- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

سالانه دوهزار و ۶۰۰ هکتار جنگل و مرتع لرستان در آتش می سوزد

 

(37)

 

 

 استاندار لرستان گفت: به طور متوسط سالانه دوهزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی استان از جمله جنگل و مرتع در آتش می سوزد.

به گزارش میرملاس به نقل ایرنا ؛ هوشنگ بازوند شنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: این در حالی است که حدود ۷۰ درصد توپوگرافی استان کوهستانی و سخت گذر بوده و امکانات کامل برای اطفا حریق وجود ندارد.
وی اظهار داشت: بنا بر آمار ارایه شده وسعت آتش سوزی های رخ داده استان در سالهای ۹۰ تا ۹۲ به ترتیب ۶ هزار و ۸۴۷، یکهزار و ۲۵۶ و دوهزار و ۶۱۹ هکتار بوده است.
وی وسعت آتش سوزی های رخ داده در اراضی ، جنگل و مرتع های استان در سال گذشته را ۵۸۸ هکتار برشمرد و تصریح کرد: این در حالی است که از ابتدای امسال تاکنون یکهزار و ۷۱۴ هکتار از جنگل های استان دچار حریق شده است.
وی با تاکید بر فرهنگسازی در راستای توجه مردم به اراضی ملی استان گفت: حجم بالایی از این آتش سوزی ها به دلیل عامل انسانی بوده است.
گفتنی است امسال شهرهای مختلف استان شاهد آتش سوزی های مختلف در اراضی ملی بوده اند که از جمله آن می توان به آتش سوزی ۱۵۰ هکتاری خرم آباد، ۸۷ هکتاری پلدختر و آتش سوزی ۸۰۸ هکتاری اخیر کوهدشت اشاره کرد.
سطح عرصه های طبیعی لرستان بیش از دو میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار بوده و این استان از نظر وسعت جنگل و مرتع به ترتیب دارای رتبه های سوم و ششم کشور است.