منطقه هرین ‌خلیفه ، دالاب و چنگری رخ داده که متاسفانه علیرغم تلاش های شبانه روزی مناطق دیگری را نیز در بر گرفته است .
آیا موفق به مهار آتش شده اید ؟
خوشبختانه با تلاش بی وقفه نیروهای مردمی ،‌بسیج ،‌پرسنل ادارات و … بیش از ۹۸ درصد از آتش سوزی مهار شده و تلاش برای مهار کامل آن ادامه دارد .

جناب فرماندار آیا این حادثه عمدی بوده ؟ و اگراینچنین بوده است آیا عوامل شناسایی شده اند ؟
با توجه به گستردگی حوزه آتش سوزی و همزمانی آن در سطح وسیعی از منطقه ،‌احتمال می رود علت آن عمدی باشد ،‌در این زمینه جلسه شورای تامین شهرستان تشکیل و تلاش برای شناسایی علل حادثه و معرفی مقصرین احتمالی توسط دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی در دست اقدام است .
چه اقداماتی توسط شما جهت مهار آتش و جلوگیری از گسترش آن صورت گرفته است ؟
در ساعات اولیه با گزارش شفاهی به مدیریت بحران استان ، استاندار محترم و معاونین استاندار ، تمام وقت پای کار بوده ام ، اما با توجه به کمبود امکانات در ادارات منابع طبیعی و … تا رسیدن امکانات استانی فقط با دست خالی و تلاش شبانه روزی همه مدیران شهرستانی حتی المقدور از توسعه و گسترش آن به دشت ها و کوه پایه های مهم مجاور که به موجب آن خطرات انسانی نیز متصور بود جلوگیری کردیم .برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران ، بسیج تمام منابع و امکانات موجود در شهرستان ، انعکاس موضوع به مقامات استانی و کشوری ، برگزاری جلسه شورای تامین شهرستان ، هماهنگی های لازم بمنظور استفاده از ظرفیت نیروهای نظامی و انتظامی بویژه ارتش و نیروهای امدادی شهرستان های همجوار و … از جمله اقداماتی است که انجام گرفته و تاکنون ضمن مهار ۹۸ درصد از آتش سوزی مانع از گسترش آن به مناطق دیگر شده است .
جا دارد از کسانی که ما را در انجام وظیفه میدانی در مدت ۷۲ ساعت گذشته معونت نموده اند صمیمانه و خاضعانه سپاسگزاری نمایم ،‌ بویژه از استاندار ساعی و تلاشگر ،‌معاونت عمرانی ، معاونت سیاسی و امنیتی ، ‌مدیرکل محترم مدیریت بحران استان ، نماینده محترم شهرستان ، ‌امام جمعه شهرستان و همه اعضای محترم تامین و همکاران خدوم و تلاشگردر فرمانداری و ادارات شهرستان و بسیجیان عزیز و ….. برای همه این عزیزان آرزوی توفیق و موفقیت داشته باشم .
ما هم ضمن خدا قوت و سپاسگزاری از تدبیر شما برایتان آرزوی توفیق داریم .

 

تهیه گزارش : محمد منصوری کارشناس ارشد روابط بین الملل

 

 

0 (18)

 

 

0 (14)

 

 

0 (19)

 

 

photo_2015-08-15_08-50-18 photo_2015-08-15_08-50-43 photo_2015-08-15_08-53-23

 

 

 

Untitled-1

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=72916

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 52در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵۲
  1. درود بر جناب محمدی فرماندار محترم کوهدشت ، بنده از نزدیک مشاهده تلاش جناب محمدی بوده ام ، انصافا با تمام تواندر این زمینه تلاش نمودند .

