تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

سالانه دوهزار و ۶۰۰ هکتار جنگل و مرتع لرستان در آتش می سوزد

  • کد خبر : 73088
  • 18 مرداد 1394 - 10:44

       استاندار لرستان گفت: به طور متوسط سالانه دوهزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی استان از جمله جنگل و مرتع در آتش می سوزد. به گزارش میرملاس به نقل ایرنا ؛ هوشنگ بازوند شنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: این در حالی است که حدود ۷۰ درصد توپوگرافی استان کوهستانی و سخت گذر […]

 

(37)

 

 

 استاندار لرستان گفت: به طور متوسط سالانه دوهزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی استان از جمله جنگل و مرتع در آتش می سوزد.

به گزارش میرملاس به نقل ایرنا ؛ هوشنگ بازوند شنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: این در حالی است که حدود ۷۰ درصد توپوگرافی استان کوهستانی و سخت گذر بوده و امکانات کامل برای اطفا حریق وجود ندارد.
وی اظهار داشت: بنا بر آمار ارایه شده وسعت آتش سوزی های رخ داده استان در سالهای ۹۰ تا ۹۲ به ترتیب ۶ هزار و ۸۴۷، یکهزار و ۲۵۶ و دوهزار و ۶۱۹ هکتار بوده است.
وی وسعت آتش سوزی های رخ داده در اراضی ، جنگل و مرتع های استان در سال گذشته را ۵۸۸ هکتار برشمرد و تصریح کرد: این در حالی است که از ابتدای امسال تاکنون یکهزار و ۷۱۴ هکتار از جنگل های استان دچار حریق شده است.
وی با تاکید بر فرهنگسازی در راستای توجه مردم به اراضی ملی استان گفت: حجم بالایی از این آتش سوزی ها به دلیل عامل انسانی بوده است.
گفتنی است امسال شهرهای مختلف استان شاهد آتش سوزی های مختلف در اراضی ملی بوده اند که از جمله آن می توان به آتش سوزی ۱۵۰ هکتاری خرم آباد، ۸۷ هکتاری پلدختر و آتش سوزی ۸۰۸ هکتاری اخیر کوهدشت اشاره کرد.
سطح عرصه های طبیعی لرستان بیش از دو میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار بوده و این استان از نظر وسعت جنگل و مرتع به ترتیب دارای رتبه های سوم و ششم کشور است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=73088

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. سلام خسته نباشید . چه آمار دقیقی!!! خب اقدامات دولت و نظام ؟ امکانات دولت و نظام ؟

  2. بله درسته ما هر ساله آتش سوزی داریم . اما چه کسی میخواد درس عبرت بگیره!!!چرا هنوز هیچ برنامه برای جلوگیری و مهار آتش سوزی نداریم؟ چرا هر روز باید غم و غصه دیروز رو بخوریم.؟ چرا استانمون هر روز بدتر از دیروز اداره و مدیریت میشه.

  3. باسلام وادب واحترام به حضور استاندار محترم ای کاش ایشان بجای آمار وارقام بعنوان مدیر ارشد استان مشخص می فرمودند که از این عامل انسانی مقصر سهم دولت ومحیط زیست استان چقدر است وراهکارهای پیش روی مردم ومحیط زیست را خاصه اداره کل منابع طبیعی استان را مشخص ومعلوم می کردندویا فرموده اند ولی گزینشی اطلاع رسانی شده است…

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.