- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

کیومرث صادقی خواننده جوان و خوش آوای لرستانی درگذشت / پیام تسلیت انجمن موسیقی

I-20

 

 

به گزارش میرملاس ، عصر دیروز ۱۵ مرداد ماه سال ۹۴در شهر خرم آباد کیومرث  صادقی خواننده جوان لرستانی در سن ۳۴ سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت.

بنا به همین گزارش امین عباسیان رئیس انجمن موسیقی لرستان گفت مراسم تشیع زنده یاد کیومرث صادقی خواننده جوان لرستانی در روز  جمعه ۱۶ مردادماه  ساعت ۹صبح  در غسالخانه صالحین خرم‌آباد به سمت سراب دوره چگنی برگزار خواهد شد.

روابط عمومی انجمن موسیقی لرستان طی پیامی درگذشت کیومرث صادقی خواننده جوان و خوش آوای لرستان را تسلیت گفتند.
بنا به همین گزارش در متن پیام تسلیت ارسالی به میرملاس  چنین آمده است:

ضایعه درگذشت مرحوم کیومرث صادقی خواننده جوان و خوش آوای لرستان را به خانواده محترم ایشان و اهالی موسیقی این دیار تسلیت عرض نموده و از پروردگار یکتا برای آن مرحوم علو درجات و رحمت واسعه و برای سایر بازماندگان صبر و شکیبایی خواستاریم.
روابط عمومی انجمن موسیقی لرستان اعلام کرد کیومرث صادقی سال ۱۳۶۰ در روستای مله بلوط شهرستان چگنی متولد شد و از سال ۸۴ زیر نظر انجمن موسیقی لرستان خوانندگی را شروع و در سال ۸۷ در کلاس استاد علی دلفان حاضر و بر ردیف های دهگانه موسیقی ایرانی تسلط پیدا نمود .صدای بی‌نظیر وی با اکتاوهای بالا صدای استاد رضا سقایی را اذعان تداعی می نمود .
در سال ۹۲ تصنیف ” هوای لرسو ” با آهنگسازی منوچهر رحمتی و اشعار عابدین میرزایی و در سال۹۳ نیز قطعه” عشق تو ای خرموه ” با اشعار رمضان پرورده و تنظیم منوچهر رحمتی و با صدای مرحوم کیومرث صادقی اجرا و ضبط گردید .

 

I-17

 

مرحوم صادقی چندین اجرای زنده تلویزیونی و رادیویی در صدا و سیمای مرکز لرستان و دیگر شبکه های ملی داشت .
وی در اردیبهشت ماه سال ۹۴ به مدت ۲ شب با گروه موسیقی ” حرف تازه ” و هنر نمایی منوچهر رحمتی(سرپرست و نوازنده سنتور)، سیف الدین آشتیانی ( خواننده ) ، حسن سالم (کمانچه)، باقر بیرانوند و حمید سلیمانی (تار و بم تار)، شهاب خاکسار (تنبک) و محسن کیهان نژاد (سرنا) در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری خرم آباد تصنیف و قطعات زیبایی را اجر نمود و در ۲۰ خردادماه ۹۴ نیز در مراسم نکوداشت زنده یاد رضا سقایی با گروه “حرف تازه” و نوازندگی سنتور منوچهر رحمتی، کمانچه حسن سالم‌، تار حمید سلیمانی و تمبک شهاب خاکسار در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد خرم‌آباد بروی صحنه رفت و ترانه های که تداعی کننده صدای استاد سقایی بود را اجرا و تحسین حاضرین در سالن را برانگیخت .