  2. خدا را شاکریم که فرمانداری با تجربه ، شجاع و مسلط به امور در شهرستان داریم ، خدا قوت محمدی

  3. علیرغم کمبود امکانات واقعا خوب مدیریت شد ، اما باید به فکر اتفاق اینچنینی باشیم ، اگر محمدی فرماندار نبود و آقای حمزه پور فرماندار بود شاید چیزی از جنگل ها باقی نمی ماند

  4. اما کم کار مدیران ارشد استان بخصوص استانداری قابل بخشش نیست چرا که در مواردی که چند هکتار دچار آتش سوزی میشده خیلی سریع موضوع را از طریق رسانه ملی اطلاع رسانی می کنند,ولی اکنون که حدود۱۰۰۰هکتار از جنگلهای بکر کوهدشت در آتش سوخت بعد سه روز اطلاع رسانی نمودند.چرا بایستی سومین شهرستان یک استان تا این حد مظلوم باشد.از هر لحاظ در حق این دیار ظلم می شود,شهرما سالهاست مورد بی مهری,بی عدالتی وبی تدبیری مدیران استانی واقع شده است, اگر به تخصیص اعتبارات استانی وملی در سالهای اخیر نگاهی بندازیم متوجه این موضوع می شویم, کاش همشهریان محترم بجای غرق شدن در مسایل سیاسی درون شهرستان اندکی هم بفکر احقاق حقوق خود باشند,سیاسی شدن این شهرستان فقط مردم این دیار را به سکوی پرتاب تعداد معدودی سیاسی کرده که بعد از رسیدن به سکوهای مورد نظر حتی به این مردم مظلوم پشت می کنند.

  5. بِشکنَد آن دست ناپاک و کثیف که چنین آتش به جان ما نهاد

  6. تقدیر و سپاس از کلیه عزیزانی که در این مهم شرکت میدانی و تدبیر مدیریتی و سازماندهی امور داشته اند .لذا میطلبد که بحث اتش سوزی جنگل های غرب را جدی بگیریم و تجربه ای باشد برای عدم تکرار این گونه حوادث. خداوند منان همگی را عزت و سعادت عنایت فرماید.چونکه می دانیم شرکت در اطفای حریق جنگلها کمتر از اجر جهاد نیست.

  7. واقعا باید از این فرماندار عملگرا تشکر نمود که مانند برخی از مدیران فقط اهل مصاحبه و تبلیغ نیست بلکه با حضور در میدان ثابت نمود مرد عمل است، جناب محمدی بسیار ممنون ازشما، خدا قوت

  8. فرماندار محترم کوهدشت با این حرکت و از خود گذشتگی مدیریت جهادی را معنا نمودند ، البته بر اساس شنیده هاایشان برای مدیریت و رفع مشکلات شخصا در میدان حاضر می شوند و در شرایط بحرانی بسیار خوب عمل نموده اند.

  9. در تایید فرمایشات خانم میرزایی منش باید عرض کنم در اوایل انتصاب ایشان درگیری سختی بین دو طایفه از کوهدشت درگرفت که بنده شخصا شاهد حضور آقای کرم محمدی همراه با نیروهای انتظامی بودم که واقعا مانند یک فرمانده عمل نمود ومانع گسترش درگیری شدند،بنده به نوبه خود از این فرماندار تلاشگر قدردانی می کنم.

  10. بنده از نزدیک شاهد تلاش فرماندار در این زمینه بوده ام ،واقعا آقای محمدی برای مهاراین آتش سوزی از جان مایه گذاشتند

  11. باسلام وتقدیراززحمات شبانه روزی فرمانداردلسوز وخسته نباشیدبه بسیجیان نوجوان ونیروهای سپاه پاسداران که اولین نیروهای حاضردرساعات اولیه آتشسوزی یعنی ساعت ٧غروب تا۵صبح روز اول.دست مریزادبردلاوران عزیز

  12. از عادل فردوسی پورم تشکر می کردین!!!!!!!!!!
    یک سوال؟ چرا با وجود آگاهی و اطلاع مسئولین استان در اولین ساعات ، رسیدن امکانات استانی به درازا کشید؟ و آتش به مناطق دیگر سرایت نمود؟
    آیا مسئولین اداره منابع طبیعی قصد گزارش این اتش سوزی به یگان حفاطت کشور را داشتن؟
    آیا امار اعلام شده اتش سوزی در استان با واقعیات میدانی مطابقت دارد؟
    فرماندار فهیم لطفا در این موارد بیشتر تحقیق شود……….

