تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
6

رسانه امانت دار مخاطبان بیشتری دارد/ لزوم نقد منصفانه و صادقانه

  • کد خبر : 73091
  • 18 مرداد 1394 - 10:51

  فرماندار کوهدشت با بیان اینکه هر رسانه ای امین تر باشد قطعا مخاطبان بیشتری خواهد داشت، گفت: جامعه ای که لکنت زبان دارد جامعه ای غیر پویا است. به گزارش  میرملاس به نقل مهر، کرم محمدی ظهر شنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران کوهدشت با بیان این که روز خبرنگار مزین به نام شهید صارمی […]

photo_2015-08-18_10-49-42

 

فرماندار کوهدشت با بیان اینکه هر رسانه ای امین تر باشد قطعا مخاطبان بیشتری خواهد داشت، گفت: جامعه ای که لکنت زبان دارد جامعه ای غیر پویا است.

به گزارش  میرملاس به نقل مهر، کرم محمدی ظهر شنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران کوهدشت با بیان این که روز خبرنگار مزین به نام شهید صارمی این شیرمرد لرستان است، گفت: جامعه ای موفق است که اطلاع رسانی در آن در راستای روشنگری و تنویر افکار عمومی وجود داشته باشد و یکی از زیان های جوامع بشری عدم گردش درست اطلاعات در آن ها است.

فرماندار کوهدشت با بیان اینکه یک رسانه با انتشار یک خبر هم می تواند در همه دنیا طرفداران و هم منتقدینی برای خود پیدا کند ادامه داد: بنابراین اولین رسالت یک خبرنگار، اطلاع رسانی مبنی بر صداقت و شهامت و بیان واقعیت ها است.

محمدی اظهار داشت: اگر ما در جامعه واقعیت ها را نگوییم فرهنگ حیله گری، انتقام، خشونت و خود فروختگی اطلاعات را ترویج می دهیم و از طرفی اگر حریت را از یک خبرنگار بگیرند بدون شک خبرنگار خوبی نخواهد بود.

وی با بیان این که مهم ترین رسالت خبرنگار فرهنگ سازی است، گفت: نقد اگر منصفانه و صادقانه باشد، سازنده بوده و خبر باید همراه با امانت داری باشد و اگر متن و حاشیه خبر با هم نخواند آن خبر اشکال دارد و موثق نبوده و باعث بی اعتمادی می شود.

فرماندار کوهدشت بیان داشت: یکی دیگر از رسالت های خبرنگار حضور به موقع در صحنه خبر بوده و یک خبرنگار باید جامعه را به سمت قانون هدایت کند.

محمدی با بیان اینکه درصد بالایی از مردم اخبار خود را از سایت ها می گیرند، گفت: جامعه رسانه های مجازی ما یک جامعه جوان است و این جامعه باید صبر و تحمل داشته تا باعث جذب نظر مخاطبین خود شود و دراین میان هر رسانه ای امین تر باشد قطعا مخاطبان بیشتری خواهد داشت.

فرماندار کوهدشت با اشاره به وجود بیش از دوازده هزار سال مدنیت در کوهدشت، یادآور شد: نباید قوام و دوام جامعه ما به هم ریخته شود چرا که ما با این که طوایف متعددی داریم اما دارای یک جامعه پیوسته بوده و یک هویت مستقل داریم.

محمدی یادآور شد: رسانه ها باید طوری شفا سازی کنند که منافع ملی در نظر باشد اما اعتقاد دارم جامعه ای که لکنت زبان داشته باشد، نمی تواند یک جامعه پویا باشد.

وی تصریح کرد: حرف خوب زدن هزینه دارد و معتقدم باید در جامعه انتقاد وجود داشته باشد و همه ی افراد جامعه باید بدانند که آدم هایی که اطلاع رسانی می کنند، افراد صادقی هستند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=73091

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. سپاس از برادر فرهیخته جناب امین ازادبخت که در این چند روز پیگیر اخبار در زمینه اتش سوزی شدند خدا قوت روز خبرنگار را هم خدمت شما تبریک عرض می نمایم

  2. درود بر محمدی فرماندار توانای کوهدشت، حقیقتاً بر همه امور کوهدشت اشراف دارد، خداقوت فرمانده دیروز و فرماندار امروز، نشان دادی که هنوز فرمانده ای وبا عشق به خدمت به این مردم فکر میکنی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.