  13. فرماندار جناب آقای محمدی دوست داریم از خداوند قادر برایت ارزوی بهروزی وروسفیدی درپیشگاهش خواهانیم.وهرکس را بنده گان خداوند دوست بدارند یقینا خداوند او را دوست دارد .وهمچنین همه ی عزیزانی که در این کار خیر شما را کمک کرده اند خداوند به انان اجر خیر عطافرماید الهی امین

  14. ق -کارشناس ارشد مدیریت بحران / اهل کوهدشت مدیر بحران یک سازمان در تهران در جمعه ۱۶ مرداد , ۱۳۹۴

    از این خبر که بسیار متاسف وناراحت شدم نمی دانستم چه کار کنم به اینترنت مراجعه کردم تا عمق فاجعه را ببینم دلم سوخت برای زادگاهم یادم آمد زمانی که استادم دکتر حبیبی در دانشگاه تهران ۳ نمره در سمینار تحقیق فقط بخاطر گزارش از درختان بلوط منطقه به او دادم به من داد چون بحران آب وجنگلها یک درس ۲ واحدی است در این رشته / همشریان عزیز بقول دوستمان از ماست که برماست زمانی که فارغ تحصیل شدم برا ی کار به فرمانداری مراجعه نمودم وقتی گفتم مدیریت بحران خوندم آماده ام به شهرم کمک کنم به من خندیدند وگفتن تخصص ول کن بگو طرفدار کی هستی؟ الان ۱۷ سال است از کوهدشت خبر ندارم و ۱۰ سال است مدیر بحران یک سازمان دولتی در تهران هستم فکر میکنم چرا من نباید دینم را به زادگاهم ادا کنم تو را خدا بیاید با هم عهد ببندیم در انتخاب مسولین ونماینده شهرمان در آینده دقت کنیم فرد متخصص و با ایمان انتخاب کنیم الکی انتخاب نکنیم * بنده اولین بار است با این سایت آشنا شدم حاضرم بصورت افتخاری در مشاوره ونقد ودرج مقاله در خصوص مدیریت بحران در خدمتان باشم
    [پاسخ]

    • سلام دوست عزیز.خدا قوت.بله متاسفانه همونطور که فرمودید تخصص رو بیخیال شدن و به ارتباط متوصل.

    • همشهری عزیر من هم سال ۸۵ برای کار به یکی از ارگانهای دولتی شهرمان رفتم . کسی که به گفته همکارانش

      استاد تمام ورییس انجا بود کلی بهم خندید .من هم از سال ۸۶ به بعد ساکن تهران شدم ودر یک ارگان دولتی

      مشغول به کار هستم .هر روز خبرهای میر ملاس دنیال میکنم اتش گرفتن این جنگلها و دیگر اتش های پنهانی که

      به جان شهرمان افتاده هروز اناراحتم میکند. با اینکه ازشلوغی تهران خسته شده ام ولی مجبور اینجا بمانم چون

      هیچ امیدی برای برگشت ندارم.

  15. کوهدشت ای کوه غم دشت غرور
    مادرم در سوگ تو سر داده مور

  16. آقای محمدی واقعا خسته نباشید از این همه فعالیت و شب نخوابی، امیدوارم خداوند صد برابر پاداشتان دهد

  17. خداوند آقای محمدی را حفظ نماید و اجر دهد فرماندار مقتدر، توانا و پیگیری که انصافا از هیچ کوششی در راستای توسعه وعمران و آبادانی کوهدشت فرو گذار نمی کند، بهتر است سایر مسولین از این مرد بزرگ یاد بگیرند و ایشان را الگوی خود قرار دهند

  18. درود وتشکر فراوان از فرماندار عزیزمان که خود شخصا برای مهار کردن اتش تلاش فراوان نمود و واقعا تو این چند روز خیلی اذیت شدند آقای محمدی عزیز خسته نباشد

  19. عامل این ظلم بزرگ را مجازات کنید

  20. خدایی دست این فرمادار را باید بوسید مثل اینکه بسیجی هم هست بنازم به این بسیجی

  21. جناب محمدی از خداوند متعال توفیق روز افزون و آبرو در دنیا و آخرت را برایتان خواستارم.امیدوارم همینگونه که در نزد مردم کوهدشت صاحب عزت شده اید بی بی فاطمه الزهرا نیز شما را مورد الطاف کریمانه حضرتش قرار دهد.حق یارتان

  22. شکی نیست که این اتفاق شوم عمدی بوده
    بزودی هم خواهیم دیداهالی محل اقدام به شخم زدن این مناطق خواهندنمود وبرای کشت و کارکشاورزی دقیقا مانندجنگل اولادقبادوبرای تهیه وفروش چندکیسه زغال آماده خواهندشد. اگر جلوی خیانت کسانی که جنگل اولادقبادرو به خاک سیاه نشوندندگرفته می شد اکنون شاهد این جنایت هولناک ازجنس جنایت گروهک ناجنس داعش نبودیم.
    خدالعنت کندکسانی را که بادستان کثیفشان تنها زیبایی این شهرمحروم رو ازمردمانش گرفتند.
    سوالی که اکنون مطرح است ولا اقل برای عاشقان طبیعت آزاردهنده است اینست. چرااهالی محل های مختلف مناطق سوخته شده براحتی وآزادانه اقدام بفروش کیسه های زغال میکنند؟
    چرامسیولین مربوطه دراین خصوص نسبت به انجام وظیفه کوتاهی میکنند؟
    اگراقدامی شایسته وانقلابی صورت نگیرد بزودی بایستی شاهد آتیش گرفتن دیگرجنگل ها در مناطق مختلف شهرمان باشیم
    ازاینکه کسی ازمسولین ذی ربط ب این سوالات جواب نمیده واقعا متأسفم

  23. به نوبه خودم
    اززحمات دلسوزانه رسانه وزین میرملاس بخصوص در قضیه این جنایت وحشیانه آتش سوزی جنگل بازبان قاصرم خداقوت میگویم

  24. لطفاعکس اون آقاباکت شلواربردارید،،همه خسته نباشندخداوندبهشون پیروزی سربلندی بده

  25. با سلام جا دارد که از زحمات آقای محمدی فرماندار تشکر نمایم ایشان با حضور خود در ابتدایی آتش سوزی همراه دیگر مسئولین و اقشار مردم هم باعث روحیه به مردم و مسئولین برای تلاش بیشتر در جهت خاموش کردن آتش و هم در محل آتش سوزی بصورت مدام در حال هماهنگی لازم با مدیران ارشد بودند و خواستار کمک در اینخصوص شدند که نمونه آن حضور آقای آریایی مدیر کل محترم مدیریت بحران در اولین روز آتش سوزی و مدیر کل منابع طبیعی و معاونت عمرانی استاندار در شهرستان شد. ایشان در اولین روز آتش سوزی چندین بار تلفنی از مدیران ارشد درخواست هلی کوپتر نمودند ایشان سفر خود را در همدان همایش فرمانداران غرب کشور لغو نمودند و در محل آتش سوزی به صورت شبانه روز مستقر شدند البته اگر آتش سوزی هم به دازار کشیده شد به دلیل کوهستانی بودن منطقه و عدم تردد ماشین های کمکی و آتش نشانی در ان منطقه و پوشش گیاهی و مرتع فروان آن منطقه بود. ولی جا دارد از زحمات و مدیریت آقای محمدی تشکر نمود

    • این مطالب را جناب منصوری خیلی روان و سلیس توضیح دادن، نیاز به ترجمه ندارن، درود مجدد بر فرماندار غیور و فداکار کوهدشت

    • اقعا که آقای آزادبخت مثل اینکه متن رو خوب متوجه نشدی ؟همه اینها را که نویسنده گفته اند نیاز به ترجمه شما نبود؟احسن بر فرماندار شجاع و دوست داشتنی خودمان

  26. با تشکر وخسته نباشید خدمت فرماندار عزیز ودلسوز شهرمان جناب اقای محمدی .واقعا وجود چنین مردان بزرگی در شهرمان یک نعمت بزرگ است

  27. خداقوت بر دستان پرتلاش وزحمت کش جانباز سرافراز که این بار هم همچون جنگ تحمیلی زیبا وپرقدرت وبا تمام توان درخشید.خداقوت جناب آقای محمدی فرماندار پرتلاش

  28. مردم شهیدپرورکوهدشت قدردان مسئولین پرتلاش هستن.خداقوت برهمه کسانی که در مهار کردن آتش وخامو ش کردن آتش افتاده به جان سرمایه های ملی این شهرتلاش کردن واما آن شاءالله همین آتش به جان فرد خاطی بی افتد.

  29. دورود بر فرماندار فهیم و زحمت کش و بالیاقت شهرمان.
    خدا اجرتون بدهد جناب محمدی

  30. حدود ساعت ۱۲شب به گوشی جناب فرماندار زنگ زدم تا ازخبر مهارآتش مطلع گردم وقتی متوجه شدم که ایشان دربلندای چنگری ایستاده وبالشگربیرحم چنگیزآتش درنبرداست این جمله رو گفتم :خدا شمارا ازمردم کوهدشت نگیرد
    جناب محمدی عزیزخسته نباشی وخداقوت

  31. من ک همه خبرارو تکذیب میکنم
    طبق چیزی ک دیشب رفتیم و دیدیم آتش همچنان ادامه داره
    هیچ نیرو و امکاناتی هم در کار نیست
    واااای بر ای مملکت

  32. خسته نباشید وخدا قوت عرض می کنم خدمت کلیه عزیزانی که در این کار به تمام معنا جهادی شرکت داشتن خداوند به همه عزیزان اجر عنایت فرماید

  33. جناب محمدی از نیروهای با اخلاص استان هستن بنده ضمن گفتن خدا قوت به أیشان فقط از أیشان خواهش میکنم بی پرده صحبت کنند و إفرادی که در إنجام إمداد رسانی کوتاهی کردن به مردم معرفی کنند حالا میخواهد فرد در هر جایگاهی بأشدممنون متشکر (عذادار چنگری )

  34. سلام و درود بر فرماندار همدل و همراه و همگام شهرمان کوهدشت. از راهی دور به نشانه احترام دست به سینه ایستاده و بر دستانت بوسه میزنم. خدا شما را از ما نگیره ای مرد روزهای سخت و بحرانی . ای کاش استاندار محترم هم صدای ضجه های زاگرس را از ابتدا می شنید و زودتر امکانات را در اختیار فرماندار و مردم شریف کوهدشت می گذاشت. بازهم میگویم حاج کرم مچکریم .دست مریزاد .

  35. Ba salam. dorod bar farmandar aziz mahbob va talashgare shahrestaneman moteshakerim az talash haye shoma

  36. درود به مهندس حاج چنگیز ابراهیمی معاون محترم و دلسوز سازمان کشاورزی استان لرستان و محمدی فرماندار و فریدونی رییس اداره جهاد کوهدشت که با صورت گر گرفته در عکس هستند این است مسولین دلسوز و بی ادعا

  37. درود به همه کسانیکه در خاموش کردن آتش نقش داشتن

  38. ضمن تشکر از همه دردمندانی که بطور خودجوش اقدام به خاموش نمودن آتش کردند.
    اما اینرا بدانیم برای ۵ سال دیگه با همین وضعیت یک درخت بلوط سرپا نخواهد ماند .سطح رطوبت بسیار پایین رفته و درختان خشک خواهند شد.همه مشکلات بشری بر می گردد به نحوه مدیریت بشر بر داشته هایش. اگر امروز مدیران بفکار نباشند فردا با یستی با هزینه های بسیار گزاف خسارت را جبران نمود اگر قابل جبران باشد.

  39. باید گفت خسته نباشی دلاور

  40. لطیف طهماسبی
    جادارداززحمات بی شائبه وتلاش شبانه روزی فرماندار محبوب پرتلاش شهرستان کوهدشت معاونت محترم فرماندار بخشدارمحترم بخش مرکزی مهندس روئین تن درخصوص مهار اتش منطقه چنگری تقدیر وتشکر نمود

  41. یکی نیست به این اقای بخشدار که با کت و شلوار رفته کوه بگه اخه مگه جلسه شورای اداریه که با لباس رسمی رفتی از مهندس ابراهیمی و فریدونی و فرماندار یاد بگیر

  42. درود بر مردان بی ادعا یی مانند محمدی فرماندار

  43. خسته نباشید میگیم به فرماندارخوب شهر مان جناب محمدی ،وجناب مهندس چنگیز ابراهیمی معاون حوزه ریاست سازمان جهاد کشاورزی لرستان وجناب مهندس فریدونی مدیر جهاد کشاورزی کوهدشت که با تمام وجود همراه مردم در خامو ش کردن آتش در جنگل مرتع تلاش کردند تلاشتا ن قابل تقدیر است

  44. درود بر فرماندار باتعهد و دلسوز کوهدشت
    انشالله خدا بهتون عزت بده، دست مریزاد،درود بر شرفتان

  45. اقای. فرماندار ازتون تشکر میکنم انشااله همیشه در پیشگاه پروردگارت بالاترین علو درجات را داشته باشی دستتون درد نکنه به خاطر مردمی بودنت

  46. سلام ،بنده اکثرمواقع درمنطقه چنگری حضورداشتم بعنوان یک شهروندکوهدشتی لازم میدانم از فرماندارعزیزومحترم جناب آقای مهندس محمدی بخاطرحضورمیدانی وپیگیرهای شبانه روزی درمنطقه کمال تقدیروتشکردارم ،امیدوارم خداوندبه ایشان سلامتی عنایت فرماید

  47. همشریان عزیز وساده دلم ، ملاحظه نمودم همه از فرماندار تشکر کردید با وجود اینکه من نه ایشان رامیشناسم ونه ایشان را ازنزدیک دیده ام ونه مخالف ایشان هستم خداوند به ایشان طول عمر با عزت دهد چون شما از ایشان راضی هستید بنده فقط نظر کارشناسی خودم را میدهم / درکشور ایالات متحده که بیش از ۳۰۰ میلیون جمعیت دارد و یکی از بلا خیزترین کشورهای جهان است وهمه نوع بلای طبیعی را دارد از زلزله گرفته تا طوفان تا سیل تا رانش زمین و آتشفشان ،گرد باد و……. در سال ۱۹۵۵ میلادی یک پژوهشکده تشکیل دادند بنام NIMS واز دانشمندان خود استفاده کردند و ۲۰سال کار مطالعاتی وتحقیقاتی انجام دادند تا اینکه در سال ۱۹۷۵رسیدند به اینکه باید سازمانی بنام FIMA یعنی سازمان مدیریت بحران تشکیل دهند وآن هم مستقیم زیر نظر شخص اول مملکت یعنی ریس جمهور وطبق دستور العملهای ان نباید مدیر بحران مثلا در ایران که درهر شهر فرماندار است در محل حادثه باشد یعنی مدیر بحران نباید جای مدیر عملیاتی رابگیرد این اشتباه محض است ، مدیر بحران که دراینجا فرماندار است باید در اتاق فرماندهی نشسته و بحران را فرماندهی و کنترل کند / همشریان عزیز سعی نمایید احساسی به قضیه نگاه نکنید علمی بنگریید
    سوال بنده از شما این است آیا این اولین اتفاق در کوهدشت بوده ؟ همه شما نیک میدانید این نتنها اولین نبوده بلکه آخرین هم نخواهد بود – آیا در شهر کشاورزی با منابع طبیعی وپوشش جنگلی مثل کوهدشت نباید تیم های منسجم وآموزش دیده وجود داشته باشد ؟ چند تا مانور در این زمینه از قبل ستاد مدیریت بحران شهرستان داتشته ؟ چه امکاناتی برای مهار چنین بحرانی از قبل تهیه شده؟ مدیر بحران منطقه چقدر از NGO های سبز و نهادها مردم نهاد اجتماعی قبل از بحران حمایت نموده و………؟؟؟؟؟ درپایان به استحضار شما عزیزان برسانم که در کشورها توسعه یافته به ازاء قطع هر درخت ۸۵ درخت میکارند ولی در ایران ما به ازاء قطع ۱۵۰ درخت یک درخت کاشته میشود حال شما بگید چرا کمبودآب داریم چرا پدیده ریزگردها را داریم چرا بیماری سرطان زیاد شده چرا وچرا وچرا ؟؟؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.